Skip to main content
Vraag

Vaak geen geluid Amazon Prime en Netflix

• 16 maart 2025
  • 5 reacties
  • 34 keer bekeken

Steeds vaker mist het geluid bij Amazon Prime en Netflix. Dit gebeurt meestal bij het overschakelen van normale tv naar een van de apps, maar zo nu en dan ook midden in een aflevering na het op pauze zetten. Het enige wat redelijk helpt is de KPN box opnieuw opstarten. Dit werkt 9 van de 10 keer. Inmiddels komt het probleem zo vaak voor dat we meerdere keren per dag de box opnieuw op moeten starten. Soms lukt het helemaal niet en blijft het geluid uit. De HDMI kabel is overigens niet het probleem want het geluid van de tv zenders werkt dan nog wel. Hoe kan dit verholpen worden?

5 reacties

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 maart 2025

Ik heb een zelfde soort probleem,

als ik omschakel naar Netflix heb ik via mijn soundbar geen center geluid en bij mijn tweede tv zonder soundbar zijn de sprekers slecht verstaanbaar, als ik dan naar de geluids instellingen ga en audio kwaliteit instellingen ga,  en dan automatisch (welk standaard al is geselecteerd) opnieuw selecteer, en dan weer terug ga naar Netflix. Heb ik via mijn soundbar weer center geluid en bij mijn tweede tv is het geluid goed verstaanbaar.

enkele weken geleden had ik KPN al gebeld voor een andere storing en was er afgesproken dat ze me terug zouden bellen waarschijnlijk lik is hun bel te goed op want ze moeten nog bellen 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Suuzerd, we denken graag even mee! Ik heb dan ook meteen een aantal vragen.

Wat voor apparatuur gebruik je? Gebruik je een geluidsinstallatie?
Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?
Hoe heb je de geluidsinstellingen staan op je TV ontvanger,TV  (en geluidsinstallatie?)

@ToDe zou jij deze vragen willen beantwoorden in een eigen topic? Dan denken we daar ook graag met jou mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 maart 2025

Hi Thomas,

We hebben een TV box van Sagemcom DIW7022. Die zit direct verbonden met een goede hdmi kabel aan een philips smart tv type 50pus8804/12. Het geluid komt direct uit de tv. Geluidsinstellingen van de tv staan op stereo (uncompressed). En op de box staat de audio quality op passthrough. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi Thomas 

ik heb een nieuw gesprek gestart met als onderwerp.

” geen 5.1 center geluid bij Netflex “

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Suuzerd, zou je de andere opties dan passthrough ook eens kunnen proberen? 

Reageer