Skip to main content
Beantwoord

Netflix blijft hangen bij het opstarten

• February 6, 2026
  • 16 reacties
  • 144 keer bekeken

Jeroen 1962
Nieuwkomer

Netflix blijft nog steeds hangen bij aanvang of ergens bij het opstarten en tevens is het menu totaal veranderd. KPN en Netflix wijzen na elkaar bij dit probleem en er wordt niets opgelost. Ik ben van mening dat ik zaken doe met KPN en niet met Netflix, zijn jullie ook niet van mening dat wij recht hebben op een flinke korting van KPN gezien de duur van deze storing.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Jeroen 1962. Welkom op de KPN Community! Als je een TV of streamingdienst afneemt is je voornaamste wens dat je ontspannen en zonder al te veel handelingen je favoriete serie of film kunt kijken. Als dat niet het geval is, dan baal je daar wel van en kan ik je frustratie voorstellen. 

Echter zoals vermeld in dit topic valt de Netflix app niet onder ons beheer. Deze is volledig door Netflix ontwikkelt en wordt ook door hun onderhouden. De facturatie loopt enkel via de KPN factuur, maar voor klachten en vragen over compensatie dien je wel bij Netflix te zijn.

De laatste tijd komen er wel meer klachten binnen over een vastlopende app en dit hebben we ook besproken met Netflix. Zij gaven vervolgens aan dat ze graag willen dat klanten het zelf melden bij hun contactcenter. Ik haal even een bericht aan uit een ander topic hierover:

Ik krijg het verzoek of jullie dit bij Netflix zelf willen melden.

Kunnen jullie dit rechtstreeks bij Netflix melden? Dit kan als volgt.

Als je naar https://help.netflix.com/en/contactus gaat terwijl je bent ingelogd, wordt je doorverwezen naar de juiste contactmethode.

In de app kan je ook de juiste informatie vinden via Meer (⋯) → Help → Bellen of chatten.

Laat maar weten of je je verhaal hebt kunnen doen bij Netflix. 

16 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Je bent de eerste die ik hierover hoor in de afgelopen dagen. Heb je al de app gereset in je TV Box?

• Deelnemer
  • February 7, 2026

Ik heb exact de zelfde problemen , Netflix start wel op maar kan niks afspelen. Dit is enkel via de kpntv+ app. Via Samsung smart tv app werkt het wel 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

@JTDK Heb je mijn reactie gezien?

• Nieuwkomer
  • February 7, 2026

Wij ervaren hetzelfde probleem met Netflix en Disney+. Via de app is het geregeld zo dat de stream niet start, het beeld blijft zwart. Via onze mobiele app lukt het wel om de stream te starten en dan casten we deze naar de TV ontvanger. Het is wel omslachtig. Ik heb de TV Box al terug op fabrieksinstellingen gezet maar dit heeft het probleem niet verholpen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Ik heb exact de zelfde problemen , Netflix start wel op maar kan niks afspelen. Dit is enkel via de kpntv+ app. Via Samsung smart tv app werkt het wel 

Als je de KPN tv+ app gebruikt, dan kijk je dus via een Smart tv.

Waarom maak je dan geen gebruik van de Netflix app op de Smart tv.

Dat lijkt mij de beste optie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Netflix blijft nog steeds hangen bij aanvang of ergens bij het opstarten en tevens is het menu totaal veranderd. KPN en Netflix wijzen na elkaar bij dit probleem en er wordt niets opgelost. Ik ben van mening dat ik zaken doe met KPN en niet met Netflix, zijn jullie ook niet van mening dat wij recht hebben op een flinke korting van KPN gezien de duur van deze storing.

Met jullie bedoel je KPN denk ik?

Hoe kijk je Netflix?

via welk apparaat?

1. KPN tv ontvanger? zo ja welke heb je.
  2. KPN tv app? zo ja zie mijn opmerking bij ​@JTDK 
  3. anders? 

Wij kijken Netflix via de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) en hebben geen problemen.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • February 7, 2026

@Jeroen 1962 Even inhakend op je topic; ik ben niet van mening dat je recht hebt op een flinke korting bij KPN omdat Netflix niet goed wilt laden. Netflix is immers geen product van KPN, en je Netflix abonnement werkt (als het goed is) wel goed op andere apparaten. Als ik een auto lease maar Spotify niet goed werkt via carplay krijg ik daar ook geen compensatie voor, hoewel dit de frustratie natuurlijk niet wegneemt. 

Verder sluit ik me aan bij ​@AriënC , het kan ook helpen om het KPN knopje op je afstandsbediening ingedrukt te houden tot “Opnieuw opstarten” verschijnt en deze te selecteren. 

Wat voor TV ontvanger heb je, dan denken we graag met je mee. Ik heb zelf een DIW7022 en Netflix werkt bij mij goed.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Ik heb net Netflix gekeken via de KPN Box, en dit werkt prima. Ik raad iedereen aan om eerst eens proberen om de app gegevens te resettenn vanuit het instellingen menu. Dus niet meteen de KPN box zelf te resetten. 

