Skip to main content
Vraag

Wanneer komt de KPN TV app voor Apple TV?

  • April 18, 2026
  • 7 reacties
  • 234 keer bekeken

Wat is de status van de Apple TV app nu? Ik wacht hier ook al jaren op. Zo moeilijk kan het toch niet zijn

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 19, 2026

Hallo ​@Diederik Rees ,

De status is dat dit op de “Roadmap” staat. Dat wil zeggen dat KPN heeft geschreven dat deze app er ooit gaat komen. Wanneer is niet bekend en een datum ga je in dit topic ook niet krijgen. 

Wat wel bekend is, is dat er nu eerst gewerkt wordt aan een nieuwe app voor Samsung TV’s. 

 


  • April 19, 2026

Hallo ​@Diederik Rees ,

Wat wel bekend is, is dat er nu eerst gewerkt wordt aan een nieuwe app voor Samsung TV’s. 

 

En ook die wordt nog niet eens door de inschrijvers getest de status hiervan is blijkbaar nog niet veranderd sinds oktober 2025 bijna een half jaar geleden.

Bron


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Er zijn ondertussen heel erg veel topics over dit onderwerp.😉

Zie ook deze vrij recente topic.😉

 

Of het wel of niet moeilijk is, geen idee.

 

KPN kan 2 dingen doen:

  1. Zelf het wiel uitvinden, dus helemaal vanaf niets de app ontwikkelen.
  2. Bij andere providers advies vragen, die hem al hebben.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het is inderdaad een veel gehoorde wens mensen. Ik heb op dit moment geen concreet zicht op een datum vrees ik. 


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 22, 2026

We weten dat de app Apple TV op de ‘roadmap’ staat.

Daar staan - als het goed is - de stappen op om een doel te bereiken, beslis momenten en idealiter een tijdsplanning.

De vraag wanneer kpn denkt met de ontwikkeling van de TV+ app te starten, lijkt me daarom niet zo moeilijk inhoudelijk te beantwoorden. 


  • Nieuwkomer
  • June 6, 2026

Het blijft toch heel vreemd dat KPN weigert om de app voor appletv te maken.

je kan wel “om van het gezeur af te zijn” zeggen dat het op de roadmap staat, na op mijn roadmap staat ook dat ik multimiljonair wil worden… 

maar als ik er zelf 0,0 wat aan doe dan is die kans wel heel klein zo niet ook 0,0

hoe moeilijk kan het zijn als je oa de IOS versie al hebt… ?

Nu ga je je sterk maken voor een TVapp terwijl de mensen die kwaliteit willen hebben juist geen tvapp willen maar dan wel een nvidia kastje oid aanschaffen.. 

de enige reden dat er waarschijnlijk een tvapp voor Samsung gemaakt wordt is dat je allemaal data kan binnenharken net alles alle andere TVapps.

maar KON heeft weinig behoefte om een fatsoenlijke appletv app te maken waar ze deze data in veel mindere maar binnen kunnen harken.

en begrijp me goed, dat is je goed recht maar geef dat dan ook gewoon eerlijk aan ipv je achter een “roadmap” te verschuilen

Vanuitgaande dat KPN toch niet serieus reageert op mijn bericht…

 

gegroet!


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 6, 2026

Het is inderdaad een veel gehoorde wens mensen. Ik heb op dit moment geen concreet zicht op een datum vrees ik. 

KPN heeft kennelijk de nodige moeilijkheden te overwinnen met het maken van de Samsung TV+-app. Dat zal niemand binnen KPN ontkennen. 

Het zou wel zo fijn zijn als ze nu de volgorde van de Roadmap gaan herzien. Het maken van een Apple TV-app kost zeker weten minder tijd dan wat er nu al aan tijd is opgegaan aan de Samsung App.