Skip to main content
Beantwoord

Nog geen HBO activatiemail ontvangen

• January 25, 2025
  • 9 reacties
  • 88 keer bekeken

Na lange uren wachten nog steeds geen HBO-activatiemail ontvangen.

Op MijnKPN ID is duidelijk te zien dat HBO als entertainment-optie is toegevoegd, maar HBO is niet toegankelijk door ontbreken activatie. Zou 30 minuten moeten duren na keuze, maar inmiddels halve dag verder…

Hoe lossn we dit op?

Beste antwoord door Noordzee

Oef, dat was de verkeerde. Dit is de goede, ik pas het hierboven ook even aan. 

https://www.kpn.com/service/ugs/hbo-activeren

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 26, 2025

Hallo ​@Wim Wenner ,

Regel de activatie dan via deze link: 

(link aangepast) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2025

Dank, maar vraag betreft HBO-activatie, niet Amazon.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 26, 2025

Oef, dat was de verkeerde. Dit is de goede, ik pas het hierboven ook even aan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2025

Helemaal goed. Super! Reuze bedankt, Superuser!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2025

Gelukt, maar geen geluid bij HBO-weergave op oudere Panasonic plasma-tv. Zou een kwestie zijn van instellingen wijzigen (van Automatisch naar Handmatig) bij Chromecast, maar geen idee waar en hoe ik die kan vinden (op Mac). Goede raad is welkom...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 26, 2025

Wordt even zoeken bij jouw instellingen. 

Ik heb wat tips gevonden over dit onderwerp uit andere oudere topics: 

(Misschien Dolby uitzetten.) 

Op Google vond ik o.a. het volgende:

Heeft HBO Max Dolby Atmos?

Titels die beschikbaar zijn in 4K UHD zijn ook beschikbaar in HD op alle ondersteunde apparaten. HBO Max speelt audio en video's af in de hoogste kwaliteit die beschikbaar is voor je apparaat. Je kunt alleen in 4K HDR met Dolby Atmos streamen met het Standaardabonnement.

via Chromecast (voor installatie is een Android of iOS apparaat nodig; gaat niet met laptop).
via een Xiami MI stick
via een Chromecast met Google-TV (installatie met smartphone of tablet)
Via de app die in de smart-tv komt (helaas heeft je moeder geen smart-tv begrijp ik)

Kijken op een laptop kan ook.

Website HBO max: https://www.hbomax.com/nl/nl .

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2025

Opgelost, zo te zien (en te horen...). Plasma-tv blijkt te oud om rechtstreeks in te kunnen loggen (volgens HBO-melding op scherm), KPN-menu geeft HBO als app evenmin weer (wel Disney, Netflix etcetera) maar streamen vanaf iPad lukt nog steeds prima en nu ook… surprise… mét geluid. Waarschijnlijk door op tv bij instellingen opnieuw te schakelen tussen Dolby en Stereo. Stond op laatste, maar (digitale) wonderen zijn de wereld nog niet uit…
Wat me wel verbaast, maar dat is andere kwestie, is dat link die Noordzee hierboven gaf niet bij KPN was te vinden. Daar geven ze aan 0800-0402 te bellen, terwijl oplossing zo eenvoudig bleek. Hoogste tijd deze Superuser superbaan bij KPN aan te bieden.
Zeer bedankt, Noordzee, voor je input! Keep up the good works!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 26, 2025

Wat fijn ​@Wim Wenner 👍🏽! 

En graag geholpen natuurlijk. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 27, 2025

Hoi ​@Wim Wenner, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Mooi om te zien dat je al zo goed bent geholpen door ​@Noordzee. Ik heb 1 van zijn antwoorden daarom ook gemarkeerd als 'best answer'. Deze feedback nemen we natuurlijk ook mee want hier zou je inderdaad niet voor hoeven te bellen. Mocht je ooit weer een keer vragen hebben of ergens niet uitkomen, dan weet je ons te vinden en horen we graag weer van je :)