Skip to main content
Beantwoord

KPN TV App werkt niet op Android TV

• 3 februari 2025
  • 17 reacties
  • 336 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Sinds we de nieuwe KPN TV app hebben op onze Android TV is deze niet meer goed bruikbaar. Behalve wat functionele beperkingen (die niet fijn, maar overkomenlijk zijn), gaat het met name om het volgende:

Tijdens het kijken van live-tv of van opnames, ervaren we zeer regelmatig dat de stream op “pauze” springt, en kort daarna weer op “play”. Alsof iemand continue op de pauze/play knop drukt.

Dit hadden we met de oude app niet, en ook alle andere apps op Android TV werken helemaal prima…

Inmiddels de app al opnieuw geinstalleerd / de cache geleegd etc. Dit alles heeft niet geholpen. Ik hoop snel dat dit gefixt kan worden.

Beste antwoord door Thomas van KPN

We zijn net begonnen met de uitrol van de nieuwe update:

Bekijk origineel

17 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@sgd, welkom op onze community! Dat is vervelend kijken zo! Ik neem je feedback mee!
Kun je je situatie toelichten?
Wat voor TV heb je precies en hoe je deze verbonden hebt met je experiabox?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 februari 2025

Hallo Thomas,

Het betreft hier een Google Chromecast dongle, voorzien van Android TV (modelG454V)

Deze zit dus rechtstreeks in de TV met HDMI, en gebruikt het Wifi netwerk.

Mvg,

Sjoerd

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Is het mogelijk eens te testen ​@sgd met een kabel? Om uit te sluiten dat het pauzeren geen verbindings issue is? Als het dan wel goed is is het wellicht op te lossen door je wifi te verbeteren.

Je schrijft ook dat dit met live TV is, is het wél goed met opgenomen programma's en/of terugkijken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo Thomas,

De Chromecast dongle werkt alleen met wifi (er zit geen UTP aanlsuiting op zoiets).

We ondervinden het rare gedrag -pauze/play/pauze/play/pauze/play - ook met opnames. Dit is overigens niet altijd, maar wel vaak (evenals bij live-tv). Genoeg om het dusdanig storend te vinden dat het niet bruikbaar is….. 

De Wifi is zeer zeker stabiel (zowel op chromecast, als op de router een sterk signaal, en zie geen rare zaken op netwerkniveau):

• met de oude app hadden we dit niet
  • alle andere streaming apps (ook op de Chromecast) gaan prima (Netflix, Videoland, NPO…..)
  • op de (Android) telefoon lijkt alles - op datzelfde moment - wel stabiel te werken (op dezelfde wifi, in dezelfde ruimte)

Aanvullend: Als  er in het verleden een verstoring was met het netwerkverkeer, uitte dit zich met name in het verbreken van het signaal (en zeer zeker niet het pauze-play-pauze-play gedrag) 

• Helper
  • 44 reacties
  • 6 februari 2025

@Thomas van KPN: de nieuwe app blijft haperen, ook opgeslagen programma's zijn amper ‘op te roepen', d.w.z. je komt weer in het startscherm. Ik vind het zo ontzettend frustrerend dat KPN deze slechte nieuwe versie de lucht in heeft gestuurd, terwijl er met de oude app niets aan de hand was. Alles werkte prima, nooit problemen mee gehad. En nogmaals, ik heb het al eerder gevraagd: waarom is het niet mogelijk de vorige versie ‘terug te zetten’? Het mag jullie toch duidelijk zijn dat er heel veel mensen ontevreden zijn? Ik heb ook de app van NL Ziet; geen enkele storing daarmee, live TV werkt prima, ook  terugkijken van programma's, 

We hadden trouwens in onze woonkamer ook de app van KPN, een advies was toen om de app eraf te halen en opnieuw te installeren. Dat ging dus niet meer, want Google heeft de nieuwe KPN app voor smart TV's eruit gehaald…...

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

@Thomas van KPN , heb je wellicht nog een update voor me?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15364 reacties
  • Antwoord
  • 13 februari 2025

• Helper
  • 44 reacties
  • 25 februari 2025

@Thomas van KPN, update 08.63.02 staat er al dagen op, maar die hapert ook. Ik zag trouwens jullie laatste versie 08.64.00 (19-2-2025), daar zal ik dan ook weer op moeten wachten.

