Skip to main content
Beantwoord

Spotify via KPN opzeggen lukt niet

• August 28, 2025
  • 22 reacties
  • 159 keer bekeken

Goedeavond,

Ik heb vandaag een uur met kpn en drie verschillende afdelingen gebeld om mijn Spotify abonnement uit te zetten. Spotify geeft aan het is gekoppeld aan mijn kpn account.

Klantenservice KPN gaf als optie bij mijn play store subcribtions te kijken. Daar staat alleen mijn google drive cloud tussen.

Niet te vinden in de kpn app. Alleen om het aan te vragen. Het staat onder mijn nummer als online aankoop op de factuur.

Ben nu inmiddels op mijn windows laptop ingelogd ook beide; spotify en kpn accounts geen oplossing.

Heeft iemand misschien een oplossing om van die 13 euro in de maand af te komen?

Ik wil mijn nummer in google play er niet uit halen omdat ik dan mijn cloud drive kwijt ben.

groetjes ML

Beste antwoord door Jan van KPN

En ​@Vinc. Troost , als jij je profiel ook nog even voor me in zou willen vullen dan kan ik jouw casus direct meenemen! Alvast bedankt :)

22 reacties

• September 1, 2025

Zelfde probleem hier, Spotify verwijst naar KPN en KPN zegt alles is opgezegd dus je moet bij Spotify zijn

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Online aankopen doe je vaak in de appstore/playstore. Als je abonnement als online aankoop op de factuur staat gebruik je KPN slechts als betaalmiddel (als een soort creditcard). KPN is enkel je betaalmethode.

KPN is dan ook niet gemachtigd om je abonnement op te zeggen en beheerd je account ook niet. Je kunt je online aankopen beheren via de instellingen van de desbetreffende store. 

Hier kun je abonnement beheren en eventueel opzeggen. Bij Apple doe je dit dus in de App Store en bij Google zal dit de PlayStore zijn. Spotify hanteert een maandopzegtermijn volgens mij. 

Meer informatie over betalen met KPN Pay kun je hier vinden: 

Online aankopen betalen via KPN Pay | KPN

• September 1, 2025

Gratis Spotify Premium van KPN was een onderdeel van meerdere abonnementen (combinatievoordeel), deze abonnementen zijn beëindigd maar Spotify dus niet

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Gratis Spotify Premium van KPN was een onderdeel van meerdere abonnementen (combinatievoordeel), deze abonnementen zijn beëindigd maar Spotify dus niet

Als je je contract hebt verlengd naar een nieuwe propositie dan neem je Spotify af bij KPN en niet via KPN als het goed is. KPN beheert jouw KPN Pay dan ook niet. Als je Spotify via KPN Pay hebt lopen dan is dit waarschijnlijk al langere tijd zo geweest lijkt mij. 

Ben benieuwd of het opzeggen op de manier die ik eerder noemde wel werkt! 

• September 1, 2025

Ik heb überhaupt nooit betaald voor Spotify Premium, dit kreeg je gratis bij de combinatie van meerdere abonnementen. Al deze abonnementen zijn beëindigd en KPN geeft ook aan dat er geen abonnementen meer lopen. Maar ondanks dat kan ik mijn Spotify nu niet wijzigen in een persoonlijk Spotify Duo abonnement want Spotify geeft aan dat er nog een abonnement via KPN loopt.

Zowel Spotify als KPN kunnen of willen het samen schijnbaar niet oplossen.

Spotify wil een officiele bevestiging dat het is opgezegd (staat niet in "mijn kpn"

KPN geeft aan dat er geen abonnementen meer actief zijn.

Als die 2 nu eens ff met elkaar zouden bellen zou het zo opgelost moeten zijn maar KPN verrekt het om met Spotify te bellen en omgekeerd net zo.

