Skip to main content
Beantwoord

Keuzestress, onoverzichtelijk om Netflix via KPN te krijgen

• August 31, 2025
  • 21 reacties
  • 200 keer bekeken

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11

Het wordt er niet makkelijker op om Netflix (weer) te bestellen via KPN. 

Ik wil gewoon Netflix zonder allerlei poespas omwegen, onduidelijke puntensysteem of keuzevoordelen opties.
Er zijn teveel keuzes om uit te kiezen. 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@Anneke-Anna. voor de zekerheid zet ik alles even op een rij, dan hebben we denk ik alles gedekt.

Je kunt inderdaad uit verschillende Netflix abonnementen kiezen, omdat ze verschillende soorten abonnementen hebben. Dat zijn deze:

Verder kan je inderdaad zelf kiezen bij welk abonnement je het toevoegt. Stel nou dat je meerdere abonnees hebt op hetzelfde adres die allemaal hun eigen abonnement betalen; dan kan dat dus een reden zijn om op een bepaald abonnement zoiets als Netflix toe te voegen.

Ten slotte kán je Netflix als jouw Combivoordeel keuzeoptie kiezen, als je genoeg punten hebt. Dat kan je bekijken via de MijnKPN app, door daar je level te bekijken en je voordeel te bekijken en kiezen. 

Heb je nog het oude Combivoordeel, dan krijg je inderdaad €5 entertainmentkorting. Dit is het combivoordeel van vóór februari dit jaar.

Oftewel je kunt zelf kiezen, op welke manier jij Netflix aan wilt zetten en zo zelf bekijken wat voor jou het handigst of voordeligst is.

Als dat niet is wat je bedoelt, laat het dan ook vooral weten en licht je het dan voor me toe?

21 reacties

JanD
Superuser
  • August 31, 2025

Gewoon rechtstreeks bij Netflix bestellen ​@Anneke-Anna 

• August 31, 2025

Je kan Netflix toch alleen aan je thuis abonnement toevoegen als je ook TV afneemt? Dus dan standaard optie Thuis er van uit gaande dat Netflix niet aan een mobiel abonnement kan worden toegevoegd.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Je kan Netflix toch alleen aan je thuis abonnement toevoegen als je ook TV afneemt? Dus dan standaard optie Thuis er van uit gaande dat Netflix niet aan een mobiel abonnement kan worden toegevoegd.

@Rowi. Dat kan inderdaad, of aan 2 mobiele abonnementen. Zo wordt het aangegeven, die keuze en dan vraag ik me af ​@JanD waarom en wat mijn voordeel dan is wanneer Netflix aan welk abonnement wordt toegevoegd.

• August 31, 2025

​​​​​​ ​@Rowi. Dat kan inderdaad, of aan 2 mobiele abonnementen. 

Hiermee bedoel je dat vast internet en TV niet nodig zou zijn? Vanwege dat punten systeem?

Ik zou eerst een huishouden aan moeten maken wat geen nut heeft want ik neem enkel internet en tv af naast nu nog een vaste telefoonnummer.

Als ik het hier goed lees is voor lvl 1 minimaal thuis internet noodzakelijk en 1 mobiel abonnement. En zou Netflix alleen dan kiesbaar mogen zijn. 

Als je op 1 van de mobiele nummers klikt neem ik aan dat je enkel de databundel en belminuten kan aanpassen.

Netflix direct bij Netflix afnemen levert natuurlijk geen voordeel op. Het scheelt wel al die keuzes 😉

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

​​​​​​ ​@Rowi. Dat kan inderdaad, of aan 2 mobiele abonnementen. 

Hiermee bedoel je dat vast internet en TV niet nodig zou zijn? Vanwege dat punten systeem?

Ik zou eerst een huishouden aan moeten maken wat geen nut heeft want ik neem enkel internet en tv af naast nu nog een vaste telefoonnummer.

Als ik het hier goed lees is voor lvl 1 minimaal thuis internet noodzakelijk. En zou Netflix alleen dan kiesbaar mogen zijn. 

Als je op 1 van de mobiele nummers klikt neem ik aan dat je enkel de databundel en belminuten kan aanpassen.

@Rowi. Nee, dat bedoel ik niet. 

