Skip to main content

Als ik youtube opstart komt er een cast tekentje te staan waarbij ook mijn tv komt te staan.

Als ik viaplay of hbo opstart op mijn telefoon en wil casten naar dezelfde tv( verbonden met hetzelfde wifi netwerk als mijn telefoon) komt er geen cast teken te staan. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

 

Ik zie een screenshot met Youtube. Dat cast van youtube naar youtube.

Viaplay en HBO max ondersteunen alleen casten naar Chromecast. Dat is dit apparaatje.

Alleen moderne Sony en Philips tv's hebben dat ingebouwd. Anders ff zo'n losse kopen en casten maar! Bevalt hier prima!

Tip: met ook de KPN iTV app op je telefoon scheelt het ook 5 euro per maand aan kosten voor een extra ontvanger.


 

Tip: met ook de KPN iTV app op je telefoon scheelt het ook 5 euro per maand aan kosten voor een extra ontvanger.

 

Maar dan ben je wel je opname pakket kwijt.


Alleen als je een extra ontvanger naast je huidige neemt. Dat is wat ik bedoel, @joop2011 . Was mss niet heel duidelijk.

Met opnamepakket kost een 2e ontvanger feitelijk maar 1 cent….

opnamepakket € 4,99
2e ontvanger € 5,00 inclusief opnamepakket


Goedemorgen @lauke82! Ben je er intussen al uitgekomen?

Google support legt duidelijk uit hoe je een video vanuit apps met Chromecast naar je TV kunt casten.
Als je de Cast-knop niet ziet, dan kun je de Viaplay,- en HBO Max app verwijderen en opnieuw installeren: verschijnt de knop dan wel? Andere tip is om te casten via de Google Home app

Uit eigen ervaring (casten vanaf een iPhone via een Chromesast naar de TV): mij helpt het om mijn toestel uit/aan te schakelen. Of om de instelling mobiele data uit te schakelen in het toestel + verbinding verbreken met de wifi en opnieuw een wifi verbinding te maken en de betreffende app af te sluiten en opnieuw op te starten. Af en toe is het een dingetje en vooral irritant als iedereen klaar zit voor de film 😅.


Hallo,

 

Ik heb beneden al een google chromecast.

Zal deze mee verhuizen van boven naar beneden, dan is het probleem ook opgelost.


Haha! 😄

Ik gebruik er ook 1 voor 3 televisies. Hoewel ie wel een '’vaste'’ tv heeft. 


Je moet wat he?!😂


Goedemorgen @lauke82! Ben je er intussen al uitgekomen?

Google support legt duidelijk uit hoe je een video vanuit apps met Chromecast naar je TV kunt casten.
Als je de Cast-knop niet ziet, dan kun je de Viaplay,- en HBO Max app verwijderen en opnieuw installeren: verschijnt de knop dan wel? Andere tip is om te casten via de Google Home app

Uit eigen ervaring (casten vanaf een iPhone via een Chromesast naar de TV): mij helpt het om mijn toestel uit/aan te schakelen. Of om de instelling mobiele data uit te schakelen in het toestel + verbinding verbreken met de wifi en opnieuw een wifi verbinding te maken en de betreffende app af te sluiten en opnieuw op te starten. Af en toe is het een dingetje en vooral irritant als iedereen klaar zit voor de film 😅.

Of:
 

Hallo,

Ik heb beneden al een google chromecast.

Zal deze mee verhuizen van boven naar beneden, dan is het probleem ook opgelost.

Dat kan natuurlijk ook! 😉