Skip to main content
Beantwoord

Netflix via de KPN TV+ box blijft op 25% of 89% hangen.

• January 5, 2026
  • 91 reacties
  • 1256 keer bekeken

Toon eerste bericht

91 reacties

• Deelnemer
  • March 19, 2026

Dit probleem heb ik met verschillende apps op de KPN DIW7022. Software is geüpdatet en is bekabeld aangesloten. Daar zou het niet aan kunnen liggen. 

Netflix blijft regelmatig hangen op 25% of 89%. Vaak hoor ik dan wel geluid, maar geen beeld. De YouTube app heeft hetzelfde. Vaak na een reclame zie ik de video laden, zonder succes.

Dit is allemaal wel snel op te lossen door even de stroom van de KPN+ box af te halen en opnieuw op te starten. Echter moet dat 2 tot 3 keer per week doen, omdat ik anders niet kan streamen via Netflix/YouTube. Na het opnieuw opstarten werkt alles weer voor een aantal dagen. 

Erg vervelend dat het niet naar behoren werkt

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

Omdat ik problemen had met starten van app's op de Samsung S25 Fe, had ik IPv6 op de KPN router (Experiabox V10) uitgezet.

Daarna had ik ook geen problemen meer met Netflix op de DIW7022.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 19, 2026

Omdat ik problemen had met starten van app's op de Samsung S25 Fe, had ik IPv6 op de KPN router (Experiabox V10) uitgezet.

Daarna had ik ook geen problemen meer met Netflix op de DIW7022.

Ja IPv6 bij KPN werkt niet fijn inderdaad

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd is in dit topic. Ervaren jullie nog steeds problemen?

Hier voorlopig geen problemen (meer) met Netflix en Prime.

Zodra het weer gebeurd laat ik het weten. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Hier voorlopig geen problemen (meer) met Netflix en Prime.

Zodra het weer gebeurd laat ik het weten. 

Is dat nadat je IPv6 op de KPN modem (router) had uitgezet?

Wand daarna had ik ook geen problemen meer.

Voorlopig niets uitgezet na mijn laatste hard reset.. Als het weer gebeurd die ik de IPv6 uitzetten 

• Nieuwkomer
  • March 25, 2026

Ik ervaar nog steeds problemen met Netflix.

Opstarten film zonder beeld (wel geluid) of de film laad maar tot 25%.

Bij TV kijken valt het geluid even weg (hapert) na het wisselen van zender, Soms herstel dit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Ik ervaar nog steeds problemen met Netflix.

Opstarten film zonder beeld (wel geluid) of de film laad maar tot 25%.

Bij TV kijken valt het geluid even weg (hapert) na het wisselen van zender, Soms herstel dit.

Heb je het volgende al geprobeerd?

Zet IPv6 in de KPN modem (router) uit.

Bij mij en anderen waren de problemen meteen weg.

Ik hoor heel erg graag of dit bij jou ook werkt. 

• Nieuwkomer
  • March 25, 2026

Door de stekker eruit/in het KPN+ kastje te zetten ging het weer een poosje goed. Maar na verloop van tijd kwam het Netflix probleem weer terug.

Ik heb nu de stroom uit/aan gezet van het KPN+ kastje, router, modem en wacht nu hoe lang dit goed gaat. Plus ik heb de cash van de KPN+ kastje verwijderd (je weet maar nooit) en de updtaes gecontroleerd.

Ik heb een oude Panasonic TV die is via HDMI aangesloten op het KPN+ kastje. Een oude TV, een monitor met ontvanger en HDMI aansluitingen.

Om het verschil te kunnen zien, laat ik IPv6 nog even aan staan.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 25, 2026

vandaar dat ik het ook niet heb.

Ik heb ipv6 ook niet aan staan op me eigen apparatuur omdat veel meer ellende mee bracht op websites.

Heb het bij me ouders toen ook meteen uitgezet.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik hoop dat het goed blijft ​@Max58, als het dit weekend toch terugkomt zou je het dan toch eens met IPv6 uit willen proberen? Anders hoor ik graag volgende week van je, dan gaan we even verder op onderzoek uit.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 27, 2026

Ik heb het gister bij me buurman ook uitgezet ipv6 en toen was probleem weg.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 27, 2026

Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd is in dit topic. Ervaren jullie nog steeds problemen?

JA. Nu ook bij m'n moeder IPv6 uit kunnen zetten. V10.

Want logeren was m.b.t. de S25 FE één grote ergernis. Was daar tot enkele dagen geleden maar gewoon via 5G. Nu weer wifi.

Heb forse data bundel. Maar toch, hè.

Met de DIW7022 nooit problemen m.b.t. IPv6 ondervonden. Noch via utp, noch wifi.

• Nieuwkomer
  • March 28, 2026

@Thomas van KPN, Voorlopig, na de harde reset van alle apparaten, blijft Netflix het nog prima doen. Wat overblijft is het haperen van het geluid. Vooral bij Paramount en ESPN is dit goed merkbaar. Om de 30~60 seconde valt het geluid een ~kwartseconden weg.

Ik wacht nog even met het omzetten naar IPv6, totdat Netflix weer problemen geeft. Dan zet ik IPv6 uit en kijk wat er gebeurt. Ik zal mijn ervaring dan hier met je delen, geen nieuws is Netflix werkt.

Btw nice avatar.

• Nieuwkomer
  • March 28, 2026

Hier helaas hetzelfde verhaal.. alle stappen en advies wat hier is genoemd doorlopen, niks helpt. De IPv6 stond zelfs al uit in mijn geval. Ook geen last met Prime of Disney +. Telkens Netflix en alleen bij het starten van een film of serie. Eenmaal aan het kijken geen enkel probleem. Percentage buffer blijft hangen en geluid gaat al aan de gang.