Ik bedoel dat ik volgens KPN kan kiezen aan welk abonnement ik Netflix toe wil voegen.

• August 31, 2025

Je kan Netflix toch alleen aan je thuis abonnement toevoegen als je ook TV afneemt?

Nee. Sowieso hoef je geen tv te hebben. Iemand met een internet-only abonnement kan ook Netflix nemen. Geen enkel probleem. 

En Iemand die een mobiel abonnement heeft kan ook Netflix nemen. 

@Anneke-Anna 

Wat is het probleem? Is dat te moeilijk ofzo?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

@Marlon92 Het ‘probleem’ is waarom zijn er verschillende opties (abonnementen) waar ik uit kan kiezen (3 keuzes) waar ik Netflix aan toe kan voegen en wat is mijn voordeel wanneer Netflix aan welk abonnement wordt toegevoegd. 

• August 31, 2025

@Marlon92 Het ‘probleem’ is waarom zijn er verschillende opties (abonnementen) waar ik uit kan kiezen (3 keuzes) waar ik Netflix aan toe kan voegen en wat is mijn voordeel wanneer Netflix aan welk abonnement wordt toegevoegd. 

Dat maakt toch niet uit ik neem aan dat alles via dezelfde factuur wordt geïncasseerd?

Je krijgt het basic abonnement zonder kosten ongeacht waar je dat abonnement aan koppelt.

@Marlon92 je hebt waarschijnlijk gelijk voor het pluspakket bij lvl 1 is uiteraard tv nodig. De andere keuzes staan daar los van.

• August 31, 2025

Dat maakt toch niet uit ik neem aan dat alles via dezelfde factuur wordt geïncasseerd?

Maakt wel uit. Alleen als het gekoppeld is aan het thuis abonnement kan je het gratis krijgen in het nieuwe level combivoordeel systeem.

En als je dat nieuwe voordeel systeem nog niet geactiveerd hebt, dan kan je 5 euro entertainmentkorting krijgen. Dat werkt ook alleen als het aan het thuis abonnement gekoppeld zit.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Je krijgt het basic abonnement zonder kosten ongeacht waar je dat abonnement aan koppelt.

Waarom maakt dat niet uit volgens jou?

Wat is dan mijn voordeel? 

Waarom worden mij 3 keuzes vanuit KPN aangeboden waar ik Netflix aan mijn 3 KPN abonnementen kan toevoegen? 

• August 31, 2025

Waarom je die drie opties krijgt dat zal een moderator moeten beantwoorden dat ontgaat mij.

Je wilt toch Netflix basic zonder kosten of die kosten als korting op een  Netflix Standaard abonnement?

Dat is jouw voordeel geen € 8,99 voor Netflix Basic betalen. Aan welk specifiek kpn product het Netflix abonnement wordt gehangen lijkt mij er niet toe te doen zolang het maar gratis is!!!

Blijkens de reactie van Marlon klopt mijn eerste reactie gewoon op Thuis klikken en daar Netflix Basic aan toevoegen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Waarom je die drie opties krijgt dat zal een moderator moeten beantwoorden dat ontgaat mij.

Je wilt toch Netflix basic zonder kosten of die kosten als korting op een  Netflix Standaard abonnement?

Dat is jouw voordeel geen € 8,99 voor Netflix Basic betalen. Aan welk specifiek kpn product het Netflix abonnement wordt gehangen lijkt mij er niet toe te doen zolang het maar gratis is!!!

Ik weet niet waar jij ziet waar Netflix gratis is.

*Ik wil Netflix via KPN laten lopen en wil weten welk voordeel het meest voordelig is, waarom anders de 3 keuzes.   

Maar dat een KPN medewerker wel kan zien in het systeem bij mijn gegevens of er een voordeel verschil is in met welk abonnement klopt. Dat is mijn vraag aan KPN. 

• August 31, 2025

Waarom worden mij 3 keuzes vanuit KPN aangeboden waar ik Netflix aan mijn 3 KPN abonnementen kan toevoegen? 

Omdat er 3 mogelijkheden zijn. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Omdat er 3 mogelijkheden zijn. 

Correct. Dat heb je goed gezien. 