Lang leve de burocratie

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Ik heb überhaupt nooit betaald voor Spotify Premium, dit kreeg je gratis bij de combinatie van meerdere abonnementen. Al deze abonnementen zijn beëindigd en KPN geeft ook aan dat er geen abonnementen meer lopen. Maar ondanks dat kan ik mijn Spotify nu niet wijzigen in een persoonlijk Spotify Duo abonnement want Spotify geeft aan dat er nog een abonnement via KPN loopt.

Spotify wil een officiele bevestiging dat het is opgezegd (staat niet in "mijn kpn"

Als die 2 nu eens ff met elkaar zouden bellen zou het zo opgelost moeten zijn maar KPN verrekt het om met Spotify te bellen en omgekeerd net zo.

Lang leve de burocratie

Heb je gedaan wat ik hierboven zei? Staan ze er tussen bij je abonnementen in de desbetreffende store? 

• September 1, 2025

Lang leve de burocratie

Heb je gedaan wat ik hierboven zei? Staan ze er tussen bij je abonnementen in de desbetreffende store? 

• September 1, 2025

Lang leve de burocratie

Zie hierboven, Spotify was gratis. Überhaupt nooit KPN Pay gebruikt.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Dank voor je screenshot. Dit roept bij mij meteen een vraag op; ik zie hier op je thuis factuur Spotify gratis staan, en niet als online aankoop. Dit betreft de factuur tot en met 08 september, wat heb je precies gedaan of wat wilde je bereiken?

Heb je hierna een bevestiging gekregen dat je ineens voor Spotify moet gaan betalen? Of wilde je Spotify graag opzeggen? Als medewerkers van KPN dit al gedaan hebben zou Spotify op je volgende factuur er niet meer op moeten staan. 

• September 1, 2025

Dank voor je screenshot. Dit roept bij mij meteen een vraag op; ik zie hier op je thuis factuur Spotify gratis staan, en niet als online aankoop. Dit betreft de factuur tot en met 08 september, wat heb je precies gedaan of wat wilde je bereiken?

Heb je hierna een bevestiging gekregen dat je ineens voor Spotify moet gaan betalen? Of wilde je Spotify graag opzeggen? Als medewerkers van KPN dit al gedaan hebben zou Spotify op je volgende factuur er niet meer op moeten staan. 

Ik heb al mijn abonnementen bij KPN opgezegd per 31-8, opzegging gedaan op 18-6.

Reden van opzegging is dat ik sneller internet wou en KPN geen glasvezel levert op mijn adres.

Ik heb het vermoeden dat KPN pas op 18-8 de opzegging richting Spotify heeft gedaan, of mogelijkerwijs zelfs nog helemaal niet, omdat Spotify aangeeft dat het Premium Individual abonnement via KPN loopt tot 18-9. Wij gaan volgende week weg naar een vakantiebestemming buiten de EU dus dacht, wijzig het abonnement naar Spotify Premium Duo zodat mijn partner en ik allebei hun eigen playlists hebben en we die mooi vol kunnen zetten en downloaden naar mobiel, dan hebben we geen roamingkosten en ook geen wifi nodig op vakantie.

Maar ik kan het abonnement nu dus niet wijzigen omdat het nog ergens achter de schermen gekoppeld is aan mijn KPN account, ondanks dat ik in "Mijn KPN" geen abonnementen meer heb.

KPN zegt niets te kunnen doen omdat er geen actieve abonnementen zijn, Spotify kan alleen het abonnement wijzigen naar Spotify Free (daarna kan ik zelf wijzigen naar wat ik wil, ik moet het dan immers zelf betalen) nadat ze een opzeggingsbevestiging van KPN hebben.

Ik heb zowel bij de helpdesk van KPN als Spotify aangegeven dat dat alleen zij dat samen kunnen oplossen en niet ik. Maar lang leve de burocratie, pffffff.

KPN zegt, je hebt geen abonnementen → klaar, wij doen niets

Spotify zegt, na 18 September kan je je abonnement wijzigen → klaar, doen verder ook niets.

