KPN iTV app ondersteunt MiFi router niet?
Op dit forum is het gebruik van MiFi-routers om de KPN iTV app in het buitenland te kunnen gebruiken, al een paar keer aan de orde geweest. De antwoorden, ook van KPN, waren helaas niet altijd eenduidig. Omdat de vakantie in aantocht is, wordt dit onderwerp weer uitermate opportuun.
Omdat ook ik worstel met dit probleem, heb ik thuis een test gedaan met een iPhone 12, een smart LG TV, een iPad (2019) en een MiFi-router TP-Link M7650. Alle apparaten functioneren goed op mijn KPN-thuisnetwerk. Eerst maar eens gewoon in het binnenland dus, is minder complex dan in het buitenland denk ik. Maar uiteindelijk moet ook dat probleem (waarom werkt de KPN iTV app niet via een MiFi-router in het buitenland) worden opgelost.
Resultaten binnenland:
1. De KPN iTV app draait prima op de iPhone.
2. De KPN iTV app draait prima op de smart TV.
3. Vervolgens heb ik de KPN sim-card van de iPhone in de MiFi-router geplaatst en getest.
4. Voor normaal internetverkeer op de TV en de iPad werkt de MiFi-router prima.
5. Maar .. via de MiFi-router werkt alleen de KPN iTV app NIET op de TV en evenmin op de iPad.
Conclusie:
KPN blokkeert het gebruik van de iTV app via een MiFi-router, zelfs als daarin een KPN sim-card zit en je gewoon thuis bent, waar alles KPN is (internet, TV, telefoon). Is deze conclusie correct, of maak ik een denkfout?? Het zou immers erg vreemd en onwaarschijnlijk zijn als KPN het gebruik van een MiFi-router blokkeert.
Hiernaast:
Begrijp ook niet waarom het in het buitenland niet werkt. Wat is de echte reden daarvoor??
Beantwoord
Ondersteunt KPN de iTV app niet via een MiFi router in het buitenland?
Beste antwoord door PeterG
Als je gewoon niet de wifi van je modem thuis gebruikt test je "gebruik buitenshuis" al.
Mifi is toch een router via 4G? Dan is mobiele Hotspot van telefoon inderdaad eigenlijk hetzelfde.
Buitenshuis werkt de app in de mobiel en de tablet. En de website tv.kpn.com .
Dat werkt dan in de landen van de Europese Economische Ruimte. Zie eerdere link.
Niet ondersteunt: kpn tv app IN televisie en streaming apparaat.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.