Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app start niet op Android TV

• May 27, 2025
  • 14 reacties
  • 158 keer bekeken

Met veel enthousiasme een nieuwe tv gekocht met Android voor draadloos gebruik. De app KPN+ reeds voorgeïnstalleerd wat wil je meer? Totdat de KPN het verziekte. De app start na heel lang wachten op, maar inloggen ho maar! Je kunt niks invullen. Blijft gewoon hangen!

De leverancier van de TV zegt dat er al meerdere merken mee worstelen. KPN dit kan nietttttt! Los problemen op ipv deze te verzamelen! Verplaats je in de klant die je in de steek laat. Hoeveel mensen wil je teleurstellen? 

Geef svp een termijn aan ipv ‘snel’, ‘binnenkort’ enz.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Hans50, vervelend dat de app niet werkt op jouw Smart TV! Laten we eerst beginnen bij het begin, welk merk en model tv heb je precies? Dat heb je niet genoemd en dat maakt het lastig om mee te kunnen denken.

Wat gebeurt er precies als je probeert in te loggen, krijg je daarbij een foutmelding, kan je niets invullen of iets anders?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

• Auteur
  • May 28, 2025

Hoi Jasper,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie en natuurlijk kan ik meer gegevens verstrekken. Sorry voor mijn frustratie in mijn bericht.

Het betreft een Solaris Smart24TV/2 jaar 2024, Android. Als ik op de app KPN+ druk wordt het scherm zwart en na een tijdje verschijnt het groene opstartscherm van KPN+, daarna weer zwart totdat uiteindelijk een inlogscherm verschijnt. Gedurende enkele seconden zie ik een wit cirkeltje rechts bewegen waarschijnlijk als teken van opstarten. Daarbij 3 inlogmogelijkheden: inloggen met ID, inloggen met abonneenummer en tenslotte meer info. Meestal kan ik niet verder omdat er niets gebeurd na een muisklik. Soms wordt een inlegmogelijkheid wit en soms kan ik zelfs met de ID of het abonneenummer verder. Dat gaat overigens zeer traag. Bij elk teken moet je een aantal seconden wachten. Uiteindelijk blij dat het er in staat maar vervolgens bij enter verschijnt er een pop-up scherm dat inloggen fout is gegaan en dat ik het na enkele minuten opnieuw kan proberen. Dit proces heb ik een heel aantal malen geprobeerd, ook na nieuwe opstart en zelfs na het opnieuw installeren van de KPN+app. 

Daarmee is mijn ervaring compleet. Hopelijk komt er meer duidelijkheid en daarvoor alvast bedankt.

Groet,

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Het betreft een Solaris Smart24TV/

Eh, bedoel je misschien Salora ?

Op Solaris krijg ik 0,0 resultaat bij Google.

• Auteur
  • May 28, 2025

Sorry, inderdaad Salora! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Op TCL en Sharp werkt de app al maanden niet weten we. Salora zou ook wel eens onder die categorie kunnen (...) vallen.

• Auteur
  • May 28, 2025

Inderdaad zouden volgens de leverancier meerdere merken dit probleem ervaren vanaf de nieuwe app KPN+. Maar de vraag is natuurlijk wat het probleem is en vooral hoe dit opgelost kan worden door jezelf of door KPN? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Inderdaad zouden volgens de leverancier meerdere merken dit probleem ervaren vanaf de nieuwe app KPN+. Maar de vraag is natuurlijk wat het probleem is en vooral hoe dit opgelost kan worden door jezelf of door KPN? 

Dat zal door KPN moeten gebeuren.

Jasper van KPN
Moderator

Dit is niet iets waar je zelf iets aan kunt doen inderdaad. Je hebt het specifiek over een muisklik, heb je dit alleen met een muis geprobeerd, of ook met de afstandsbediening? Ik weet niet of daar verschil in zit, maar ik wil het toch even checken voor de zekerheid.

• Auteur
  • May 29, 2025

Hoi, dat maakt geen verschil met afstandsbediening. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Tja, het is droevig. Ik heb inmiddels dit rijtje verzameld aan de hand van de community.

TV smart tv app is drama (niet inloggen) op TCL, Chiq, Nikkei, Sharp, AIWA, PEAQ, Salora.

Dus het team mag aan de slag ​@Jasper van KPN . TCL mag je inmiddels wel tot de A-merken rekenen. De overige reken ik nog onder budget, maar dat wil niet zeggen dat het niet mag werken.

PS AIWA topic staat ook op jouw naam Jasper

• Auteur
  • May 29, 2025

Inderdaad mag het geen verschil maken of het een A-merk is of niet. Vooral als je beseft dat zeer vele andere, vergelijkbare apps wel werken zoals het hoort. Denk aan Ziggo go, Apple TV, Netflix, NPO, enz. enz. 
Ik meen te kunnen lezen dat het probleem al enige tijd bekend is bij KPN. Als je nu schrijft dat het team aan de slag mag, vraag ik mij af wat tot nu toe aan het probleem is gedaan en/of wat er nu gaat gebeuren om het probleem snel op te lossen? Kundige mensen moeten het toch vrij snel op kunnen lossen verwacht ik, gezien dat de app op vele andere merken wel werkt en vele andere merken wel op alle merken werken. Wie o wie geeft enig houvast voor de toekomst??

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Als je nu schrijft dat het team aan de slag mag, vraag ik mij af wat tot nu toe aan het probleem is gedaan

Ze zijn er al 2 maanden druk mee hoor. Maar elke update wordt getest in de testgroep. Daar gaat het dan goed, en vervolgens blijkt het toch niet te werken met de grote gemene deler als na zo'n 2 weken testen het naar de openbare versie gaat. 

Mijn opmerking is overdrachtelijk om figuurlijk een extra zetje te geven.

Het is een lastig probleem. Want zoals je zelf al gemerkt hebt… bij al die merken zitten er ook toestellen die wél normaal werken met de app. Soms zelfde model….

Jasper van KPN
Moderator

De ontwikkelaars zijn er mee bezig inderdaad, daar is nog geen update over. Als er een update over is zullen we dat natuurlijk delen, en in Product Updates plaatsen we dan ook een bericht.

• Auteur
  • May 30, 2025

Samengevat komt het erop neer dat zo’n 7 merken al enige tijd hetzelfde probleem ervaren; dat men er mee bezig is en niet bekend is wanneer er een oplossing in het verschiet ligt. 
Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Waarom moet het zo lang duren? Maar laat ik maar geen vragen herhalen en lijdzaam afwachten. Bedankt voor alle info!

• Auteur
  • June 9, 2025

Is het niet mogelijk om de ‘oude’ KPN iTV-app weer ter beschikking te stellen? Ik heb die app nog op een Samsung tv, MacBook etc staan en die werken nog zelfstandig. Dan is het mogelijk opgelost totdat de actuele app de juiste functionaliteit heeft!