Skip to main content
Beantwoord

Viaplay buffert regelmatig als ik Formule 1 kijk

• 28 juli 2024
  • 11 reacties
  • 501 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Wanneer ik F1 kijk dan heb ik de laatste tijd(maanden) dat de verbinding buffert, blijft gewoon even hangen. Dat komt voor als ik via de app van Viaplay kijk via KPN, maar daarvoor ook via de Apple TV app van Viaplay. En Apple TV is volgens mij één van de beste apparaten om Viaplay mee te kijken, weet ik uit ervaring. En toch treedt dat bufferen ook daar op. Dan ga je toch denken dat er in de verbinding is niet goed gaat, en dan vooral met Viaplay, want voor de rest heb ik nergens geen problemen. De verbinding is via ethernet en stabiel, en de snelheid is ook gewoon goed.  Nu kan ik ook nog via Ziggo kijken, en dan is er geen probleem, geen buffering. Nu zat ik per abuis gisteren even te kijken via KPN Viaplay app, en had ik dat bufferen dus weer. Vandaar dat ik de vraag hier toch nog maar een keer naar voren breng. Of iemand een idee heeft wat het probleem veroorzaakt. Kan de vraag ook nog bij VIaplay uitzetten, maar kan de antwoorden al verzinnen, als ik de vragen/antwoorden via hun site lees. Er zijn genoeg opties uiteraard om F1 zonder storingen te bekijken, maar zou toch wel mooi zijn als dat ook gewoon kan via KPN.  Heb ook nog gedacht kan het Fritz modem het probleem zijn, wat ik sinds een maand of vijf heb, want kan me niet herinneren dat ik het buffer probleem altijd heb gehad. Dit probleem heeft qua oplossing niet zo’n haast, zal zelf ook nog dingen proberen.  Heb de tv op een vast ip adres gezet, zal het probleem niet op lossen, maar probeer het maar. Zal vanmiddag viaplay kijken via KPN en kijken of het beeld weer problemen geeft.  

Beste antwoord door joop2011

De app is niet van KPN, maar van ViaPlay.

Kijk je via WIFI of via UTP kabel aangesloten tv of KPN tv ontvanger?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12979 reacties
  • Antwoord
  • 28 juli 2024

PeterG
Superuser
  • 61266 reacties
  • 28 juli 2024

Viaplay heeft nog steeds stabiliteit problemen. 

Bij mijn moeder via haar Philips tv.

Hier via Samsung tv én via de beide Android-TV boxen; een van kpn en een van Nokia. 

Vaak wel één hanger per uitzending. Even stream verlaten en met [kijk live] weer starten en het loopt weer. 

F1TV, ook te nemen via je Viaplay abonnement (!), is veel stabieler en mooier beeld. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 28 juli 2024
PeterG schreef:

Viaplay heeft nog steeds stabiliteit problemen. 

Bij mijn moeder via haar Philips tv.

Hier via Samsung tv én via de beide Android-TV boxen; een van kpn en een van Nokia. 

Vaak wel één hanger per uitzending. Even stream verlaten en met [kijk live] weer starten en het loopt weer. 

F1TV, ook te nemen via je Viaplay abonnement (!), is veel stabieler en mooier beeld. 

Ja dat herken ik zeer wat je zegt.  Viaplay komt vaak niet verder dan  “kijk of je de actuele versie gebruikt van de VIaplay. app” wat in 99% van de problemen niet de oplossing is. Ja F1TV heb ik ook, kijk ik meestal alleen de na en voorbeschouwingen. De race daar kijken zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn 

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 31 juli 2024
joop2011 schreef:

Altijd via ethernet kabel.  

• Topper
  • 13 reacties
  • 1 augustus 2024

Ook ik heb dit gelijke probleem, KPN + via V10 Experia box. Met DIW7022 box , dit alles via glasvezel en FTP kabel

kijk dan VIAplay via app en KPN abonnement . Ook gemeld bij KPN,op  hún advies, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter geeft dit helaas geen verbetering.

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 1 augustus 2024

Wanneer ik via het ziggo netwerk kijk heb ik het probleem niet. Alleen in combinatie met KPN dus. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 29 november 2024

die haperende verbinding heb ik nu weer, als ik kijk via Apple TV.  Vervolgens Apple TV opnieuw gestart en toen was het weg, dat was  bij het kijken van de F1 vrije training. Vervolgens wil ik nu sprint race kwalificatie kijken en heb ik het zelfde probleem, het geluid hapert soms, springt een paar seconde terug in de tijd en dat regelmatig.  Nu kijk ik  viaplay via de APP van viaplay via de KPN TV Box, geen problemen.  Zou toch heel graag willen weten wat dit probleem veroorzaakt. Als ik Apple TV op Ziggo aansluit heb ik nooit dergelijke problemen gehad. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 29 november 2024
Tondij schreef:

Ook ik heb dit gelijke probleem, KPN + via V10 Experia box. Met DIW7022 box , dit alles via glasvezel en FTP kabel

kijk dan VIAplay via app en KPN abonnement . Ook gemeld bij KPN,op  hún advies, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter geeft dit helaas geen verbetering.

Heb je het nog steeds? Vorige week heb ik ook de race gekeken en de trainingen had ik geen problemen. Vandaag weer wel. Irritant. Heb andere opties genoeg om zonder problemen te kijken, maar zou toch leuk zijn als het ook gewoon via KPN en Apple TV goed werkt. De Apple TV zit gewoon rechtstreeks op het KPN modem aangesloten via ethernet kabel.

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 29 november 2024

Vraag me af of het Fritz modem hierbij  nog een rol kan spelen, die heb ik ook sinds een week weer in gebruik.  Heb het probleem alleen in combinatie met de Apple TV volgens mij. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 1 december 2024

Update, gisteren was het weer zo tijdens de sprintrace, ik zie in het Frtizbox dat de snelheid van de streaming via Apple TV gewoon heel even naar nul gaat, wat dus de hapering geeft, en waardoor de stream even een paar seconde terug valt.  En dat om de  de paar minuten. Heel irritant. Later heb ik de netwerkswitch er tussen uitgehaald(waar de Apple TV al niet meer op aangesloten was , maar rechtstreeks op het Fritz modem).  Maar goed heb wel meer gezien dat een netwerkswitch een probleem kan geven. Gestopt met switch dus, en vervolgens de F1 kwalificatie gekeken. In het modem was te zien dat de internetsnelheid daardoor iets hoger uit kwam en niet meer op nul terecht, ook geen haperingen meer gehad. Het oogt dus beter, maar wil de race van vandaag nog even afwachten, en kijken hoe de verbinding zich dan blijft houden.

Heb/had  dit alleen met kpn Apple TV ,  en Fritz!Box. Nooit via Ziggo, waarop de Apple TV toen was aangesloten(gebruikelijk modem, geen Fritz!Box)

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 424 reacties
  • 2 december 2024

Gisteren de race gekeken, en eigenlijk geen problemen gehad met de verbinding, ja de vijf minuten voordat de daadwerkelijke F1 uitzending begon(die vijf minuten muziek en reclame voor Viaplay voor het programma). Toen had ik wel dezelfde haperingen, kreeg ook foutmeldingen. Kan een algemeen probleem van Viaplay zijn geweest. Na die vijf minuten, geen hapering meer gehad. verbinding zag er ook stabiel uit kon ik zien op het Frtizmodem.

Volgend weekend het laatste F1 weekend van dit seizoen. Kijken  of het dan ook goed gaat.