Skip to main content

Nadat ik Viaplay had besteld/toegevoegd aan mijn KPN abonnement kreeg ik netjes een bevestigingsmail en een aparte mail om Viaplay te activeren.

Voor het activeren ga ik naar https://viaplay.kpn.com/activeren

Echter nadat ik heb ingelogd met mijn KPN id krijg ik de melding dat ik nog geen Viaplay heb besteld of mijn order nog niet helemaal is afgerond. Maar ik heb wel degelijk Viaplay en de order is ook afgerond. 

 

Wat gaat hier fout? 

 

(Ik zie ook dat ik Viaplay heb als ik inlog op mijnKPN. Ook kan ik tv kanaal 225 kijken.) 

(Ik heb ook al telefonisch contact gehad met de KPN klantenservice maar die zegt dat alles goed staat en het wel zou moeten werken en anders ligt het aan Viaplay maar zover komt ik nog geen eens dat ik mijn Viaplay account kan koppelen; het gaat al direct fout nadat heb ingelogd met mijn KPN id)

 

 

Bij mij exact hetzelfde als bovenstaande probleem. Graag een oplossing. Activeren lukt niet want je moet inloggen bij KPN via de link en dan hoor je:

  1. De service ligt er momenteel uit
  2. Je hebt nog geen Viaplay abonnement terwijl dat via MijnKPN wel aan staat. 

KPN maakt het zichzelf en haar personeel ook zo moeilijk door deze eigen activeringsfabricatie, die als je het forum volgt nu al bijna een jaar lang niet werkt, aan te bieden. 

Via Viaplay kun je je ook aanmelden als klant van KPN, Ziggo of T-Mobile. Maar KPN kiest hier ervoor dat je een KPN Service ID 1 en 2 moet invullen. Echter die mogen ze niet aan de klanten delen. Waarschijnlijk kwamen ze er hierna achter dat het niet fijn is als klanten deze ID hebben en hebben ze zelf een activerings knutselwerk in elkaar gezet waarbij hun systeem geheid die Service ID’s automatisch moet invullen. 
 

In plaats van hun fout te erkennen en zoals de andere providers met unieke codes per mail te gaan werken (zie de foto’s hoe andere providers dit doen), blijven ze hun klantenservice opzadelen met en onmogelijke taak hun klanten uit deze loop weg te houden. Ik heb net ook ruim 20 minuten aan de lijn gehangen met een arme meid die ik elke keer moest uitleggen dat ik toch echt alles waar ze mee aan kwam geprobeerd had. 
 

Dus KPN, verander jullie systeem en ga net als andere providers met unieke codes werken, die klanten via Viaplay kunnen gebruiken om een account aan te maken, want dit systeem is drama en kan zoveel makkelijker. 

 


Ik heb zojuist weer contact gehad met KPN. Dit keer niet met de eerste lijns KPN helpdesk maar met een team die daarachter zit om problemen op te lossen. Zij geven nu aan dat er een algemeen probleem lijkt te zijn in hun (order) systeem. Er wordt aan gewerkt…


En nu is het ook zichtbaar dat ze ermee bezig zijn.

 

 


Ok, ik ga het af en toe nogmaals proberen. Mocht het u in de tussentijd lukken om te activeren, wilt u zo vriendelijk zijn dat hier even te posten? Dan doe ik hetzelfde. Succes ermee!


Ik krijg deze melding, alleen staat alles, ook bevestigd door de klantenservice, wel goed:

 

 


Hmmm die melding had ik eerst ook. Blijkbaar zijn ze (vooralsnog) alleen met mijn account bezig om het op te lossen (workaround?). Bij nieuws laat ik weer van mij horen.


Ook wel raar dat je blijkbaar een jaar + 1 maand lid moet zijn alvorens het abonnement te kunnen annuleren:

 

 


Ook via PC nog even de bevestiging:

 

 


Ja inderdaad nu zie ik het ook. Ik kan ook pas vanaf 02-03-2023 opzeggen ?!? Dat was mij nog niet opgevallen. Nog een fout dus. Even dacht ik dat de voorwaarden waren aangepast (bij Viaplay zelf betaal je namelijk al 15,99 om per maand te kunnen opzeggen). Maar nee je zou nog steeds na een maand moeten kunnen opzeggen. (ik kon het niet nalaten dat ze hier aangeven dat het na 15 minuten actief zou moeten zijn, maar als je belt dat ze zeggen dat het het wel tot 24 uur kan duren...)

 

 


Gisteravond viaplay besteld en ook hier dezelfde melding. Staat correct in 't overzicht maar activeren lukt niet. Hoor graag wat de oplossing is geweest. 


Woensdag 1-02-2023 viaplay besteld maar ook dezelfde problemen als alle andere hier.

Ik vind het echt niet leuk meer had me zo verheugd om een serie te binchen maar helaas moet ik geduld hebben. ik heb ook gebeld met ks maar die zouden er een team opzetten tot op heden nog geen reactie gehad. Hoe moeiijk kan het zijn, geef iedereen een id 1 en id 2 dan zouden we via viaplay zelf moeten kunnen inloggen. Hopelijk krijgen we snel een oplossing want ben er nu egienlijk al wel klaar mee dat het niet werkt. 

