Skip to main content

Op 24/4 kregen mijn gezinsleden allemaal een mail dat het Family abonnement was stopgezet en er door hen voortaan alleen gebruik kon worden gemaakt van het Free abonnement. Ik heb zelf niks veranderd, we waren toen zelfs op vakantie in the middle of nowhere. Later telefonisch navraag gedaan bij KPN, maar het lag niet aan KPN en ik moest maar contact opnemen met Spotify. Contact opgenomen met Spotify en zij geven aan dat er niets veranderd is, dat kan alleen KPN aanpassen. Diverse malen met KPN gebeld hierover, uiteindelijk een erkenning (we werden zelfs teruggebeld door iemand van KPN op een vrijdagmiddag laat in de middag!) dat de fout inderdaad bij KPN ligt en het abonnementsgeld zou worden terugbetaald. 3 weken geduld tot 24/6 (wegens onduidelijke redenen) en dan konden ze eindelijk de boel “recht zetten”.

 

Zojuist nog maar eens gebeld hoe het zit want natuurlijk is er niks veranderd en er wordt doodleuk gevraagd of ik al eens contact heb opgenomen met Spotify want KPN kan hier niks aan veranderen. Het hele riedeltje begint dus weer opnieuw. Er stond in het systeem ook niets van dat de fout bij KPN lag en dat we waren gebeld met de erkenning. Intussen betaal ik vrolijk iedere maand € 14,99 voor een Family abonnement wat niet meer werkt en sinds 2 maanden (mei en juni) staat op de factuur “Online Aankopen:  abonnement Spotify” à € 9,99 wat wij 100 % zéker niet zelf hebben afgesloten (op 24/4 afgesloten om 3:04 's nachts - dit matcht met de mail van Spotify die we toen hebben gekregen dat we zijn gedowngraded). KPN geeft aan dat zij dit niet kunnen terugdraaien want dit hebben we zelf via Spotify geregeld en het geld voor Spotify Family wordt ook niet terugbetaald. Het enige wat gedaan kan worden is Spotify Family opzeggen, dat kon wel per direct. Dat is de makkelijkste weg, dat snap ik.

 

Kortom, ik ben echt heel erg boos, ik word al 3 maanden aan het lijntje gehouden. Dan weer een erkenning en het komt allemaal in orde, en nu weer terug bij af. Ik heb zojuist het abonnement laten opzeggen (dan zijn ze er vanaf) en naar het geld kan ik fluiten? 

 

Het zou fijn zijn als de boel wordt opgehelderd, zeker omdat “iemand” van een speciale afdeling waarvan ik de naam niet weet, ons speciaal heeft gebeld hierover. Hier moet toch wel iets van terug te vinden zijn??

 

Het abonnement ga ik dan nu maar direct via Spotify afsluiten, maar dit had toch zeker wel anders gekund?

Hi @Leonievdm en welkom op het forum. Jeetje ik snap dat je hier boos van wordt. 😕 Alleen al Spotify Free moeten gebruiken terwijl je netjes een abonnement hebt lijkt me erg irritant, laat staan dat het oplossen zoveel tijd kost. 

Staat jouw account nog wel op Family, of is dat Premium of ook free geworden? 
Wil je ook je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen? Dan kan ik op onderzoek uit! 


Mijn abonnement stond bij Spotify op Premium Individual, maar jullie zien steeds Family. Verder heb ik bijgaand wijzigingsmailtje van jullie ontvangen waar toch echt ook Premium Individual op staat.

 

 


Check. Ik zie inderdaad dat Spotify Family nu uit staat, dus de opzegging hiervan is bij ons gelukt. 

Ik zie ook dat er nog een ticket open staat voor de problemen met Spotify Family. De technische dienst moest erg lang wachten op terugkoppelingen van de andere partij waarmee ze dit op moeten lossen zo te lezen, dus vandaar dat hen ook nog niet was gelukt om dit op te lossen. Ik zie dat zij jou ook hebben gebeld op 25 mei hierover, dus die zal je toen gesproken hebben. Erg apart dat het maar niet wilde werken. 😕

Fijn dat Spotify Family nu via Spotify zelf loopt. Dan kun je deze in elk geval weer gebruiken. 

