Skip to main content
Beantwoord

Netflixfilm wordt gestart zonder profielkeuze en is niet af te sluiten

• June 13, 2026
  • 39 reacties
  • 327 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 16, 2026

Zoals de foto, Vis a vis (serie), locked in (film).  Voor zover ik meemaak, laat de zoekfunctie alles zien, als de film of serie bij Netflix bestaat.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hm, in bepaalde launcherversies wel inderdaad. Op zich positief dat nu alle Netflix content ook wordt getoond in de zoekresultaten 🙂 Ik kom er later op terug of dit binnen de KPN invloedsfeer valt. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 30, 2026

Hey ​@BasT. Ik zou hier nog even op terugkomen. We kunnen er zelf niet zoveel mee wordt aangegeven, maar we gaan het wel doorgeven aan Netflix. 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2026

Wat mij nu opvalt is, wanneer ik nu dmv zoeken een Netflix-serie- of film opstart en wil afsluiten de HBO Max app gestart wordt. Dit lijkt mij niet echt een Netflix probleem.

• July 4, 2026

Wat mij nu opvalt is, wanneer ik nu dmv zoeken een Netflix-serie- of film opstart en wil afsluiten de HBO Max app gestart wordt. Dit lijkt mij niet echt een Netflix probleem.

Netflix heeft momenteel diverse HBO Max titels in het sortiment. Weet je zeker dat daadwerkelijk de Netflix app wordt gestart niet de HBO Max app.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2026

Netflix heeft momenteel diverse HBO Max titels in het sortiment. Weet je zeker dat daadwerkelijk de Netflix app wordt gestart niet de HBO Max app.

Zeker weten. Wanneer ik dan HBO afsluit, kom ik weer in de Netflix- app.

Probeer het eens.

Zoeken op bijvoorbeeld 'Vis a vis', dit is een Netflix-serie.  Ik heb wel gemerkt, dat HBO wel een keer moet zijn gestart.

• July 4, 2026

Zeker weten. Wanneer ik dan HBO afsluit, kom ik weer in de Netflix- app.

Probeer het eens.

Zoeken op bijvoorbeeld 'Vis a vis', dit is een Netflix-serie.  Ik heb wel gemerkt, dat HBO wel een keer moet zijn gestart.

Zoals ik hier al eerder schreef dat ga ik niet uitproberen ik gebruik mijn Samsung voor de streamdiensten.  Dit mogen de mensen van KPN reproduceren 

Jouw bevinding bewijst wel dat geen enkele app goed wordt afgesloten.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2026

Bij 'Entertainment' geeft Netflix hetzelfde probleem als bij de zoekfunctie. Netflix is niet op de normale manier af te sluiten. Het lukt alleen bij de keuze 'Ondersteuning'. Het verschil hier is, dat je vanuit 'Entertainment' de app direct opstart. Het lijkt alsof de app gestart wordt zonder info waar nasr terug te keren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dit herken ik zelf niet zozeer, omdat ik Netflix niet afsluit via die knop (Ik gebruik de Home-knop). Maar het is wel klein dingetje wat irritant kan zijn voor de mensen die graag apps afsluiten. We gaan kijken of we hier iets aan kunnen doen. 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2026

@Arjan van KPN Met de Home- toets wordt de app niet (correct) afgesloten. Deze blijft dan op de achtergrond werken en zal iig de box trager maken, zeker als je weer een app start en daarna ook weer de Home- knop gebruikt. Het kan zeker onvoorspelbaree situaties opleveren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat is niet het geval ​@BasT. De TV+ box kan prima omgaan met niet afgesloten apps en de box wordt er niet trager van. Het Android-besturingssysteem zorgt er zelf voor dat er voldoende werkgeheugen beschikbaar blijft :) Eigenlijk net hetzelfde als op een telefoon. Daar sluit je ook niet elke app handmatig af. 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 7, 2026

@Arjan van KPN Start de tv+ app eens op en kijk naar een kanaal en daarna  'afsluiten' met de Home-toets en ga daarna een filmpje kijken op bv HBO, of start de launcher met een ander kanaal. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Dit alles op de tv+ box.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

@Arjan van KPN Start de tv+ app eens op en kijk naar een kanaal en daarna  'afsluiten' met de Home-toets en ga daarna een filmpje kijken op bv HBO. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Dit alles op de tv+ box.

De KPN tv+ app is voor de Smart tv.

Begrijp ik hieruit dat je via de Smart tv kijkt?

Dan wordt het een heel ander verhaal.

KPN tv via de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) werkt op een gehaal andere methode.

Ik doe het zoals Arjan het beschrijft via de DIW7022 en geen problemen.

Maar ik ga altijd kijken via de app van de streamingdienst, nooit via Entertainment boven op de tij.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 7, 2026

@joop2011 Het gaat er om, dat Androït-tv op de tv+ box niet helemaal goed omgaat met niet correct afgesloten apps.