Skip to main content

Ik heb een nieuwe Salora Goolgle tv geocht, speciaal voor op de camping. Ik heb een KPN mobiel internet abonnement met snel internet 600. Ik kon alle apps snel installeren op de tv zoals Netflix, Hbo, Youtube en Viaplay. De tv+ app van KPN lukte me niet. De app is wel geinstalleerd, maar als ik hem open krijg ik een inlogscherm en loopt hij vast. Diverse dagen geprobeerd, maar hij loopt steeds vast of het duurd heel lang voordat je kunt inloggen. Ik kan wel streamen vanaf mijn telefoon, maar dan hapert het beeld en zie ik steeds een wieltej draaien. Heb nu een proefabonnement op NLZiet genomen, snel geinstalleerd en werkt perfect. Alle apps werken met een code bij het inloggen, dit gaat niet op bij de KPN+ app. Wat kan de oorzaak zijn.

Kijken via de app op de tv kan alleen thuis. Dus niet op de camping. Hier wordt antwoord gegeven op een soortgelijke vraag. 

Bedankt voor je reactie Joep. Jammer dat dit niet mogelijk is. Nu heb ik een extra abonnement (14 dagen gratis) bij NLZIET. Ga thuis kijken hoe het thuis bevalt en dan de plussen en minnen met elkaar wegestrepen en eventueel tv van NLZIET  nemen en internet van KPN. 

De app is wel geinstalleerd, maar als ik hem open krijg ik een inlogscherm en loopt hij vast.

Dit is een algemeen probleem met de huidige app. Ook op TCL en Sharp loopt ie vast.

Verder kan de app alleen thuis gebruikt worden.

Dat is het “nadeel” van de smart-tv app. Die is bedoeld ter vervanging van ontvangers thuis. KPN, en ook Ziggo, Odido en Delta, hebben niet de rechten om die app buitenshuis mogelijk te maken.

Zelf heb ik beide: NLZIET én KPN TV. Best of both worlds. NLZIET heeft geen sportzenders, KPN heeft niet alle regionale zenders en terugkijken VRT. Dankzij NLZIET neem ik ook nauwelijks nog op van de eerste 10 zenders. Die series zijn vaak nog ja-a-aren via NLZIET te zien. Volledig.

Via Videoland is ook veel van RTL te zien. Live en terugkijken (zonder reclame!) via on demand daar.

Beste ​@John12 zie onderstaande link, gehaald uit de nieuwsbrief van deze week, moet jij ook gehad hebben, alles over tv kijken buiten de deur:

https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken?campaignid=em:b=kpn:sm=rsd:c=20019_KPNCM_TVE_Service+-+overig_Entertainment+NB_KPNCM:cd=:mk=cm:s=adb:an=kpn-owned:d=20250704:st=serviceoverig:f1=f2025/07/04]+EM_KPNCM_20019_Entertainment_NB_0725_C:f2=20019:mcid=20019&atok=2zrzet4zwn9fwm2g&deliveryName=DM220415

CC ​@PeterG en ​@Joep1965 

Daar wordt, inderdaad, ook alleen de MOBIELE app en tv.kpn.com genoemd ​@JanD .

Klopt, deze app werkt niet op een Google tv. Wel geinstalleerd, maar je kunt niet inloggen op de camping.

Klopt, deze app werkt niet op een Google tv. Wel geinstalleerd, maar je kunt niet inloggen op de camping.

Inloggen zou wel moeten kunnen echter zou je dan een melding moeten krijgen dat je niet verbonden bent met je thuis netwerk.

Als je tv.kpn.com via een webbrowser opent op je Salora zou het wel moeten werken, en eventueel vanaf een tablet of Smartfoon streamen naar als de 5v Chromecast ondersteunt je moet dan wel de tv+ app verwijderen op de TV en blijkbaar gaat het casten met de nieuwe app nog niet vlekkeloos.

Wat nu zo vervelend is ook op een in principe draagbare apparaat zoals de laatste Google TV Streamer, of de Nokia 8010 krijg je dezelfde problemen. Omdat deze app variant niet onder de regelgeving voor Contentportabiliteit valt. Althans die regelgeving betreft de toenmalige draagbare apparaten. Eigenlijk moet de uit 2018 daterende regelgeving worden uitgebreid. Helaas zal het lastig zijn voor de providers om echt onderscheid te maken, tussen een  Smart TV en een  streambox.

De Streamer en de Nokia 8010 zijn niet portable. Geen eigen scherm/speakers. En... ze moeten in het stopcontact. 

Zo'n kastje is niet wat onder draagbaar (portable) wordt bedoeld. ​@Rowi. 

De Streamer en de Nokia 8010 zijn niet portable. Geen eigen scherm/speakers. En... ze moeten in het stopcontact. 

Zo'n kastje is niet wat onder draagbaar (portable) wordt bedoeld. ​@Rowi. 

Een oud model Chromecast heeft ook geen eigen scherm of speaker.

Verder op basis van de Contentportabiliteit betreft een abonnement via KPN geen online inhouds dienst. Dat is ook nog van belang daarom mogen we al blij zijn dat de andere opties wel mogelijk zijn.

De andere diensten zoals Videoland of NLZIET kunnen wat dat betreft zelf bepalen hoe ze hiermee omgaan. Dat zijn wel online-inhoudsdiensten. En feitelijk afhankelijk van een zo breed mogelijke makkelijke inzetbaarheid.

Hi ​@John12, fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank.

De smart TV app werkt inderdaad alleen thuis. Een goede suggestie is het casten vanaf je telefoon naar je televisie als de televisie een ingebouwde chromecast heeft, wat ​@Rowi. ook aangeeft. Ik lees alleen nog wel dat je op een camping zit en dat is waarschijnlijk een openbare wifiverbinding, met als nadeel dat je telefoon de tv niet kan zien op dit netwerk. Een kwestie van uitproberen dus. 

Bedankt voor je reactie Joep. Jammer dat dit niet mogelijk is. Nu heb ik een extra abonnement (14 dagen gratis) bij NLZIET. Ga thuis kijken hoe het thuis bevalt en dan de plussen en minnen met elkaar wegestrepen en eventueel tv van NLZIET  nemen en internet van KPN. 

Dit kan in dit geval een oplossing zijn, ben benieuwd naar je bevindingen. 

Halo Alex,

Bedankt voor je antwoordt. Ik zit inderdaad op de camping en gebruik de Mobiele Hotspot van KPN. Helaas krijg ik de beelen niet vloeiend op mijn televisie. Hij hapert veel en ik zie dan een wieltje draaien omdat het beeld stilstaat. Ik heb nu een abonnement genomen op NLZiet en deze doet het goed op de televisieapp in samenwerking met de mobiele hotspot van KPN. Overigens doen de apps van ViaPlay en Netflix het ook goed in samenwerking met de mobiele hotspot van KPN. Misschien een tip voor KPN om eens te kijken hoe hun het doen. 

Duidelijk, nog goed voor mij om te weten. Werkt de KPN TV app op je mobiel zelf wel vloeiend? En loopt dus alleen vast als je dit naar de tv streamt? Of werkt het op je mobiele telefoon ook niet goed? 

Ik kan op de telefoon de uitzendingen vloeiend zien van KPN via de app. Hij loopt alleen maar vast als ik naar de tv stream. 

Reageer