• Deelnemer
  • February 7, 2026

@joop2011  

dat is toch niet relevant in deze kwestie ? 
feit is dat binnen de KPN+ omgeving de app niet werkt zoals het hoort.(bij mij) 

ik kan 100 omwegen verzinnen om wel Netflix te kijken maar de knop op de afstandsbediening zit er niet voor niks. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

@joop2011  

ik kan 100 omwegen verzinnen om wel Netflix te kijken maar de knop op de afstandsbediening zit er niet voor niks. 

In Windows heb ik soms ook wel eens een app programma wat niet goed werkt. Een reset doet wonderen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

@joop2011  

Ik begrijp je niet.

En op welke KPN tv ontvanger of Smart tv of iets anders kijk je Netflix.

Dat is heel erg relevante informatie om te weten.

En als je via de KPN tv+ app kijkt, dan is het zo wie zo veel beter om via de app zelf via de Smart tv of zo naar Netflix te kijken.

In mijn ogen is het dus wel degelijk relevant.

Bij ons en bij vele andere werkt Netflix goed.

Vandaar dat ik je opmerking niet begrijp.

P.S.

KPN heeft alleen invloed op de hun eigen app.

Dus KPN tv+ en de KPN tv app.

Voor bijvoorbeeld de Netflix app is Netflix verantwoordelijk.

En een app in een app gebruiken heb ik altijd al heel erg vreemd gevonden.😉

Jeroen 1962
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 9, 2026

Aan alle die een andere mening zijn toegedaan, ik doe zaken met KPN niet met Netflix KPN is dan ook verantwoordelijk dat ik een werkend product krijg niet Netflix, daarnaast heeft KPN aangegeven dat de fout bij hun zit maar dat het geen prioriteit heeft. Dus korting lijkt mij wel degelijk op zijn plaats.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Aan alle die een andere mening zijn toegedaan, ik doe zaken met KPN niet met Netflix KPN is dan ook verantwoordelijk dat ik een werkend product krijg niet Netflix, daarnaast heeft KPN aangegeven dat de fout bij hun zit maar dat het geen prioriteit heeft. Dus korting lijkt mij wel degelijk op zijn plaats.

Dat begrijpen wij.

MAAR:

KPN is alleen voor de facturering. Niets meer en niets minder.

KPN mag helemaal niets aan de Netflix app doen (ook niet aan de anderen app's).

Dus Netflix moet er voor zorgen dat de app van Netflix goed werkt.

KPN heeft hier helemaal geen invloed op.

Dat geld ook voor de Mobiele telefoon, Smart tv, Mediaboxen (De DIW7022 is ook een mediabox), etc.

Je kan op al deze media Netflix zien, als je een abonnement op Netflix hebt. (via Netflix, of via tussenpersonen als KPN, Ziggo, etc.)

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Of waarop kijk je Netflix?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Het is toch echt een app van Netflix. Dus dan moet je bij hun zijn.

Het is eigenlijk hetzelfde als je een telefoon van Samsung hebt, waarop je bank-app niet meer werkt vanwege een storing/bugje. Ga je dan ook bij Samsung klagen? 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

@Jeroen 1962  Zie bijgevoegd screenshot. Dit is het scherm dat tevoorschijn komt nadat ik Netflix bij KPN wil bestellen. Je doet wel degelijk zaken met Netflix, want jij bent immers akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Netflix.

Verder; KPN doet niets anders dan jou een toegangscode verstrekken zodat jij de dienst van Netflix kunt gebruiken. Netflix is geen dienst van KPN. Als je gebruik maakt van Netflix dan doe je zaken met hun. Dit is ook waarom ik denk dat je vanuit KPN geen flinke korting zult krijgen. De dienst, Netflix, werkt immers prima. Jij kunt met jouw toegangscode gewoon bij het aanbod. Alleen op 1 specifiek apparaat niet. Ik hoop dat dit de situatie wat opheldert.

Desondanks dit alles zou je TV+ ontvanger de Netflix app wel moeten kunnen draaien. Was je daar al verder gekomen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 9, 2026

Hoi ​@Jeroen 1962. Welkom op de KPN Community! Als je een TV of streamingdienst afneemt is je voornaamste wens dat je ontspannen en zonder al te veel handelingen je favoriete serie of film kunt kijken. Als dat niet het geval is, dan baal je daar wel van en kan ik je frustratie voorstellen. 

Echter zoals vermeld in dit topic valt de Netflix app niet onder ons beheer. Deze is volledig door Netflix ontwikkelt en wordt ook door hun onderhouden. De facturatie loopt enkel via de KPN factuur, maar voor klachten en vragen over compensatie dien je wel bij Netflix te zijn.

De laatste tijd komen er wel meer klachten binnen over een vastlopende app en dit hebben we ook besproken met Netflix. Zij gaven vervolgens aan dat ze graag willen dat klanten het zelf melden bij hun contactcenter. Ik haal even een bericht aan uit een ander topic hierover:

Ik krijg het verzoek of jullie dit bij Netflix zelf willen melden.

Kunnen jullie dit rechtstreeks bij Netflix melden? Dit kan als volgt.

Als je naar https://help.netflix.com/en/contactus gaat terwijl je bent ingelogd, wordt je doorverwezen naar de juiste contactmethode.

In de app kan je ook de juiste informatie vinden via Meer (⋯) → Help → Bellen of chatten.

Laat maar weten of je je verhaal hebt kunnen doen bij Netflix.