Skip to main content
Beantwoord

Verkeerd Netflix abonnement is nu actief, maar men stelt dat annuleren binnen 14 dagen niet kan

• December 8, 2025
  • 9 reacties
  • 63 keer bekeken

Deze ochtend mijn verzoek voor abonnement Netflix geactiveerd. Nu blijkt het ineens om een duurder abonnement te gaan. mijn verzoek om dit te wijzigen of te annuleren wordt doodleuk afgewezen. Veranderen kan pas na een maand. Volgens mij is wettelijk geregeld, dat wanneer een product niet goed is je altijd binnen een bepaalde termijn daar van kan afzien dan wel wijzigen. Bij kpn kom ik momenterel niet verder. Daar wordt voortdurend gezegd “kan niet “. Heeft iemand ook een dergelijk voorval en hoe opgelost.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@LeoDho, welkom op de KPN Community!

Ik kan me voorstellen dat je er even van schrikt als je ineens meer moet betalen dan je had verwacht!

Hoewel de informatie niet altijd even constructief is gedeeld, is de strekking van alle berichten voor mij wel juist: voor de activering van een streamingsdienst geldt geen wettelijke bedenktermijn. Dit staat zo in onze voorwaarden vermeldt. En als ik het me goed herinner, wordt dit ook expliciet nog genoemd en moet je er akkoord op geven voor je verder kan met bestellen. De enige optie die je dan hebt, is om het minimaal een maand zo te laten. Daarna kan je jouw Netflix abonnement aanpassen naar beneden.

Wat het verhaal echter anders maakt, is dat je aangeeft in de bevestiging een ander product te hebben gekozen dan dat je nu hebt. En daarom zou ik wel even mee willen kijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

9 reacties

• December 8, 2025

Na 1 maand kan je het corrigeren. Waar praten we dan over? 4 - 5 euro ofzo? Voor een fout die je zelf gemaakt hebt...

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Dat is zo. Het gaat me niet om het bedrag, maar om het principe. Ik heb een product besteld krijg een ander duurder produkt en dat kan niet gewijzigd worden. Dat vind ik niet kunnen.

• December 8, 2025

Er staat duidelijk van tevoren aangegeven dat de minimale duur een maand is. Zie het als een product wat je niet kunt retourneren. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 8, 2025

Volgens mij krijg je gewoon wat je besteld hebt. Dat jij (per ongeluk) een hoger abonnement hebt aangeklikt, tja, dat krijg je dan. Aanpassen of weer stoppen kan al na één maand. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 8, 2025

Dat is zo. Het gaat me niet om het bedrag, maar om het principe. Ik heb een product besteld krijg een ander duurder produkt en dat kan niet gewijzigd worden. Dat vind ik niet kunnen.

Je krijgt een duurder abonnement?

Ik denk dat je een duurder (premium) abonnement aangevraagd hebt.

En wat je eerder scheef, een product dat niet goed is kan geannuleerd worden, dat klopt.

Maar het product Netflix Premium is absoluut geen slecht product.\

Dus ook dat gaat niet op.

Dus gewoon 1 maand wachten en abonnement aanpassen.

Vergeet daarna niet om het opnieuw via KPN te activeren.😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 9, 2025

Alle  reacties zijn nogal eenduidig. Ik vind het maar raar. Voor alle duidelijkheid: ik heb een bevestiging van mijn bestelling en dat is niet een premium abonnement. Pas op de pagina voor de activering van mijn aanvraag blijkt ineens sprake van een premium aanbod, dat ontging mij op dat moment.  Het is raar en in mijn ogen primair een fout van kpn. Als er in de voorwaarden staat dat je er meteen aan vast zit, moeten in mijn ogen die voorwaarden aangepast worden. Toen ik erachter kwam dat er sprake was van een verkeerd aanbod (en dat was zowat nog in hetzelfde uur,) kon er al niks meer. Het gaat steeds meer op een kafkaiaanse situatie lijken. Het zit mij zeer hoog en voor alle scherpslijpers, het gaat me helemaal niet om die € 5, --

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 9, 2025

@LeoDho 

Als je een bevestiging hebt van KPN, bel dan gratis 0800-0402

Dan kan KPN het voor je oplossen. 

Die laatste zin, zie ik het nut niet van in.

Eigenblijk had je meteen (gratis) 0800-0402 moeten bellen.😉

En als je het zwart op wit hebt, bel dan de KPN klantenservice, dan komt het zeker in order. 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 9, 2025

Beste ​@LeoDho 

Wettelijke bedenktijd (zoals jij die bedoelt denk ik) is iets anders voor streamingsdiensten. Zie onderstaand screenshot! Als je wilt kan ik ook nog wel even de algemene voorwaarden van Netflix induiken voor je, daar zal het wel uitgelicht staan. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 10, 2025

Hallo ​@LeoDho, welkom op de KPN Community!

Ik kan me voorstellen dat je er even van schrikt als je ineens meer moet betalen dan je had verwacht!

Hoewel de informatie niet altijd even constructief is gedeeld, is de strekking van alle berichten voor mij wel juist: voor de activering van een streamingsdienst geldt geen wettelijke bedenktermijn. Dit staat zo in onze voorwaarden vermeldt. En als ik het me goed herinner, wordt dit ook expliciet nog genoemd en moet je er akkoord op geven voor je verder kan met bestellen. De enige optie die je dan hebt, is om het minimaal een maand zo te laten. Daarna kan je jouw Netflix abonnement aanpassen naar beneden.

Wat het verhaal echter anders maakt, is dat je aangeeft in de bevestiging een ander product te hebben gekozen dan dat je nu hebt. En daarom zou ik wel even mee willen kijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?