Skip to main content
Vraag

Netflix blijft bufferen op 25% of 85%

• July 25, 2026
  • 16 reacties
  • 157 keer bekeken

Mijn Netflix blijft maar bufferen (25% of 85%)ik wordt hier moe van en wil mijn abonnement hierdoor bij kpn weer opzeggen.

Ik heb bij vorige aanbieder (Ziggo) nooit last gehad.

Alles geprobeerd wat er werd voorgesteld.

Stekker eruit 30 sec wachten en weer inpluggen, helpt niks.

Opnieuw opstarten helpt niks.

16 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • July 25, 2026

Hier ervaar ik ook dat Netflix via KPN tv plus tot 25% loopt. Normaal nooit problemen gehad

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2026

Ik ga weer naar ziggo, dan is mijn probleem opgelost.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 25, 2026

Welke ontvanger heb je, ​@Ton idema ?

Zelfde vraag voor jou, ​@Apollo58 .

HMB2260, VIP2952, VIP5202, DIW7022. 

Als dat de eerste 2 typen zijn... daarop werkt de Netflix app niet goed. Ik had tot januari 2023 de VIP2952 en die gebruikte ik alleen voor tv kijken. 

De apps in m'n smart-tv (oktober 2019) waren en zijn veel beter. 

Maak je gebruik van de HD ontvangers 2260 of 2952 dan kom je ook aan de beurt voor omruil naar een betere ontvanger. Dat wordt dan een 4k ontvanger. 

Dit proces loopt nog maanden, maar je kunt bellen voor omruil. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2026

Ik heb de hiw7022 per i juli

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 26, 2026

Oh. Verrassend. Hier werkt Netflix daarin als een zonnetje. Het je de DIW7022 al eens opnieuw opgestart? (De kpn knop op de afstandsbediening 4 seconden ingedrukt houden)

Je hebt toch een smart televisie? Dan ben je voor de apps niet afhankelijk van een provider kastje. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2026

Dat was nieuw voor mij, dankje

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Oh. Verrassend. Hier werkt Netflix daarin als een zonnetje. Het je de DIW7022 al eens opnieuw opgestart? (De kpn knop op de afstandsbediening 4 seconden ingedrukt houden)

Je hebt toch een smart televisie? Dan ben je voor de apps niet afhankelijk van een provider kastje. 

Smart TV of niet lijkt me zo relevant. De apps horen op de DIW7022 toch gewoon te werken?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 26, 2026

Ik zou überhaupt niet verwachten dat het met een DIW7022 niet werkt. Zeker ook qua geheugen grootte. 

Ik heb makkelijk praten. Hier werkt het prima. 

Toch apart. Alle boxen zijn gelijk. Hardware, software, geheugen. Wonderlijk fenomeen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Ik heb de hiw7022 per i juli

Je hebt de Sagemcom DIW7022 per 1 juli 2026.

1. hoe is de DIW7022 verbonden met de Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

I.v.m. mijn mobiele telefoon had ik op de KPN modem (router) (bij jou de Box12) IPv6 uitgezet. Daarna merkte ik dat ik dit probleem op de DIW7022 meteen niet meer had.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2026

Hij is bedraad verbonden met de box.

Ipv6 staat ook bij mij uit.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ton idema, welkom op onze community, ik zie al een paar goede tips staan! In een eerder topic leek het uitzetten van IPV6 een hoop uit te maken, dat had je al uitgezet ook in je experiabox?

Eerder hebben wij vanuit Netflix het verzoek gehad deze vraag ook bij hen neer te leggen. Via deze pagina kun je contact opnemen met hen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Hoi ​@Ton idema, welkom op onze community, ik zie al een paar goede tips staan! In een eerder topic leek het uitzetten van IPV6 een hoop uit te maken, dat had je al uitgezet ook in je experiabox?

Eerder hebben wij vanuit Netflix het verzoek gehad deze vraag ook bij hen neer te leggen. Via deze pagina kun je contact opnemen met hen.

Dat heb ik al een keer gedaan, de vraag bij Netflix neerleggen.

Zoals in een eerdere topic vermeld.

Antwoord Netflix:

Het probleem zit aan de kant van KPN en kan alleen door KPN worden opgelost.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2026

Dat bedoel ik Joop, 

Van kastje naar de muur.

Bij ziggo nooit last gehad.

Dus ik ga gewoon terug.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Ik mag het misschien niet zeggen, maar de kans is groot dat Android TV versie 14 deze problemen oplost.

Want in diverse topics lees ik dat de KPN Soundbar met Android TV versie 12 dit probleem niet heeft.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft helaas nog Android TV versie 11

P.S.

Ik blijf gewoon bij KPN.

Verder ben ik dik tevreden over KPN, ook de service. 😊

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik dacht dat bij jou het probleem opgelost was door IPv6 uit te zetten op je V10 ​@joop2011?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Ik dacht dat bij jou het probleem opgelost was door IPv6 uit te zetten op je V10 ​@joop2011?

Beste Thomas, dat klopt.

Maar het gaat niet om mijn probleem in deze topic.

Maar het probleem van ​@Ton idema