Dan vraag je je af, waarom zo moeilijk allemaal. KPN heeft Spotify betaald t/m 18-9, ik wil betalen vanaf vandaag. Wat ik niet wil … 18-9 mijn abonnement wijzigen en dan de playlist vullen en eventueel downloaden over roaming 4G buiten de EU

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

@GeJee Dank voor deze bruikbare informatie! Met al deze informatie lijkt het inderdaad een gevalletje opzegtermijn te zijn. Je schakelt hier nu natuurlijk tussen twee bedrijven, in deze KPN en Spotify, en dat heeft allemaal een verwerkingstijd. 

Je kunt Spotify niet afnemen bij KPN zonder dit te koppelen aan een vast abonnement of mobiel abonnement. Als je volledige aansluiting bij KPN is opgezegd; dan stopt ook Spotify. Spotify hanteert vanuit mijn ervaring wel andere termijnen dan KPN, of dit exact klopt kan een Moderator vast bevestigen. 

Een voorbeeld; als je KPN abonnement loopt van 01-08 tot 01-09 en je vraagt Spotify aan op 10-08, dan loopt je Spotify van 10-08 tot 10-09. In dit voorbeeld zou je Spotify dan op 10-09 worden omgezet terwijl je diensten van KPN al op 01-09 zijn gestopt. 

Samengevat; je Spotify stopt sowieso. Bij KPN is alles opgezegd, maar aangezien Spotify hun eigen termijnen hanteert loopt deze nog even door, deze wordt vanzelf omgezet naar gratis Spotify. Vanaf dat moment kun je zelf weer premium aanvragen bij Spotify zelf; mijn advies is dus om even te wachten. KPN gaat je sowieso geen Spotify factureren als je geen andere abonnementen hebt lopen, en dit zal vast ergens in de voorwaarden van Spotify of KPN worden toegelicht, maar daar heb ik even niet naar gezocht! 

Geniet van je vakantie!

• September 1, 2025

@GeJee Dank voor deze bruikbare informatie! Met al deze informatie lijkt het inderdaad een gevalletje opzegtermijn te zijn. Je schakelt hier nu natuurlijk tussen twee bedrijven, in deze KPN en Spotify, en dat heeft allemaal een verwerkingstijd. 

Je kunt Spotify niet afnemen bij KPN zonder dit te koppelen aan een vast abonnement of mobiel abonnement. Als je volledige aansluiting bij KPN is opgezegd; dan stopt ook Spotify. Spotify hanteert vanuit mijn ervaring wel andere termijnen dan KPN, of dit exact klopt kan een Moderator vast bevestigen. 

Een voorbeeld; als je KPN abonnement loopt van 01-08 tot 01-09 en je vraagt Spotify aan op 10-08, dan loopt je Spotify van 10-08 tot 10-09. In dit voorbeeld zou je Spotify dan op 10-09 worden omgezet terwijl je diensten van KPN al op 01-09 zijn gestopt. 

Samengevat; je Spotify stopt sowieso. Bij KPN is alles opgezegd, maar aangezien Spotify hun eigen termijnen hanteert loopt deze nog even door, deze wordt vanzelf omgezet naar gratis Spotify. Vanaf dat moment kun je zelf weer premium aanvragen bij Spotify zelf; mijn advies is dus om even te wachten. KPN gaat je sowieso geen Spotify factureren als je geen andere abonnementen hebt lopen. 

Of KPN nu wel of niet nog factureert voor Spotify zal me op dit moment een zorg zijn, de opzegdatum was duidelijk dus mochten ze toch Spotify factureren dan komt dat na onze vakantie wel weer in orde.

Waar het om gaat is dat KPN nu mijn Spotify abonnement gegijzeld houd en ik niets kan aanpassen, las in andere threads dat andere gebruikers zelfde ervaringen hebben met andere abonnementen zoals HBO Max.

Als in "Mijn KPN"gewoon duidelijk stond dat Spotify was beëindigd dan kon ik dit doorsturen naar Spotify en kan het opgelost worden maar aangezien er in mijn schermen niets zichtbaar is kan ik zelf niets doen.

