Mijn audiostreamer vindt sinds 19-1-2025 geen radio stations meer op internet. Verbindt wel met mijn NAS via het LAN dus dat werkt wel. En staat dus ook in verbinding met de experiabox12 via DHCP. Het lijkt erop dat het niet meer verbind met het internet.
Er zijn problemen met een veel gebruikt platform voor internetradio.
Ik heb het artikel gelezen en begrepen. Ik heb als audiostreamer de Pioneer N50. Prima ding trouwens, maar ik had al jaren last op het KPN glasvezelnetwerk dat af en toe de stream haperde en vaak moets ik dan de Pioneer uit en weer aan zetten. Ik dacht dat het aan de DHCP lease zou kunnen liggen, dus heb ik ooit geprobeerd om dat enorm te verlengen, maar ook dat maakte niets uit. En nu heb ik sinds 2 dagen dat de streamer intern wel werkt met mijn NAS en met Airplay van Apple, maar van het internet plukt hij geen enkele stream meer op. Al contact gehad met KPN en al van alles geprobeerd, maar geen resultaat. Ik word binnenkort teruggebeld door een KPN technicus. Wordt vervolgd.
Hi, het blijkt dus dat mijn audiostreamer de streams ophaalt bij een server: vtuner.com.
Ik heb nu gelezen dat die server off-line zou zijn. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik heb geprobeerd via KPN helpdesk of zij mij hierbij kunnen helpen, want misschien moet die connectie via een speciale poort plaatsvinden, maar KPN snapt er zo wie zo helemaal niets van. En de dame van KPN die mij gisteravond te woord stond las alleen een vragenlijstje voor en snapte er geen donder van.
Zeer slechte zaak is dat en ik ga zo direct hierover een klacht indienen.
Maar over apparatuur van derden en functioneren daarvan hoeft kpn toch ook niks te weten?
Gebruik je misschien ESET. Die willen nog wel eens zaken met veel internetverkeer blokkeren.
Wat is het merk van je apparaat?
Ikzelf gebruik radio liever via apps. Verder de kpn ontvanger, FM en DAB+.
Ik blijf verre van "internet radio". Want je bent vaak afhankelijk van één platform, van de fabrikant van het apparaat. Vaak zijn zenders dan ook niet beschikbaar.
Het is al gebeurt dat zo'n fabrikant failliet ging. Doet je ontvanger het ook nooit meer!
Misschien dat
Vtinrr bestaat nog wel maar werkt niet me enkele euro voor betalen.er op oudere modellen radio. En als het nog wel werkt dan moet je er tegenwoordig jaarlijks
Eerst even het punt over de KPN: de eerste keer dat ik belde snap ik dat zij het hele standaard protocol gaan afwerken, van zit de kabel erin enzovoort. Dus dat was gedaan en de KPN persoon zei dat ik later terug gebeld zou worden door een expert. En werd ik dus savonds opgebeld door iemand die weer het hele protocol doorliep van zit de stekker er in enzovoort. En toen ik aangaf dat ik vermoede waar het probleem zat werd mij verteld dat het aan mijn instellingen op het apparaat zou liggen en dat zij mij niet verder ko9nden helpen.
Super irritant. Ik had gehoopt dat zij mijn logfiles op het modem konden uitlezen en dat zij eventueel naar mijn streamer zouden kunnen pingen of in ieder geval zouden kunnen kijken of de streamer zichtbaar zou zijn op internet.
Maar oke, ik snap ook wel dat KPN niet verantwoordelijk is voor de sites of servers waar ik data vandaan probeer te halen, maar ik had wel gehoopt dat zij zouden weten wat er aan de hand is. Maar de persoon die ik aan de lijn had wist helemaal niet was een audio streamer was.
Maar genoeg over KPN.
Ik heb ondertussen ook ergens gelezen dat je een abo kan afsluiten voor $4 per jaar om weer gebruik te kunnen maken van vtuner.com.
Maar ik ben nu eerst aan het kijken of ik via Pioneer kan overstappen naar bijvoorbeeld tunein of zo iets. Maar daar heb ik dus wel een software upgrade voor nodig. Eigenlijk zoek ik liever een open server.
Hi, ik heb net een antwoord ontvangen van Onkyo/Pioneer service desk dat zij deze app niet meer ondersteunen. Dus heb ik maar weer terug gemaild met de vraag wat zij dan voor oplossing weten.
Ik ga wel verder zoeken op internet of ik ergens een script of zo kan vinden om het apparaat te laten verbinden met tunein of zo iets. Misschien dat
Oh, dat is een mooie suggestie, dat ga ik van het weekeind eens proberen te installeren op mijn Synology NAS.
Dankjewel voor de tip.
Ik laat weten of het gelukt is.
Dit bericht heb ik net gelezen op de support site: https://www.sisc.de/en/support
Deze firma heeft nu diverse merken in hun assortiment en beheer, waaronder Pioneer, Onkyo, Integra en nog wat andere voor mij onbekende merken.
In hun support site stond onder andere dit bericht:
How can I fix problems with the Internet radio?
Currently, many radio stations are transferring their streams from standard http connections to encrypted https connections. TuneIn for example wont deliver http streams in the future. Unfortunately, older devices, due to the installed hardware, are not able to play these streams. A solution to the problem through a firmware update is therefore generally not possible.
Is niet grappig, want dat betekent dat de wat oudere apparaten waardeloos gaan worden.
Tijd voor een nieuwe dus…..
Naast de oplossing met vTuner-server kan je ook een DLNA server draaien. Bijna ieder internet radio of receiver met ingebouwde internet radio kan op een DLNA server audio stream afspelen. Een DLNA server met links naar internet radios streams laat ieder oude apparaat weer werken.
https://github.com/duracell80/DLNA-Radio
Johan T1952 schrijft:
Is niet grappig, want dat betekent dat de wat oudere apparaten waardeloos gaan worden.
Tja
PeterG schrijft:
Ikzelf gebruik radio liever via apps. Verder de kpn ontvanger, FM en DAB+.
Ik blijf verre van "internet radio". Want je bent vaak afhankelijk van één platform, van de fabrikant van het apparaat. Vaak zijn zenders dan ook niet beschikbaar.
Het is al gebeurt dat zo'n fabrikant failliet ging. Doet je ontvanger het ook nooit meer!
Het is net als het DAB → DAB+ verhaal.
Sommigen hadden hun dure DAB tuner nog geen jaar toen het eruit ging.
Mijn advies: geen “internet-radio” waar je weer afhankelijk bent van een platform.
Zelf gebruik ik een Android streaming kastje met diverse “radio” apps. Voor andere audio toepassingen zijn er ook apps. Een Apple kastje kan ook.
Maar de baas van Apple ondersteunt Trump en dié ondersteun ik dan weer niet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.