 


Ja die KPN Service ID gaan ze niet geven. Ik denk dat klanten daar dingen mee kunnen waar KPN niet blij van wordt. Maar ze kunnen wel werken met een unieke code die je per mail ontvangt. Probleem zal wel liggen in de koppeling met de site van Viaplay, maar het lukt Ziggo en T-Mobile ook op die manier. 

Na 20 minuten aan de lijn te hebben gehangen met KPN, kreeg ik te horen dat ik contact met Viaplay moest opnemen. Dit heb ik gedaan, maar die geven ook aan dat het op hun site via onderstaande link moet:

 

https://viaplay.com/signup/?region=nl&yt0=Land+bevestigen

 

Toen ik aangaf dat ik daar niet verder kwam omdat ik geen Service ID van KPN krijg, waren ze oprecht verbaasd. Ze gaven aan dat ze verwacht hadden dat deze in de mail zou zitten. Hierna moest ik weer contact opnemen met KPN. Dus back in the loop. :)

 

Voor mijn part vult KPN die Service ID zelf in op de site van Viaplay en sturen ze mij dat het tijdelijke wachtwoord: 123WACHTWOORD is. Maar dit is voor zowel de klant als de klantenservicemedewerker gewoon ronduit slecht. Deze zelfde problemen hadden ze als je de forums naleest een jaar geleden al en blijkbaar nog steeds niks opgelost. 


Goedemiddag 

Ik heb Viaplay maar ik kan hem niet activeren via de link die ik gekregen heb ik krijg deze melding ( 

Viaplay Accountpagina

Viaplay bij KPN Internet (klantnummer*****************)

Je hebt nog geen Viaplay besteld of jouw order is nog niet helemaal afgerond.
Indien je wel hebt besteld, probeer het dan later nog eens. ) terwijl ik al wel Viaplay heb besteld en hij is actief hopend spoedig op een reactie .

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en samengevoegd.

 


Ook hier hetzelde probleem wederom met klantenservice gebeld. Weer hele script met vriendelijke medewerkster doorlopen, 3 x in de wacht. 

Ticket gelogd maar duurt 3 werkdagen voor oplossing.

Grrrrrrtt


Ook hier hetzelde probleem wederom met klantenservice gebeld. Weer hele script met vriendelijke medewerkster doorlopen, 3 x in de wacht. 

Ticket gelogd maar duurt 3 werkdagen voor oplossing.

Grrrrrrtt

Update foumelding blijft maar ik kan inmiddels wel in viaplay. Wellicht dat er een probleem is met kpn gebruikers die ooit viaplay via kpn hebben gehad. Oude account start gewoon met alle oude instellingen.


Mooi dat het voor u weer werkt via een omweg.  Echter nieuwe klanten die kunnen er nog steeds niet in. Mijn laatste melding blijft onderstaande: 

 

 

Nogmaals gebeld met KPN. Ze kunnen niks voor me doen en hebben ook een ticket gestuurd naar een andere afdeling. Binnen 3 werkdagen contact. 
mij wacht de 14 dagen bedenktijd af en als het dan nog niet werkt zeg ik Viaplay via KPN op. 


Ik heb Viaplay opnieuw geactiveerd, maar als ik de app opstart en een programma selecteer, wordt het programma niet opgestart en blijft het hangen. 

Wat doe ik verkeerd?

Admin: samengevoegd.


Ik heb gisterochtend ViaPlay opnieuw aangezet via MijnKPN. Ik kan het alleen nog niet activeren met de link die ik in de mail heb ontvangen.

 

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Admin: samengevoegd met centraal topic.​​​​​​


Goedemorgen Komt er nog een oplossing ik heb ook dezelfde problemen ( 

Viaplay Accountpagina

Viaplay bij KPN Internet (klantnummer ********)

Je hebt nog geen Viaplay besteld of jouw order is nog niet helemaal afgerond.
Indien je wel hebt besteld, probeer het dan later nog eens.

Heb dit nog nooit gehad ik heb al jaren een abonnement bij KPN anders zeg ik voor volgende maand Viaplay op via KPN slecht zaak vind ik het .

John 


Iemand al een oplossing ontvangen vanuit KPN of zelf een oplossing gevonden?


Ook ik zit met hetzelfde probleem ook met KPN gebeld maar men heeft nog geen oplossing


Ook ik heb hetzelfde probleem schijnt een landelijk probleem te zijn KPN los dit op s.v.p

Admin: samengevoegd met centraal topic.​​​​​​


Deze reactie ontvangen van kpnwebcare op twitter:

 

Hartelijk dank! Inmiddels hebben meer klanten zich gemeld die ditzelfde probleem ervaren. Er lijkt dan ook sprake te zijn van een achterliggende storing. Ik heb gemeld dat ook jij deze storing ervaart, voor nu is het helaas afwachten. je kunt het beste de komende tijd minimaal 1x per dag controleren of het inmiddels wel lukt. Mijn op rechte excuses voor het ongemak.

Admin: samengevoegd met centraal topic.​​​​​​


Ik heb hetzelfde probleem al 24 uur, tegen mij werd gezegd dat het een storing betrof tussen KPN en Viably. Uitermate curieus dat om de klant te helpen service id1 en 2 niet wordt meegegeven zodat je het zelf kan doen via visplay direct.