• Topper
  • 17 reacties
  • 1 maart 2025

Sinds gisteren werkt op beide android tv's ( chiq en nikkei) de kpn app niet meer, de app loopt steeds vast of start niet op. Als hij opstart stopt hij weer en gaat weer naar begin scherm. Na meerdere pogingen loopt gehele tv vast. Sinds update was het al ....... Maar nu is de app niet meer te gebruiken op de android tv's. Wel op tablet en laptop. 

• Helper
  • 44 reacties
  • 1 maart 2025

Sinds gisteren is bij onze Sony (Bravia) TV's de laatste update: 08.64.03 actief. Voorlopig ziet het er redelijk uit. Even afwachten maar weer!

Waarom kun je niet selectie maken om meerdere opnames te verwijderen op Chromecast Android TV.

Op Chromecast start de app behoorlijk slecht de laatste tijd.
Chromecast opnieuw opstarten werkt wel. Maar er zit een fout in de app lijkt me. (Chromecast Android TV)
Opnieuw installeren lost het niet op in ieder geval.

Ook het wisselen van kanalen is niet bepaald een verbetering.

Eigenlijk snap ik niet zo dat KPN blijkbaar denkt dat klanten de app nu beter vinden. Ik heb liever de oude app terug met enige spoed.

• Helper
  • 44 reacties
  • 10 maart 2025

Edwin, de nieuwe app is ook niet beter. Ikzelf heb begin januari al gevraagd waarom de oude versie eigenlijk vernieuwd moest worden. Tot dan nooit problemen mee gehad. Ik ben er nog steeds niet achter wat de reden is geweest. Zoals je ongetwijfeld hebt kunnen lezen uit de vele reacties was iedereen behoorlijk ontstemd over al het gedoe. Er zijn na de 1e nieuwe versie wel een stuk of 3, 4 updates geweest om problemen op te lossen.

Het werkt nu redelijk, maar ik had toch liever de oude versie terug. Onduidelijk voor mij ook waarom die oude app niet teruggezet kon worden. Maar ja, ik ben hier simpel een leek op dat gebied 😬

Mijn kpn tv + werkt niet op mijn Android tv met ingebouwde Chromecast!

Dit hadden we met de oude app niet, en ook alle andere apps op Android TV werken helemaal prima…

Inmiddels de app al opnieuw geinstalleerd / de cache geleegd etc. Dit alles heeft niet geholpen. Ik hoop snel dat dit gefixt kan worden.  

Gerard Olijslager

• Topper
  • 17 reacties
  • 13 maart 2025
MatjeNL schreef:

Edwin, de nieuwe app is ook niet beter. Ikzelf heb begin januari al gevraagd waarom de oude versie eigenlijk vernieuwd moest worden. Tot dan nooit problemen mee gehad. Ik ben er nog steeds niet achter wat de reden is geweest. Zoals je ongetwijfeld hebt kunnen lezen uit de vele reacties was iedereen behoorlijk ontstemd over al het gedoe. Er zijn na de 1e nieuwe versie wel een stuk of 3, 4 updates geweest om problemen op te lossen.

Het werkt nu redelijk, maar ik had toch liever de oude versie terug. Onduidelijk voor mij ook waarom die oude app niet teruggezet kon worden. Maar ja, ik ben hier simpel een leek op dat gebied 😬

Hier werkt het nog steeds niet, blijft vastlopen bij opstarten.

• Helper
  • 44 reacties
  • 13 maart 2025

Wat is er nu weer aan de hand met die app? Eerst kreeg ik melding om opnieuw in te loggen met KPN ID, na opnieuw proberen kan de app niet geopend worden. Omdat mijn normale TV de opnames niet kon laden, ging ik maar weer via de app proberen om een opname terug te kijken. Wanneer is nu eindelijk alles opgelost KPN? Behoorlijk ontstemd hierover (zwak uitgedrukt)

• Topper
  • 17 reacties
  • 14 maart 2025
Thomas van KPN schreef:

Wanneer nu eens een update die het wel doet??

• Helper
  • 44 reacties
  • 14 maart 2025

De laatste update is vlgs mij 08.64.03, die is al weer enige tijd actief, maar zoals gemeld hadden we opeens weer problemen: opnieuw inloggen met de KPN-ID, dit heb ik trouwens niet gedaan. Na enkele minuten nog een keer geprobeerd en toen startte de app wel, maar konden we geen opnames terugzien…. 

Reageer