Skip to main content

Ik heb al heel veel jaren een alles in een zilver abonnement. Tot tevredenheid. Ik heb extra zenders (videoland, ESPN en Ziggosport). Ik wil nu ook Viaplay bestellen. Staat echter niet als optie bij entertainment. Ook de link die ik heb ontvangen van KPN werkt niet. Vanochtend hoorde ik dat ik moet overstappen naar Hussel. Meer last van dit “fenomeen"? Als ik overstap ben ik veel meer abonnementgeld kwijt per maand.

Als u het abonnement niet wilt aanpassen naar Hussel, dan kunt u ook ViaPlay rechtstreeks bij ViaPlay zelf afsluiten. Probleem opgelost. 

Wat betaald u nu per maand? 


Hoi Nick, snap ik. Is ook zeker optie voor me. Persoonlijk vind ik het handig dat als ik het “gewoon” als zender via mij zenderkanalen kan zien. Vandaar de vraag of meer personen hier “last”van hebben.


Hoi Nick, snap ik. Is ook zeker optie voor me. Persoonlijk vind ik het handig dat als ik het “gewoon” als zender via mij zenderkanalen kan zien. Vandaar de vraag of meer personen hier “last”van hebben.

Maar dat is ook niet zo. Je krijgt het niet als zender te zien. Er is alleen een kanaal 225 voor de formule 1 weekenden (en alleen formule 1) en dan ook maar tot 1 augustus. Daarna is de verwachting dat dat ook weer vervalt.

En ja, dat kanaal 225 is alleen voor mensen die via KPN Viaplay afnemen dus dat krijg je dan niet als je zelf een abonnement bij Viaplay afneemt. 

 

Het is dus verder net zo als Videoland. Je opent een app op je decoder (en zelfs dat nog niet tot augustus) en kiest in de app wat je wil kijken (ook live uitzendingen). En tot augustus moet je de app op je Smart TV gebruiken of via telefoon, tablet of computer kijken.

Ik kan verder niet in je abonnement of portemonnee kijken maar inmiddels is Hussel voor de meeste mensen wel goedkoper. Behalve wellicht als je je oude abonnement combineert met een mobiel abonnement en daar dan dubbele MB's op ontvangt. Dat vervalt bij Hussel wel ja. Maar het is een totaal plaatje. Soms pakt het toch wat goedkoper of gelijk uit onderaan de streep (vast en mobiel bij elkaar).


Ik maak graag gebruik van je kennis. Mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Ik betaal nu 99,73 euro

Wat heb ik:

Internet (100Mb/100Mb)

Bellen vast (incl gratis bellen avond en weekend, deze is niet noodzakelijk)

 

TV (ESPN compleet, 2x HD ontvanger, plus pakket, opnemen pakket, videoland plus, ziggo sport totaal, KPN veilig 2 apparaten)

Spotify premium.

 

Graag je advies welk Husselpakket onder de streep hetzelfde is en waar ik Viaplay bij kan bestellen. Ik houd me sterk aanbevolen (incl een chocodoos van Merci). Waarschijnlijk zie ik dan iets over het hoofd


Heb je ook een mobiel abonnement bij KPN?


Op huisadres staan 3 sim-only abonnementen


1x 300/1500 voor 16,80 (al einde contract)

1x150/4000 voor 13,25 (contract einde 18-2023

1x onbeperkt data voor 30, 32 (per maand opzegbaar)


Dat gaat met KPN Hussel €105,46 per maand kosten zonder gratis bellen.

 

Kan je ook eens een screenhot van de tweede pagina van jouw laatste factuur posten?


 


Heb even een eenmalig korting doorgekrast (ivm prive gegevens)


@wjb je vergeet de entertainment korting van 7,50. Dus kom je net iets goedkoper uit 

Als Ziggo sport alleen voor de F1 was valt die weg en komt daar Viaplay voor terug voor 14 euro. Scheelt nog 1 euro.