En welke van die 3 mogelijkheden is het meest voordelig om Netfix aan toe te voegen? 

• August 31, 2025

https://www.kpn.com/combivoordeel

Via deze pagina het nieuwe Combivoordeel systeem anders krijg je inderdaad die € 5,00 entertainmentkorting die Marlon noemt. Je zal hoe dan ook Netflix aan Thuis moeten toevoegen.

Even voor de duidelijkheid welk Netflix abonnement wil je via KPN afnemen? 

Netflix Basic gratis of € 8,99 korting op Netflix Standaard is gunstiger dan die € 5,00 entertainmentkorting dat is een simpel sommetje. Dan is het nieuwe punten systeem altijd voordeliger. 

• August 31, 2025

En welke van die 3 mogelijkheden is het meest voordelig om Netfix aan toe te voegen? 

Dat heb ik al geschreven:

Alleen als het gekoppeld is aan het thuis abonnement kan je het gratis krijgen in het nieuwe level combivoordeel systeem.

En als je dat nieuwe voordeel systeem nog niet geactiveerd hebt, dan kan je 5 euro entertainmentkorting krijgen. Dat werkt ook alleen als het aan het thuis abonnement gekoppeld zit.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Anneke-Anna. voor de zekerheid zet ik alles even op een rij, dan hebben we denk ik alles gedekt.

Je kunt inderdaad uit verschillende Netflix abonnementen kiezen, omdat ze verschillende soorten abonnementen hebben. Dat zijn deze:

Verder kan je inderdaad zelf kiezen bij welk abonnement je het toevoegt. Stel nou dat je meerdere abonnees hebt op hetzelfde adres die allemaal hun eigen abonnement betalen; dan kan dat dus een reden zijn om op een bepaald abonnement zoiets als Netflix toe te voegen.

Ten slotte kán je Netflix als jouw Combivoordeel keuzeoptie kiezen, als je genoeg punten hebt. Dat kan je bekijken via de MijnKPN app, door daar je level te bekijken en je voordeel te bekijken en kiezen. 

Heb je nog het oude Combivoordeel, dan krijg je inderdaad €5 entertainmentkorting. Dit is het combivoordeel van vóór februari dit jaar.

Oftewel je kunt zelf kiezen, op welke manier jij Netflix aan wilt zetten en zo zelf bekijken wat voor jou het handigst of voordeligst is.

Als dat niet is wat je bedoelt, laat het dan ook vooral weten en licht je het dan voor me toe?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Dank voor je uitgebreide uitleg ​@Alexandra van KPN 🙏

De abonnementsvormen begrijp ik uiteraard.

De keuze dat ik Netflix aan mijn eigen 3 verschillende abonnementen kon toevoegen ontging me de logica van. Want, welke en waar zit dat ‘m in  

Jouw collega via FB Messenger bracht het als volgt, namelijk: huidige keuzevoordeel is nog een oud voordeel, namelijk "Combivoordeel - Entertainmentkorting €5,-” Dit voordeel kan ik omruilen voor Netflix, maar de entertainmentkorting vervalt dan permanent. *Plus de keuze tussen mijn 3 abonnementen is vooral iets administratiefs vanuit KPN  

Ik heb dus gewoon gekozen voor Netflix via Netflix. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Graag gedaan ​@Anneke-Anna! Fijn dat je er zo uiteindelijk uit gekomen bent en er duidelijkheid in gekomen is 😊

Nu lekker genieten van Netflix! Heb je specifieke films of series op je planning staan? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

Graag gedaan ​@Anneke-Anna! Fijn dat je er zo uiteindelijk uit gekomen bent en er duidelijkheid in gekomen is 😊

Nu lekker genieten van Netflix! Heb je specifieke films of series op je planning staan? 

Mjah….helaas geen voordeel uit te halen. Toch bedankt voor het uitzoeken. ​@Alexandra van KPN 

Wednesday ga ik sowieso verder kijken 🖤 en verder met Downton Abbey

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Leuk, have fun! Ik heb genoten van Wednesday, ik geloof dat ze bezig zijn met een tweede seizoen😁

En ook The Sandman heeft éindelijk een tweede seizoen gekregen, die staat bij mij nog op mijn lijst!