Gezien duidelijk is dat de fout bij ons ligt (er staat tenslotte nog een ticket voor open bij ons) lijkt het me logisch dat je de abonnementskosten terugkrijgt voor Spotify Family. Het speelt sinds 24 april zeg je, dus tot 3 juli is dat dan 70 dagen kosten aan Spotify Family. Die heb ik vergoed en krijg je op de factuur van augustus weer terug. Met een beetje mazzel staat het al op de factuur van juli, maar gezien die over 2 dagen al komt vermoed ik dat ik daar net te laat voor ben. 😬

Excuses voor het lange wachten, ik vind ook dat je minstens beter op de hoogte gehouden had kunnen worden zodat je wist dat er nog wel aan gewerkt werd of wat je kon verwachten. Bedankt voor al je geduld in deze en mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten!


Fijn dat jullie een deel van het bedrag eindelijk hebben gecrediteerd na al die maanden bellen. Jammer dat jullie 1e lijn medewerkers mij niet eerder konden helpen. Nu ik het op een forum openbaar zet kan er ineens veel meer lijkt het wel. Het probleem is zo te zien nog steeds niet opgelost (ik ben niet de enige op het forum zie ik).

 

Maar nog steeds staat er het volgende abonnement open:

Quote myself (hierboven): “sinds 2 maanden (mei en juni) staat op de factuur “Online Aankopen:  abonnement Spotify” à € 9,99 wat wij 100 % zéker niet zelf hebben afgesloten (op 24/4 afgesloten om 3:04 's nachts - dit matcht met de mail van Spotify die we toen hebben gekregen dat we zijn gedowngraded). KPN geeft aan dat zij dit niet kunnen terugdraaien want dit hebben we zelf via Spotify geregeld“

Kunnen jullie dit aub vanaf 24 april ook crediteren en opzeggen, want zoals eerder gezegd heb ik dit niet afgesloten en ook niet via Spotify zelf. Ik zie het op de factuur van deze maand ook weer terugkomen.

Ik verneem graag nog even  van jullie.


Je gaf eerder dit aan:

Mijn abonnement stond bij Spotify op Premium Individual, maar jullie zien steeds Family. Verder heb ik bijgaand wijzigingsmailtje van jullie ontvangen waar toch echt ook Premium Individual op staat.

Waardoor ik dacht dat je wel van de Premium gebruikmaakte op jouw account en hier om die reden niks mee gedaan heb. 

Echter ben ik ook benieuwd waarom dit ineens gewijzigd is. Als je inlogt op je MijnKPN voor de vaste diensten, zie je daar Spotify Premium in staan en kun je deze daar ook opzeggen? 
Zo niet, wat als je dan inlogt op de Google Play store of de App store, staat daar een abonnement op Spotify tussen?


Nee, ik heb geen abonnement in de App Store staan. En nee, staat niet tussen de vaste diensten (ik neem aan dat je andere abonnementen bedoelt, zoals Viaplay etc).


Ja precies die! Hmmmm. Wat zie je als je naar https://spotify.kpn.com gaat en daar inlogt? Staat daar dat premium actief is? 

Ook ben ik benieuwd wat er bij de betaalwijze staat als je in je Spotify account kijkt. Dit kun je als volgt vinden: 

  1. Log in op je accountpagina.
  2. Kijk onder Je abonnement naar je betaalmethode

Zie je daar KPN als betaalmethode staan? 

Ik controleer dit omdat ik het in je abonnement zelf ook nergens terug kan vinden, dus als Spotify en onze spotify overzichtpagina aangeven dat je Spotify via ons hebt, dan moet ik hier een ticket voor aanmaken.