Skip to main content

Goedemiddag Kpn,

Het is nog vrij recent maar spotify gaan hun prijzen verhogen. Behouden wij de huidige prijs( bij afsluiten contractperiode ? Of worden we tzt benaderd?

Family premium gaat van 17.99,- naar 21,99,-

https://tweakers.net/nieuws/233466/spotify-verhoogt-prijzen-van-premium-met-1-tot-4-euro-per-maand.html

Is het ook mogelijk om ipv premium ook naar  family basic versie te gaan. Wij luisteren nagenoeg geen audio boeken? Dan zitten we weer op op dezelfde prijs maar dan zonder luisterboeken.

Alvast bedankt!

Mvg Randy

Hallo ​@Offens1 ,

Het nieuws staat inderdaad op heel veel verschillende websites. 

Ga er maar vanuit dat KPN de verhoging doorberekent aan de klanten. Je zal daar ongetwijfeld via een nieuwsbrief of e-mail op de hoogte worden gebracht. Het komt natuurlijk ook op de website te staan:

https://www.kpn.com/entertainment/spotify

KPN heeft alleen Spotify Premium en Spotify Family in het aanbod.

Ja dit geldt ook bij KPN. KPN zet gewoon de prijzen van de streamingsdiensten 1 op 1 zo letterlijk over op de factuur van de klant. 

Hopelijk kunnen we via KPN van Premium naar Basic, en blijft de prijs ongewijzigd (voor wie dat wil)

Naar aanleiding van dit topic, heb ik mijn abonnement direct naar Family Basic gewijzigd!

Naar aanleiding van dit topic, heb ik mijn abonnement direct naar Family Basic gewijzigd!

Had u spotify los van kpn?

Ik heb met mijn KPN abbo zowel bij Spotify als bij KPN geen optie gevonden voor het basic abonnement. 

Waar blijft KPN met zijn reacties danwel antwoorden op de hier gestelde vragen?

Waar blijft KPN met zijn reacties danwel antwoorden op de hier gestelde vragen?

Dat komt vanzelf op de website te staan, op jouw factuur en in de nieuwbrief.

Hoe langer het duurt, des te later gaat de prijsverhoging in. 

https://www.kpn.com/entertainment/spotify

Snap je antwoord maar is in ditgeval achteraf. Ik zou vooraf willen weten om anders alternatief te kunnen kiezen en niet voor een voldongen feit te staan. Zie ook mogelijk alternatief spotify family basic

Prijsverhogingen worden altijd minimaal één maand van te voren gecommuniceerd. Dat zal nu niet anders zijn. 

Dus als ik goed heb kan ik mijn spotify opzeggen bij kpn.

En dan basis versie pakken los.

Hoe kan ik inzien of het invloed heeft op mijn abonnement icm huidige kortingen? 

Moet ik evt contact opnemen met kpn zelf ?

​@Offens1 

Spotify Premium of Family wisselen of opzeggen

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar ‘Producten’ en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op ‘Wijzig uw pakket en/of extra opties’.
  4. Verwijder onder ‘Internet’ het vinkje bij de Spotify variant die je wilt opzeggen. Wil je wisselen? Vink dan vervolgens de andere aan. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop ‘Plaats bestelling’. 

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

bron: 

Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Dus als ik goed heb kan ik mijn spotify opzeggen bij kpn.

En dan basis versie pakken los.

Hoe kan ik inzien of het invloed heeft op mijn abonnement icm huidige kortingen? 

Niet opzeggen! Spotify zit "gratis" in je abonnement. Als je nu opzegt, krijg je het er niet meer "gratis" bij. Kpn biedt namelijk geen abonnement meer aan waar Spotify "gratis" bij inzit. 

Had deze vraag ook bij de klantenservice neer gelegd over familynaar family basic.

Il zag nog net niet de vraagtekens uit de telefoon komen maar hij wist van niks.

Moest het zelf op zoeken op internet…

Dus erg op de hoogte zijn ze niet.

Nog steeds geen antwoord gehad hoe ik omzet van gamily naar family basic als je abbo via kpn loopt... ben benieuwd.

​@Dijk76 

KPN ondersteunt geen basic. Dus je kunt eventueel bij KPN spotify opzeggen als je geen premium of family wilt. 

​@Noordzee 

Dus in principe bennje gewoon de lul als je dus je abo via kpn hebt lopen en had je t beter direkt bij in dit geval spotify kunnen doen... bizaR. Juist omdat ze dus wel alles 1 op 1 doorgeven zouden ze basic ook moeten ondersteunen. Betaal gewoon voor mijn spotify family de normale prijs en krijg dus niet de kans om te switchen naar basic...

https://support.spotify.com/nl/article/spotify-basic/

Spotify bepaald wie in aanmerking komt voor een Basic abonnement. Bij veel mensen zal het waarschijnlijk niet beschikbaar zijn. Daarom zal het niet mogelijk zijn via KPN denk ik.

