Skip to main content

Ik wil een serie terug kijken die op tv is geweest maar dit is niet te doen via series.

 

alleen via het kanaal waar deze op uitgezonden is. 
 

dan ook kijk ik een deel en begint deel 2 na een tijdje is de stream op en moet ik naar deel 2 gaan en die kan ik niet doorspoelen naar waar ik was gebleven. 

Hi @Wouter28! Wat bedoe je precies met “dit is niet te doen via series”? Via welke stappen kom je daar?

En het klopt dat op de commerciele zenders doorspoelen alleen is toegestaan voor de eerste reclame. Dus voor de uitzending daadwerkelijk begint. En we nemen voor de zekerheid ook na een programma nog een stukje op, zodat je niks mist.
Je kan het beste de opname stopzetten nadat je aflevering is afgelopen. En dan gelijk de volgende opname beginnen. 


In het menu: films en series. Daar staan de series niet tussen die op tv komen.

Ik snap dat jullie willen dat we  reclames kijken maar als ik een serie of film wil afkijken wil ik niet het eerste uur nog een keer kijken.

daarnaast soms spoel ik even terug als ik weggelopen was en niet op pauze druk. Maar ik zie dus niet tot waar ik terugspoel (zoals bij Netflix). Alleen een klokje en dan spoel ik te ver terug en kan ik niet voorruit spoelen. Het blijft allemaal Een beetje onhandig.

 

Wat me trouwens ook opvalt is dat met regelmaat (een of twee keer per uur) het beeld “bevriest” voor enkele seconden en dan weer verder gaat (zonder dat deze seconden overgeslagen worden). 
 

voor alle duidelijkheid ik kijk tv via de app op mijn tv en niet via het kpn “kastje” zodat ik maar 1 afstands bediening nodig heb.


@Wouter28 zou je in dat geval willen aangeven om welke serie het precies gaat?

Heb je voor de onderbrekingen de tv-ontvanger al een frisse start gegeven? Zo ja, laat dan even weten hoe die is aangesloten. Of dit bijvoorbeeld met een directe kabel is, of dat daar een DVS tussen zit. 


Via de app lopen opnames niet door naar de volgende uitzending met terugkijken via de gids. Via de ontvanger wel.

En je gebruikt altijd maar 1 afstandsbediening. 

Als je via de decoder kijkt die van kpn. Want daarmee is het volume van je tv ook te regelen. 

En als je via een app, bv Netflix, kijkt via je tv die van de tv.

Ik gebruik altijd maar één afstandsbediening tegelijk. Ontvanger heeft meer mogelijkheden, beter beeld etcetera. 

In de app staat links van de voortgang balk de tijd. Daar kun je precies zien hoeveel je spoelt.