Skip to main content

Omdat ik een compleet pakket KPN heb, zit daar Spotify bij. Sinds de PC is geüpgraded naar Windows 11 doet Spotify het niet meer op de PC, terwijl die op mijn I-phone en laptop (ook Windows 11!) wel gewoon werkt. Ik moet volgens Spotify inloggen, maar ik heb geen inloggegevens, want ik heb me destijds aangemeld met een of ander (lang) klantennummer van KPN (hetzelfde als voor ITV) en dat lukt op die manier niet meer. Wat die ik fout? Beter gezegd, wat is de oplossing? KPN verwijst mij bij de FAQ's naar een pagina, waar verder ook niets te beleven valt; dood spoor.

Hey @cordia, welkom op het forum! Je hebt Spotify weliswaar via ons, maar het account dat jij bij Spotify hebt staat daar los van. Dit is een die jij destijds zelf hebt aangemaakt. En dat kan dan zijn geweest met een e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Of dat kan zijn door in te loggen met Facebook. Waarbij het e-mailadres en wachtwoord dan dezelfde zijn als die je voor Facebook gebruikt.

 

De makkelijkste manier om te zien wat het mailadres is, is om de app op de iPhone te openen. Klik dar dan op het ⚙️ icoon om naar de instellingen te gaan. Bovenin het scherm zie je dan je accountgegevens, inclusief welk e-mailadres gekoppeld is. Daarmee kun je dan ook op de PC weer inloggen. 

Als je het wachtwoord dat hierbij hoort niet meer weet, dan kun je dit resetten via de website van Spotify.

Let erop als je reset, dan moet je ook op de iPhone en de laptop opnieuw inloggen met je nieuwe wachtwoord.