Er staat dus dat basic alleen beschikbaar is voor mensen die eerder premium hadden/hebben zowel individueel, duo en family. Dat is dus het ding ala je nu dus 1 van deze hebt kan je dus overstappen naar basic. Nu loopt mijn abonnement via kpn en staat die optie er niet als je inlogt bij spotify, terwijl bij een vriend van mij dit er dus wel staat en dit niet via kpn loopt. Het hele ding is dus dat het dus niet gaat  als je t via kpn laat lopen. 

Sterker nog als je kpn klantenservice belt hebben ze geen idee dat er uberhaupt een prijsverhoging aan zit te komen....

Ik had ook Spotify via KPN. Heb het opgezegd bij KPN en opnieuw aangemeld bij Spotify zelf. Helaas kon ik alleen de Premiums kiezen. 

Maar na contact met de helpdesk, is er hoop 😇

Persoonlijk vind ik het een hoop geld.

Je betaald alleen voor een muziek abonnement net zo veel of meer dan voor een abonnement inclusief films en series.

Daarom hou ik het op het gratis abonnement. (ja, ik weet de voor- en nadelen).

Maar dit is persoonlijk.

Er staat dus dat basic alleen beschikbaar is voor mensen die eerder premium hadden/hebben zowel individueel, duo en family. Dat is dus het ding ala je nu dus 1 van deze hebt kan je dus overstappen naar basic. Nu loopt mijn abonnement via kpn en staat die optie er niet als je inlogt bij spotify, terwijl bij een vriend van mij dit er dus wel staat en dit niet via kpn loopt. Het hele ding is dus dat het dus niet gaat  als je t via kpn laat lopen. 

Sterker nog als je kpn klantenservice belt hebben ze geen idee dat er uberhaupt een prijsverhoging aan zit te komen....

Klopt ik heb ook gebeld en ze weten helemaal van niks, alleen mensen die rechtstreeks bij Spotify lid zijn geworden hebben recht op een basic abonnement en de rest niet dus niemand bij KPN.

Ik vind het erg kwalijk dat KPN niks zegt en meld bij hun klanten ik heb Spotify al vanaf begin maar ze geven niet thuis en communiceren niks met hun klanten.

Ik heb mijn abonnement dus maar per direct stopgezet, ik vind het absurd dat we zoveel meer moeten betalen en zijn grenzen en het kan veel goedkoper per maand. 

Ben eigenlijk wel een beetje klaar met KPN en hun communicatie in alles

Hallo allemaal! Even een bericht vanuit KPN. 

Spotify Basic wordt door Spotify zelf aangeboden aan hun klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf. Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

KPN biedt Spotify Basic dus niet aan. Ik hoop dat het zo duidelijker is! Mochten jullie nog vragen hebben, laat het gerust weten. 

Beste ​@Marcia van KPN,

Ik vind dit dus een eigenlijk een zeer kwalijke zaak.

Het feit dat KPN ten eerste niet communiceert over het feit dat spotify duurder word, want dit was al eind maart bekend en de klantenservice die ik sprak op 7 april wist van niks en had geen idee waar ik t over had!

Ten tweede is het natuurlijk absurd dat als je (in dit geval) een spotify abonnement afsluit via je telecom provider je niet hetzelfde abonnement hebt als dat je het direkt bij spotify afsluit. Ik vind echt dat KPN daar steken laat vallen naar zijn klanten toe. Had verwacht dat KPN zich wel sterk had gemaakt voor zijn spotify klanten om dit basic abinnement ook voor hun te laten gelden. 

Maar dit bewijst maar weer eens dat je beter direkt naar de bron kan gaan dan dat je het via een tussenpersoon laat lopen.

Is eigenlijk toch een vorm van dropshipping

Jammer KPN

​@Dijk76 

ik ben het helemaal met je eens,  we zitten zo al jaren trouw bij spotify via KPN en dan worden we zo behandeld. 

ik heb daarom ook spotify direct stopgezet na een telefoon gesprek met kpn. Ik ben net als jij erg teleurgesteld dat kon zo met ons omgaat en je gewoon dus ook steeds meer een nummer wordt bij KPN.

In doe nu ook steeds meer direct via de bron 

Ik denk niet dat KPN er wat aan kan doen. Spotify steld de Basic varianten gewoon niet beschikbaar via providers denk ik. Want dan hebben ze er geen controle over. Dan kunnen ze denk ik niet bepalen wie het wel mag en wie niet. Want dat gaat dan via de site van de provider. 

Hoe is het bij andere providers? Kan je bij Ziggo wel de Basic variant afsluiten? 

Reageer