Skip to main content

Hier ook probleem met omzetten naar Family account. Volgens MijnKPN is het gelukt, ik betaal al wel de nieuwe, hogere prijs. Maar het activeren van Family account lukt niet. KPN stuur sms naar activatie pagina van Spotify. Daar krijg ik een pagina waarop staat dat eerst Premium opgezegd moet worden. Dat schijnt KPN te moeten doen. Die zeggen dat het in het systeem van Spotify niet goed staat. Ik wordt gek….

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Goedemorgen @Snarfie! We hebben een eigen topic voor je vraag aangemaakt, zo kunnen we uitzoeken hoe of wat er precies aan de hand is.

Je bent overgestapt van Spotify Premium naar Spotify Family: wanneer heb je dit precies omgezet? Heb je Spotify Premium eerst gedeactiveerd en toen Spotify Family aangevraagd of een wijziging  (Spotify Premium uitgevinkt en Family aangevinkt)? 
Ik lees je antwoorden/ toelichting graag en wil je ook vragen om jouw Forum profiel aan te vullen met de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam en geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • Klantnummer

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Het is nog niet opgelost. Ik heb de moed opgegeven. Ik had family “gekocht” via KPN. Geen idee of ze eerst mijn oude premium hebben opgezegd. Daar weet ik niets van.


Maar dat is toch zonde als je er al wel voor moet betalen?

Mag ik eens meekijken? Zo ja:

wil je ook vragen om jouw Forum profiel aan te vullen met de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam en geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • Klantnummer

Geef je hier een seintje als jij je gegevens ingevuld hebt? Alvast bedankt!


Ik heb het ingevuld… je mag meekijken. Maar ik ben zoveel van het kastje naar de muur gestuurd dat ik denk om op te zeggen.


Dat is een eigen afweging die je kunt maken, lijkt mij zonde om hierom het gehele abonnement op te zeggen.

Ik heb gevraagd of een achterliggende afdeling mee kan kijken naar de omzetting en activatie van Spotify Family: zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je weten!


Ik begrijp dat je intussen al contact gehad hebt met een collega van de achterliggende afdeling en dat jouw Spotify Family account vanaf 29 mei actief zal zijn. 


Hoi @Shyrin_ ,

Ik ervaar helaas exact dezelfde probleem als @Snarfie. Ik wordt van kastje naar muur gestuurd en als ik contact opneem met Spotify geven ze aan dat er nog niets is omgezet naar Family en dat ik KPN moet contacteren. Als ik KPN contacteer geven ze aan dat het wel door gezet is. Intussen wordt er wel meer betaald. Graag een oplossing.


Hoi @Shyrin_ ,

Ik ervaar helaas exact dezelfde probleem als @Snarfie. Ik wordt van kastje naar muur gestuurd en als ik contact opneem met Spotify geven ze aan dat er nog niets is omgezet naar Family en dat ik KPN moet contacteren. Als ik KPN contacteer geven ze aan dat het wel door gezet is. Intussen wordt er wel meer betaald. Graag een oplossing.

Hoi! Er is hoop! Het blijkt zo te werken dat je huidige premium abonnement eerst uitgediend moet worden. Met andere woorden, je betaalt het abonnement altijd een maand vooraf. Als je maandtermijn is afgelopen, dan pas kun je over naar Family. Ik heb dat nu nog niet, maar komende week als het goed is wel. Met Family kunnen jouw familieleden een eigen free account van Spotify met jouw abonnement meedoen. Je kunt ze blijkbaar uitnodigen op mailadres of met een QR code, maar nogmaals, dat heb ik zelf ook nog niet kunnen doen. Succes!


Ik begrijp dat je intussen al contact gehad hebt met een collega van de achterliggende afdeling en dat jouw Spotify Family account vanaf 29 mei actief zal zijn. 

Klopt, ik ben gebeld en een heer heeft me haarfijn uitgelegd hoe het zit. Ik hoop en ga er vanuit dat het vanaf volgende week allemaal geactiveerd is. Bedankt voor jullie hulp. PS. Het zou goed voor jullie reputatie zijn als deze kennis ook voor de andere collega's beschikbaar komt 😉.


Goedemorgen Frans,

Bedankt voor je antwoord, dat word dan even afwachten :)
Wel jammer van KPN dat het niet duidelijk wordt gecommuniceerd. 


Hoi Bob, als je weet hoe het werkt valt het wel mee. Het "opzeggen” van je Premium account start vanaf je laatste betaling. Dan 30 dagen. Pas daarna komt je Family account actief.