Probleem zou kunnen worden dat de dubbele data op die twee mobiele abonnementen verdwijnt. Maar dat maakt niet uit. Die onbeperkte mag 50 GB weggeven per maand aan die andere twee.

Dus als ik het zo zie kom je op ruim een euro minder uit (los van Viaplay) met Hussel.

Edit.. laat maar. Niet goed gelezen.


Jouw actie kortingen zijn die blijvend of voor paar maanden bijvoorbeeld? 

 


@wjb je vergeet de entertainment korting van 7,50. Dus kom je net iets goedkoper uit 

Nee, ik vergeet de entertainmentkorting van €5,- niet.


Entertainmentkorting is altijd 5 euro. Geen € 7,50.

Bij het aanpassen van alleen het huis abonnement naar Hussel veranderd er niets aan de mobiele abonnementen. Als een mobiel abonnement dubbele data heeft, dan blijft dat gewoon.


 

Blijkbaar heb je geen Videoland Plus abonnement en om het vergelijkbaar te houden heb ik die er in het onderstaande ook even buitengelaten.

 


Jouw actie kortingen zijn die blijvend of voor paar maanden bijvoorbeeld? 

In de reactie van @wjb vlak boven deze reactie staan 4 groene labeltjes. De bovenste is niks. Want de prijs blijft gelijk. Waarschijnlijk heeft wjb voor gratis SuperWiFi's ofzo gekozen. Die krijgt een nieuwe klant, maar een bestaande klant die z'n abonnement aanpast niet. Hoe dan ook, € 47,50 is gewoon de normale prijs. Die blijft zo. Afgezien van de jaarlijkse inflatiecorrectie. 

Het 2de groene actie labeltje komt door het gratis pluspakket. Dat is ook niet tijdelijk. Dat blijft zo zolang u 1 of meerdere mobiele abonnementen bij KPN heeft lopen.

Het 3de en 4de labeltje komt door de entertainmentkorting. Die blijft ook. Zolang u 1 of meerdere mobiele abonnementen bij KPN heeft lopen. En minstens 1 entertainmentpakket heeft.


Jouw actie kortingen zijn die blijvend of voor paar maanden bijvoorbeeld? 

In de reactie van @wjb vlak boven deze reactie staan 4 groene labeltjes. De bovenste is niks. Want de prijs blijft gelijk. Waarschijnlijk heeft wjb voor gratis SuperWiFi's ofzo gekozen. Die krijgt een nieuwe klant, maar een bestaande klant die z'n abonnement aanpast niet. Hoe dan ook, € 47,50 is gewoon de normale prijs. Die blijft zo. Afgezien van de jaarlijkse inflatiecorrectie.

En die andere acties blijven ook zolang je een mobiel abonnement van KPN hebt.

Edit: Ik zie dat @Nick83 zijn reactie nog aangevuld heeft.


Dank voor jullie hulp. Dit helpt weer stukkie. Ik zie mogelijkheden 👍


Goedenavond! Leuk en fijn om te lezen dat er vanuit onze Community al meegedacht is! :clap_tone4:

Als je Viaplay niet terug ziet als optie in je huidige abonnement, dan kan het zijn dat je gebruikt maakt van een verouderd abonnement.

Tip die wij geven: neem je huidige abonnement en wensen onder de loep en check hoe dit uitpakt met KPN Hussel.

Het voordeel van KPN Hussel is dat je zelf bepaalt wat je nodig hebt en het op ieder moment kunt aanpassen. Als je overstapt, dan wijzigt je contractduur niet: deze blijft maandelijks opzegbaar.

Je kunt via MijnKPN of onze klantenservice bekijken of KPN Hussel een interessante overstap voor je is:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
     

Of hier, samen met onze Community! :blush:

Dank voor jullie hulp. Dit helpt weer stukkie. Ik zie mogelijkheden 👍