Skip to main content
Beantwoord

Welke tv-ontvanger heb ik nodig om Disney+ te bekijken?

• October 15, 2025
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

Hoi, ik had sinds kort Disney + genomen, nu kan ik dat helemaal niet via mijn kpn kastje gekeken worden. Kan ik een ander soort kastje krijgen die dat wel kan? Videoland enz kan ik er wel via kijken. 

Beste antwoord door Noordzee

Ik heb hier nog niet echt een smart tv. Die komt er wel, maar niet voordat de ouwe tv het begeven heeft. Bedankt voor jullie hulp, ik ga me even verdiepen in het andere abonnement wat deze optie dan wel bied. En anders een Chromecast o.i.d. Bedankt  

Hallo ​@L.Lydia ,

Vanaf vandaag kun je jouw huidige TV-ontvanger per direct omruilen voor een TV+-ontvanger. En dan heb je direct de mogelijkheid om Disney+ te bekijken via jouw ontvanger. 

bron : moderator Maja

Vanaf vandaag kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

Meer informatie : 

Hoe kijk je Disney+?

Disney+ is een videostreamingdienst. Je kijkt via de Disney+ app, waar en wanneer je wilt op de volgende apparaten:

Let op: Disney+ is niet beschikbaar als app of kanaal op andere KPN tv-ontvangers dan de TV+ Box.

bron: 

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 15, 2025

Als je een smart tv hebt kun je disney+ als app daar op kijken, heb je geen decoder van KPN voor nodig.

@L.Lydia 

Welk merk en type tv decoder heb je van KPN in bruikleen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@L.Lydia, welkom op onze community! Ik zie dat JanD al een goed alternatief biedt. Je kunt ook je abonnement wijzigen naar een type met een andere ontvanger. Je kunt daarvoor online even een belafspraak maken. Daarvoor heb je een van mijn collega's nodig.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 18, 2025

Je kunt je kpn abonnement omzetten naar de huidige propositie met de TV+ ontvangers. Je hebt nu nog i-TV.

Echter. De meeste huishoudens hebben inmiddels wel een smart televisie. Voor Disney+ voldoen televisies vanaf 2017. Met Android-TV, Google-TV, Tizen (Samsung) en WebOS (LG, Loewe).

Verder ook streaming apparaten.

Apple TV

Android-TV

Chromecast v2, v3 (casten vanaf de Disney+ app in je telefoon/tablet)

Chromecast Google-TV (app in apparaat zelf)

Google TV Streamer

Laptop via de site disneyplus.nl. Laptop heeft hdmi uitgang voor naar een televisie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 18, 2025

Ik heb hier nog niet echt een smart tv. Die komt er wel, maar niet voordat de ouwe tv het begeven heeft. Bedankt voor jullie hulp, ik ga me even verdiepen in het andere abonnement wat deze optie dan wel bied. En anders een Chromecast o.i.d. Bedankt  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 19, 2025

Upgrade je tv met een mediaspeler*/chromecast. Die zijn er al vanaf zo'n € 29 zoals deze van Strong. De uitvoer is Full HD maximaal.

Lees de test bij Totaaltv.

Deze stick bij Bol.com.

Meer mediaspelers.

Bij mediaspelers hoeft over het algemeen niet gecast. De apps zitten al in het apparaatje. Een Google account is wel handig. Maar dat heb je al bij je Android smartphone, dus die kan je ook op het apparaatje gebruiken. Je kunt ook de KPN TV+ app hierop gebruiken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Hallo ​@L.Lydia ,

Vanaf vandaag kun je jouw huidige TV-ontvanger per direct omruilen voor een TV+-ontvanger. En dan heb je direct de mogelijkheid om Disney+ te bekijken via jouw ontvanger. 

bron : moderator Maja

Vanaf vandaag kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

Meer informatie : 

Hoe kijk je Disney+?

Disney+ is een videostreamingdienst. Je kijkt via de Disney+ app, waar en wanneer je wilt op de volgende apparaten:

Let op: Disney+ is niet beschikbaar als app of kanaal op andere KPN tv-ontvangers dan de TV+ Box.

bron: