Skip to main content
Vraag

Per ongeluk Viaplay tv+ besteld ipv Viaplay basis

• December 6, 2025
  • 12 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik heb helaas het viaplay tv+ abonnement aangezet in mijn account ipv viaplay basis. Nu kan ik dit pas vanaf 7 januari weer wijzigen. Ik wil dus eigenlijk naar een ‘duurder’ abonnement switchen omdat ik de verkeerde heb aangezet, maar dat kan nu nog niet en ik wil het maar voor 1 maand ivm WK handbal. Dat Ik kan bij KPN niet ook kiezen voor alsnog basis, want die keuzeoptie hebben ze dan nu uit gezet? Ik moet dus nu een 2e losse abonnement bij viaplay zelf aanschaffen en dus dubbel betalen omdat KPN hier geen oplossing voor heeft. Zie ik dit nu goed, of gaat hier iets fout? 

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 6, 2025

Alles is goed gegaan ​@MELANIEX3 , je zit er contractueel gewoon minimaal 1 maand aan vast.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2025

Maar best gek toch, dat KPN dan ook het duurdere abonnement meteen voor mij uitschakelt? Nu moet ik dus alsnog een duurder abonnement bij viaplay zelf aanschaffen, terwijl ik deze ook best bij kpn dubbel af had willen sluiten, want zij zijn nog steeds dan goedkoper. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 6, 2025

Je moet niets ​@MELANIEX3 , KPN biedt een selectie uit de diverse abovormen van de verschillende streamingdiensten aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2025

Lekker kort door de bocht. Ik wil graag het handbal volgen en naar mijn tv streamen, maar dit is alleen het zenderkanaal voor tv+. Wij hebben nog de oude interactieve tv, dus niet eens te gebruiken voor ons. Alleen via de app en laat die er ook uitliggen. Dus om het handbal goed te kunnen volgen, moet ik dus alsnog viaplay zelf fixen. Volgens mij heb je altijd een bepaalde tijd herroepingsrecht.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Dat geldt niet voor dit soort pakketten ​@MELANIEX3 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2025

Is dat handbal niet op het Viaplay TV+ kanaal nu Formule 1 is afgelopen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Dat zou kunnen, maar wij hebben geen KPN tv+ waar dit zenderpakket op ‘kan’. Wij hebben het ‘oudere’ interactieve tv, waar deze zender dus niet bij kan. Dus dan zou ik alleen via de app moeten kunnen kijken. Maar de app lag er gisteravond helemaal uit, dus kon ik niet kijken. Ik heb dus maar via Viaplay zelf nu een abonnement genomen. 13,99 die KPN nu verdient aan mij, terwijl ik er vrijwel niks mee kan. Het had zo simpel opgelost kunnen worden door KPN zelf. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2025

Ook met de oudere ontvangers zou je de betaalde zender moeten hebben. Nummer 230.

Er is

51 Viaplay TV. In basispakket 

230 Viaplay TV+. Betaald kanaal. 

Viaplay Basis. Betaald. in vrijwel alle smart televisies beschikbaar. 

Het is Viaplay TV+ OF Viaplay Basis. Minimale afname 1 maand. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Nope.. Helaas.. geen 230 te vinden. Zodra we deze opzoeken gaat hij automatisch naar 369… Op hun website staat ook duidelijk dat er een verschil zit in KPN tv+ en interactieve tv. Bij de zender van viaplay tv+ staat ook alles beschreven voor KPN tv+.. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2025

En wat is kanaal 369? Die ken ik niet. 

Niet toevallig een eigen zenderlijst actief? Daar moet je 'm vanuit de volledige zenderlijst nog aan toevoegen. 

Nogmaals. Viaplay TV+ op 230 is er voor álle tv ontvangers. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Nee geen eigen zenderlijst. geen idee meer wat 369 was. Ik was zo pissig dat ik meteen ermee gekapt ben. Blijf het raar vinden dat je niet kunt upgraden naar een duurder ‘abonnement’…. Dat kan namelijk met alle andere dingen binnen KPN wel gewoon. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2025

De wedstrijden van de Nederlandse dames zijn ongetwijfeld op het basiskanaal Viaplay TV op 51.