Skip to main content

@Denise_ ik heb exact hetzelfde issue…

Had premium via xs4all en heb nu family via Hussel alleen Spotify blijft premium staan.
Heb even keurig de maandwissel afgewacht maar geen succes… ik blijf premium houden en kan dus niet over naar family.

Ik kan zelf hier niks aan doen denk ik…

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Hoi @marcel9, we helpen je hier graag op weg met Spotify!

Heb je al in MijnKPN gekeken of je daar Spotify Premium of Spotify Family hebt? In MijnKPN kan je wisselen van Spotify Premium naar Family. Deze wijziging kan maximaal een maand duren. Daarna kan je andere familieleden uitnodigen en toevoegen aan jouw Spotify Family. Je leest er alles over in onze Kennisbank. Laat het gerust weten als je vragen hebt.


 

Heb je al in MijnKPN gekeken of je daar Spotify Premium of Spotify Family hebt?

 

@Alexandra Ik heb daar Family, maar die kan ik niet activeren omdat mijn Spotify account nu nog is voorzien van de Premium van mijn voorgaande XS4all abonnement.  Die liep begin mei al af, ik heb vervolgens nog een hele maand netjes even gewacht of hij per 01/06 eraf zou vallen zodat ik Family erop kon activeren… maar dat is niet het geval… die blijft gewoon op premium staan. Als die premium eraf zou vallen zou ik daarna Family kunnen activeren lijkt me.

Een nieuw (kaal) spotify abonnement nemen en hierop Family activeren zou ook kunnen maar ik heb nogal een “rijk” account dus ik zou heel graag hem om kunnen zetten. Alvast dank voor verdere suggesties op dit vlak !


@marcel9 Ik snap goed dat je jouw eigen Spotify account wilt blijven gebruiken, dat kan ook gewoon 🙂 We moeten alleen even kijken waarom jouw account (nog) niet is overgezet naar Family. Het staat al wel goed in MijnKPN begrijp ik.

Wat gebeurt er als je probeert Spotify te activeren? En vul je voor de zekerheid ook alvast je forumprofiel in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken als het nodig is.


 

Wat gebeurt er als je probeert Spotify te activeren? En vul je voor de zekerheid ook alvast je forumprofiel in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken als het nodig is.

 

@Alexandra als ik Spotify probeer te activeren krijg ik de volgende melding:
 

Je kunt deze aanbieding helaas nog niet activeren.

Je hebt al Spotify Premium van KPN.
Ga naar MijnKPN om je huidige abonnement op te zeggen als je deze aanbieding wilt activeren.

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld, alvast dank voor je hulp !


@marcel9 Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt! Ik zie inderdaad dat je Spotify Family aangevraagd hebt bij jouw abonnement, maar dat het nog niet geactiveerd is. Dat komt dus doordat Spotify de opzegging van Premium vanuit XS4ALL nog niet verwerkt heeft. Ik moet zeggen, dat gebeurt vaker. Het ontkoppelen van een oud abonnement gaat niet zo snel bij Spotify. 

Daarom zijn er verschillende dingen die je kunt doen. Je kunt alvast de abonnementen van familieleden thuis, die Spotify Family willen gaan gebruiken, activeren via de link. Zo kunnen anderen bij je thuis het Family abonnement al gebruiken, en kan jij aansluiten zo gauw Premium opgeheven is. Ik verwacht dat Spotify het in de loop van deze maand wel verwerkt. Meestal is het binnen maximaal 30 dagen maar het duurt soms wat langer, ook afhankelijk van wanneer het abonnement helemaal stopgezet is.

Optie twee is dat je Spotify Family eerst uitzet in MijnKPN. Dan wacht je tot jouw Spotify account over gaat naar Free. Dat gebeurt zo gauw Spotify de opzegging van het Premium gedeelte vanuit XS4ALL afgesloten en verwerkt heeft. Daarna vraag je Spotify Family weer aan in MijnKPN en kan je meteen activeren met de link die ik eerder stuurde.