Skip to main content

Het volgen van deze stappen om een Netflix cadeaubon te verzilveren werkt niet en geeft de foutmelding:

“Dit account komt niet in aanmerking voor cadeauboncodes. Probeer een ander e-mailadres.”

 

Navraag bij Netflix klantenservice:

“Ik lees dat je Netflix nu direct gekoppeld is met je KPN abonnement, daarom lukt het op dit moment niet met het toevoegen van je cadeaukaart. Als je per se wilt betalen via cadeaukaarten zou je eerst contact moeten opnemen met KPN om te vragen of ze Netflix kunnen verwijderen van je KPN abonnement.”

 

Waarom regelen Netflix en KPN dit niet onderling op een gebruiksvriendelijke manier?

Het volgen van deze stappen om een Netflix cadeaubon te verzilveren werkt niet en geeft de foutmelding:

“Dit account komt niet in aanmerking voor cadeauboncodes. Probeer een ander e-mailadres.”

 

Navraag bij Netflix klantenservice:

“Ik lees dat je Netflix nu direct gekoppeld is met je KPN abonnement, daarom lukt het op dit moment niet met het toevoegen van je cadeaukaart. Als je per se wilt betalen via cadeaukaarten zou je eerst contact moeten opnemen met KPN om te vragen of ze Netflix kunnen verwijderen van je KPN abonnement.”

 

Waarom regelen Netflix en KPN dit niet onderling op een gebruiksvriendelijke manier?

 

Ik denk dat je dat via Netflix moet doen en niet via KPN.

Ga naar de site van Netflix en verzilver daar je cadeau kaart. 

Zie ook hier. 

 

P.S.

Netflix is een streamingdienst en heeft helemaal niets met KPN te maken.

KPN verzorgt alleen de facturatie (als je het abonnement via KPN afneemt).

Verder kan je op de KPN tv decoder bij Netflix inloggen (of je het abonnement via KPN of Netflix hebt afgesloten maakt in dat geval niets uit).

 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de app op de Smart TV.😉

 

Mijn abonnement loopt rechtstreeks via Netflix en dat laat ik ook zo.

Dat kan je nog steeds zelf kiezen, hoe je het doet.😉

 

Je kan Netflix bij KPN opzeggen.

Na de aflooptermijn beëindigd je abonnement dan.

Daarna kan je een nieuw abonnement bij Netflix aanvragen en dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. 


@joop2011 omdat KPN de facturatie regelt moet het verzilveren van kortings bonnen ook via de KPN facturatie geregeld kunnen worden. Omdat dit niet kan is dat dus slecht geregeld. 

 

Daar ligt juist het probleem van de topic starter, hier speelt deze situatie.

Bron is de Netflix pagina waar u zelf naar verwijst.

je account momenteel is gekoppeld aan een pakket met Netflix, kun je de cadeaubon opslaan en gebruiken wanneer je account niet langer is gekoppeld aan een pakket met Netflix. Je kunt de bon ook inwisselen voor een nieuw of ander Netflix-account.

 

Ook bij een Netflix abonnement via Apple speelt dit probleem. 

 

Inderdaad zal @s_g het abonnement via KPN kunnen opzeggen en via Netflix zelf voortzetten of KPN moet het toch mogelijk maken bonnen te verzilveren.


De cadeaukaart is iets wat alleen via Netflix zelf is te verzilveren,... Netflix klantenservice geeft dit ook aan in het startbericht dat het kpn abonnement 'verwijderd' moet worden, voordat je de cadeaukaart kunt gebruiken. Dit staat ook in de cadeaukaart voorwaarden. 

Dus simpel gezegd. Je betaalwijze via kpn afmelden. Dan kun je over een maand je opnieuw aanmelden mét cadeaukaart bij Netflix zelf. 

 

 


Bedankt voor alle reacties.

Netflix opzeggen bij KPN om vervolgens weer terug te gaan naar KPN is teveel rompslomp. In die overbruggingsperiode loop ik ook de €5,- entertainmentskorting mis. Er zit denk ik niets anders op dan de cadeaukaart weg te geven aan iemand die er wel wat aan heeft. 


@Galdor68

Zoals @JeroenB22 ook aangeeft.

De cadeaubon is iets van Netflix.

KPN heeft hier (helaas) helemaal niet mee te maken en kan er niets mee.

Netflix heeft dat zo bepaalt en Netflix bepaalt wat wel en wat niet mag.😉

 

@S.G. Rövekamp

Als je Netflix regelt via Netflix, kan je daar gewoon blijven.

Je kan zelfs je huidige gebruikersnaam en wachtwoord meenemen.

Netflix bewaar jouw gegevens voor ongeveer 6 maanden.

Ook daarna kan je via de KPN tv decoder of Smart tv kijken.

Je betaald dan alleen rechtstreeks aan Netflix i.p.v. dat je betaalt via KPN.

Zoals ik al aangaf, wij hebben ons abonnement via Netflix (zonder tussenkomst van KPN). 😉

Er zijn vele wegen naar Rome.😉😊