Skip to main content
Vraag

Netflix via de KPN TV+ box blijft op 25% of 89% hangen.

• January 5, 2026
  • 18 reacties
  • 228 keer bekeken

Netflix via de KPN TV+ box blijft op 25% of 89% hangen. Wel geluid, geen beeld.  Netflix via smart TV gaat zonder problemen. Ik zag dit dit probleem een jaar geleden ook al speelde en lijkt nog altijd niet opgelost te zijn. 

Het resetten van de KPN TV+ box werkt soms wel, heus niet altijd. En daarbij hoort het niet zo te zijn dat deze voor iedere film/serie op netflix gereset moet worden. 

18 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 5, 2026

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik blijf op 25% hangen. Van alles al geprobeerd, maar niets helpt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen ​@JonkyM en ​@Timk98, dit hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Ervaren jullie deze problemen nog steeds?
Ik ben wel benieuwd welke softwareversie jullie op de TV-ontvanger hebben staan, hoe de TV ontvanger aangesloten zit op de experiabox en of een herstart van de TV ontvanger ook al helpt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 7, 2026

Op de TV+ ontvanger (7022) staat firmware 0.37.6 met launcher 1.212.3.

de ontvanger is vanuit het modem V10 met een kabel via EW aangesloten op de TV.

Herstarten een paar keer gedaan echter zonder resultaat.

Bij gebruik via de  Netflix-app op de smart TV (Sony) geen problemen

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Kun je het om te testen eens direct op de experiabox aansluiten dus zonder de Experia Wifi ertussen?

• Nieuwkomer
  • January 11, 2026

Ik heb exact hetzelfde probleem, al weken.

Als ik de KPN box opnieuw opstart is het verholpen, maar wordt daar nu onderhand wel een beetje gaar van.

Ik heb 2 KPN boxen, probleem speelt op beide.

Oosterveen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 11, 2026

Hier precies hetzelfde. Elke keer hetzelfde irritante liedje... 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Timk98 ​@Oosterveen en ​@Ridink Ik begrijp dat een herstart van de experiabox dit (tijdelijk) oplost, helpt het ook de TV-ontvanger te herstarten? Ik ben ook wel benieuwd welke softwareversie jullie op de TV-ontvanger hebben staan, hoe de TV ontvanger aangesloten zit op de experiabox . Kunnen jullie dit toelichten?

• Nieuwkomer
  • January 12, 2026

Het is niet de Experiabox die ik herstart maar de TV ontvangers zelf, waarmee het dan weer opgelost is (tijdelijk).

Op de TV+ ontvanger (7022) staat firmware 0.37.6 met launcher 1.212.3, zelfde als JonkyM ook doorgaf. De 2e TV ontvanger heeft ook deze versie.

Tussen de tv ontvanger en de Experia box zit in mijn geval een switch, alles is bekabeld aangesloten. Op deze manier is het al 2 jaar aangesloten, het issue is sinds de laatste maand.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 12, 2026

Klopt helemaal dat het probleem sinds kort bestaat. Voorheen werkte het goed.

Oosterveen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

@Timk98 ​@Oosterveen en ​@Ridink Ik begrijp dat een herstart van de experiabox dit (tijdelijk) oplost, helpt het ook de TV-ontvanger te herstarten? Ik ben ook wel benieuwd welke softwareversie jullie op de TV-ontvanger hebben staan, hoe de TV ontvanger aangesloten zit op de experiabox . Kunnen jullie dit toelichten?

We herstarten de tv ontvanger. Deze is bekabeld aangesloten op de experiabox. Afgelopen weekend hebben we de tv ontvanger 5x opnieuw opgestart maar dat deed niks. Toen 30 seconden de stroom eraf gehaald en dat deed het hem voor deze keer. Maar vaak ook niet... 

Modem: KPN Box 12b

Firmware: V12.C.25.08.16

Aangesloten apparaten:

- DIW7022-2130A8

- Samsung smart tv

- decoMeshX50

TV-ontvanger: DIW7022-2130A8

Hardwareversie: KPN DIW7022

Android OS versie: 11

KPN TV+ firmware: 0.37.6

KPN TV+ launcher: 1.212.3

KPN afstandsbediening L8: 0265.04.05

Ethernet status: Verbonden

End point: api-avs67.tv.prod.itvavs.prod

• Deelnemer
  • January 17, 2026

Ook hier hetzelfde het is om gek van te worden en het lijkt ook of het steeds vaker gebeurt en moeilijker op te lossen is. Ik denk dat de KPN deze klacht iets serieuzer moet gaan nemen en opschalen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb nog twee vragen vanuit mijn collega's. Kunnen jullie de ontvangers eens proberen direct bekabeld aan te sluiten dus zonder switch oid ertussen? (en de ontvanger dan even herstarten)
En kunnen jullie de ontvanger eens een Frisse start geven. Dat staat verder beschreven in dit artikel: 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 19, 2026

Alles in het verleden al een keer gedaan, zonder resultaat.

Ik snap niet zo goed dat Netflix via de de app van de Sony TV zonder problemen werkt en via de de app van TV+ blijft hangen.

• Deelnemer
  • January 19, 2026

Ik heb nog twee vragen vanuit mijn collega's. Kunnen jullie de ontvangers eens proberen direct bekabeld aan te sluiten dus zonder switch oid ertussen? (en de ontvanger dan even herstarten)
En kunnen jullie de ontvanger eens een Frisse start geven. Dat staat verder beschreven in dit artikel: 

Dit al meerdere keren geprobeerd en hij is direct bekabeld bij mij .Wellicht een extra opmerking als hij te lang op pauze staat en de screensaver van de ontvanger komt in beeld dan doet het probleem zich voor bij mij althans.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2026

@Thomas van KPN Bij deze mijn gegevens van de TV box maar lijkt vergelijkbaar met anderen: 

Hardwareversie: KPN DIW7022

Android OS versie: 11

KPN TV+ firmware: 0.37.6

KPN TV+ launcher: 1.212.3

KPN afstandsbediening L8: 0265.04.05

Wifi status verbonden

Wifi kwaliteit goed

Wifi techniek 626 Mbps

Wifi sterkte 70%

Wifi RSSI -68

End point: api-avs67.tv.prod.itvavs.prod

Oosterveen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 19, 2026

Hier ook, net als anderen, geprobeerd maar zonder resultaat. Ook ons apparaat is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem/router. 

• Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Zelfde probleem bij mij idd, rechtstreeks bekabeld. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Oosterveen ​@Charles69 ​@JonkyM ​@Onno64 ​@Timk98 ​@Ridink Ik krijg het verzoek of jullie dit bij Netflix zelf willen melden.

Kunnen jullie dit rechtstreeks bij Netflix melden? Dit kan als volgt.

Als je naar https://help.netflix.com/en/contactus gaat terwijl je bent ingelogd, wordt je doorverwezen naar de juiste contactmethode.

In de app kan je ook de juiste informatie vinden via Meer (⋯) → Help → Bellen of chatten.