Skip to main content

Ook net zoals bij andere forum gebruikers is bij mij ook kanaal 225 niet in de zenderlijst.

Viaplay via KPN aangeschaft en via app werkt het

Reset van de Arris box uitgevoerd

225 staat niet bij de verborgen zenders

 

Wie kan hiermee helpen?

Goedemiddag @JanwillemS! Gek dat de app wel werkt maar het kanaal niet te zien is.

Aan de hand van jouw klantgegevens in jouw Forum profiel, zie ik dat Viaplay keurig geactiveerd staat en het kanaal ook zou moeten werken.

Hoe heb jij de TV ontvanger precies gereset?
Je kunt de TV ontvanger een herstart of een reset geven: mocht je het niet aan de hand van deze stappen gedaan hebben, wil je dat alsnog doen en checken of de zender dan wel of niet tevoorschijn komt?


Beste Shyrin, na beide beide methodes (meerdere keren) te hebben uitgevoerd helaas nog steeds geen kanaal 225.

 


Heb je gekeken of je abonnee nummer in de decoder klopt met het abonnee nummer in je Mijn KPN.


Dat vind ik een goede, van Doornekamp33. 

Als je Viaplay nu probeert te bestellen via kanaal 226 of via “Menu” op de afstandsbediening, ga naar “Mijn Service” → Zenderpakketten.

Staat Viaplay hier wel of niet geactiveerd?
Zo niet, wil je dat daar eens activeren en maximaal 15 minuten wachten en controleren of kanaal 225 wel zichtbaar is?

Werkt dit niet, dan wil ik je vragen om ook nog het serienummer van jouw TV ontvanger toe te voegen in je profiel. Je kunt het serienummer vinden op de onderkant van de TV ontvanger.
Ik zal de TV ontvanger dan deactiveren en opnieuw activeren: je zult interactieve TV dan opnieuw moeten aanmelden aan de hand van het abonnementsnummer en de bijbehorende pincode.

Geef je hier weer een seintje, als je dat gedaan hebt?


Ok, de volgende zaken gecontroleerd;

het abonnee nummer is correct en identiek aan het nummer in MijnKPN.

Bij de zenderpakketten staat Viaplay actief.

Ik heb het serienummer van de Arris toegevoegd in mijn profiel, wat mij betreft mag je hem deactiveren en weer opnieuw activeren. 
 

 


Ik heb het serienummer van de Arris toegevoegd in mijn profiel, wat mij betreft mag je hem deactiveren en weer opnieuw activeren. 

Bij deze gedaan. Je kunt de TV ontvanger opnieuw aanmelden met jouw abonnementsnummer en pincode. Ik ben heel erg benieuwd of het Viaplay kanaal zichtbaar is!


Op zich raar dat 225 niet in de lijst staat. Niet toevallig verborgen???? Zie '’zenders verbergen'’.

Tja, heb je slechte ontvangst via de app. (?) Hier heb ik 225, maar nog nooit gebruikt. De app werkt als een zonnetje, waar ik ook ben overigens. Dus geen reden om uit te wijken naar 225 hier.


Misschien een hele domme vraag maar hoe krijg ik de ontvanger zover dat ik hem opnieuw kan aanmelden?

Geen enkele herstel optie geeft deze mogelijkheid. Zelfs terug naar fabrieksinstellingen niet.

 


Staat ie er in de lijst '’zenders verbergen'’ bij??

Zie instellingen en dan tegel met die tekst.


Goede suggestie, @PeterG. Ik dacht daar ook aan, maar JanwillemS gaf aan:

225 staat niet bij de verborgen zenders


Ik heb de TV ontvanger verwijderd, je zou dan automatisch het aanmeldscherm van iTV moeten krijgen, op het moment dat je de TV ontvanger weer aanzet. Ik begrijp dat dit nu niet zo is, dus ik heb gevraagd of een achterliggende afdeling met mij mee wil kijken. Het is nu wachten op een terugkoppeling! Excuses voor het ongemak!

De app doet het wel, hè? Dan hoef je de race van vanavond niet te missen!


let op dat als je een standaard abonnement hebt het niet gaat lukken ,je hebt een hussel abonnement nodig (let wel op met verandering van abonnement als je spotify gebruikt) dat veranderd ,dus vraag goed na wat er veranderd

 


Geen zorgen @ad de visser, dat is hier niet aan de orde. Er wordt al gebruikt gemaakt van een Hussel Internet en TV abonnement, Viaplay staat al geactiveerd, de app kan gebruikt worden, alleen de TV zender is nog niet zichtbaar op de TV ontvanger 😉.


Goedemorgen @JanwillemS!

Mijn collega van de achterliggende afdeling heeft geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen. Kun je checken of zender 225 nu wel zichtbaar is en dat terugkoppelen? Alvast bedankt!


Dag Shyrin,

Zoals je ziet is het nu gelukt! Bedankt voor de hulp.

 


Yes! 😃

Graag gedaan! 😊

Resumé voor de meelezers en andere die hier tegenaan lopen:
Viaplay via KPN is geactiveerd, in de app werkt het maar kanaal 225 was niet zichtbaar via de TV ontvanger.

  • Check of het pakket ook geactiveerd staat via kanaal 226 of via het “Menu” op de afstandsbediening, ga naar “Mijn Service” → Zenderpakketten.
    Staat Viaplay hier wel of niet geactiveerd?

    Zo niet, wil je dat daar eens activeren en maximaal 15 minuten wachten en controleren of kanaal 225 wel zichtbaar is?
  • Check of de zenders verborgen staan.

    Als je een zender verbergt, zie je deze niet terug in je zenderlijst.
     

    Zenders verbergen of tonen

    1. Druk op Menu van je afstandsbediening
    2. Blader naar rInstellingen] en druk op OK
    3. Blader naar rZenders verbergen] en druk op OK
    4. Toets je Interactieve TV pincode in
    5. Je ziet nu een lijst met alle zenders. Blader naar de zender die je wilt verbergen en klik op OK. Voor weer tonen druk je nogmaals op OK. Ga naar aBewaar en sluit] en klik op OK

    Verborgen zenders zijn te herkennen aan een wit kruisje voor de naam van de zender.

     

  • Herstart en/ of reset de TV ontvanger

Is het kanaal nog niet zichtbaar, dan kijken we graag mee!

Dat kan door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice (0800 0402) of door jouw klantgegevens te noteren in jouw Forum profiel. Graag ook het serienummer van de TV ontvanger (deze staat op de onderkant).