Als KPN ff met Spotify belt (of andersom) dan kan voor beide partijen bevestigd zijn dat het abonnement beëindigd is. Maar helaas, zowel vanaf de KPN als de Spotify kant is er geen beweging in te krijgen om ff met elkaar te bellen of te mailen.

Gevolg … de consument is gewoon de L*L en zit vast tussen wal en schip.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Goedemorgen ​@Vinc. Troost en ook ​@GeJee , dank voor jullie bericht al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder :(

Hele frustrerende situatie dus goed dat jullie (ook) via deze weg in de lucht komen. Ik duik hier graag dieper in want dit moet natuurlijk worden opgelost. Zouden jullie daarom beide je profiel in willen vullen en kunnen jullie hier een seintje geven zodra jullie dit hebben gedaan? Dan heb ik meteen jullie klantdossiers erbij en kan ik vanuit daar kijken wat er in dit geval nodig is. Alvast bedankt 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2025

Goedavond ​@Jan van KPN 

Bedankt voor de reactie. Ik ga daar morgenavond even voor zitten. 

Het zou fijn zijn als het zo kan worden opgelost. Het is echt frustrerend omdat normaal met een schuifje aan of uitzetten was opgelost. En wij hebben inmiddels de nieuwe maand al betaald weer. 

Fijne avond nog!

Groetjes 

• Nieuwkomer
  • September 6, 2025

Hallo @ Jan van kpn.

Ik zit met het zelfde probleem dat ik mijn Spotify niet kan opzeggen. En vinden in mijn kpn.

Het staat bij mij in de online aankopen. Ik wil het omzetten naar een familie abonnement. Maar dat lukt dus niet omdat ik er niet bij kan. 

Wat ik in andere forums gelezen heb is dat wat werkt is het kpnpay blokkeren. Dat wil ik dat graag gaat gebeuren.

Ik hoop dat je mij kan helpen en het snel geregeld kan worden.

Mvg

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 8, 2025

Goedemiddag ​@mrlinkjw , bedankt voor jouw bericht en ook welkom hier op onze Community :)

Heel irritant maar ik kijk natuurlijk graag of ik dit voor je op kan lossen. Zou jij daarom je profiel ook in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

• Nieuwkomer
  • September 8, 2025

@Jan van KPN 

Ik heb mijn profiel ingevuld.

Wat fijn dat je mij wil helpen. 

Hopelijk lukt het.

Bedankt alvast en als je nog iets nodig heb hoor ik het graag!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 10, 2025

Hoi ​@mrlinkjw , dank voor het invullen van je profiel :)

Ik ga hiermee aan de slag en zodra ik meer weet, kom ik hier bij je op terug. Heb alle gegevens die ik nodig heb dus dat moet helemaal goed gaan komen!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2025

En ​@Vinc. Troost , als jij je profiel ook nog even voor me in zou willen vullen dan kan ik jouw casus direct meenemen! Alvast bedankt :)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 18, 2025

@Jan van KPN 

Ik heb mijn profiel ingevuld.

Wat fijn dat je mij wil helpen. 

Hopelijk lukt het.

Bedankt alvast en als je nog iets nodig heb hoor ik het graag!

Inmiddels gelukt ​@mrlinkjw , jouw account is per direct beëindigd! 

• Nieuwkomer
  • September 23, 2025

@Jan van KPN 

Dankjewel voor het verwijderen. 

Ik kreeg net alleen wel de factuur voor aankomende maand. En daar staat nog wel bij online aankopen €12.99 

Mijn Spotify is inmiddels gestopt. Dus ik neem aan dat het er nu niet meer af mag gaan.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Hoi ​@mrlinkjw , dat is goed om te lezen en bedankt ook dat je hier nog even hebt laten weten dat Spotify Premium inmiddels is verwijderd :)

Wat betreft de kosten; die zouden op de volgende factuur weer in mindering gebracht moeten worden omdat je vooruit betaalt. Wacht die factuur even af en mocht daar onverhoopt geen verrekening hebben plaatsgevonden. laat het me dan vooral even weten!