Skip to main content
Vraag

Wijziging naar Spotify Family wordt niet doorgevoerd

• August 18, 2026
  • 10 reacties
  • 64 keer bekeken

Hallo,

Ik heb 14 juli mijn spotify premium omgezet naar spotify family in de app…

Na een aantal dagen heb ik de klantenservice gebeld om te vragen wanneer deze wijziging doorgevoerd zou worden,  dit zou 4 augustus gebeuren want dan start mijn nieuwe 'maand' voor spotify.

4 augustus gebeurde er niets, nog een paar dagen gewacht in de hoop dat het gewijzigd zou worden. 

12 augustus zelf maar weer in de app gewijzigd, en uiteindelijk toch maar de klantenservice gebeld om te vragen waar het misgaat.

Deze dame heeft toen ook nog de wijziging doorgevoerd en me doorverwezen naar de spotify klantenservice.

Op de 17e van de maand gaan mijn bundels in. Dus toch nog even daarop gewacht om te kijken of het daar aan lag.

Helaas nog steeds individual spotify.

Net weer 20 minuten aan de telefoon gehangen met de klantenservice, man heeft me netjes te woord gestaan, en gaf net als alle anderen aan de ik bij Spotify moest aankloppen omdat het daar fout gaat. 

Ik opnieuw spotify gevraagd hoe het zit.... 

Die sturen me vervolgens terug naar kpn. 

Eindstand: nog steeds geen spotify family?

Waar gaat dit fout? De kennisbank geeft me ook geen antwoorden helaas. 

Kan iemand me hier helpen dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

10 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Hoe staat Spotify vermeld op je factuur?  Als het vermeld is online aankoop dan is het een kwestie voor Spotify.  In alle andere situaties is het KPN die het moet oplossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2026

Er staat idd online aankoop, ik heb dit destijds gewoon in de kpn app aangezet en is dus ook gekoppeld aan mijn telefoonnummer.

Dit is wat spotify support mij vertelde. 

Dus schiet mij maar lek bij wie ik nu moet aankloppen 🤔

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • August 20, 2026

Hi ​@Ricow, welkom allereerst bij onze community. Erg vervelend dat dit niet opschiet. 

Mijn dank aan de users hier die ook meedenken, dit doe ik ook graag. 

Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2026

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn profiel geüpdate!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

Ik ben wel benieuwd wat het antwoord is?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • August 21, 2026

Dankjewel, de wijziging is bij ons vastgelopen. Een erg sporadisch iets. Ik heb dit doorgezet en verwacht dat het in de loop van volgende week opgelost is. Ik hou dit ook in de gaten en zorg ervoor dat het met terugwerkende kracht wordt verwerkt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 21, 2026

Je zegt in de app aangepast?

Is dat de app van Spotify of de app van KPN (MIJNKPN)

Ik hoop via MIJNKPN, omdat de facturatie via KPN loopt (KPN is de tussenpersoon voor de facturatie).

Wat zie je nu in de app van Spotify staan? 

Maar ik zie dat Alex het gelukkig al voor je hebt opgelost.

En Spotify is toch niet aan je telefoonnummer gekoppeld?

Maar aan een eigen gebruikersnaam en uniek wachtwoord? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2026

Dankjewel, de wijziging is bij ons vastgelopen. Een erg sporadisch iets. Ik heb dit doorgezet en verwacht dat het in de loop van volgende week opgelost is. Ik hou dit ook in de gaten en zorg ervoor dat het met terugwerkende kracht wordt verwerkt. 

Fijn! Hopelijk word het snel opgelost! Bedankt hiervoor.

Maar misschien de klantenservice instrueren dat ze niet naar spotify moeten wijzen terwijl het wel bij jullie ligt?

Je zegt in de app aangepast?

Is dat de app van Spotify of de app van KPN (MIJNKPN)

Ik hoop via MIJNKPN, omdat de facturatie via KPN loopt (KPN is de tussenpersoon voor de facturatie).

Wat zie je nu in de app van Spotify staan? 

Maar ik zie dat Alex het gelukkig al voor je hebt opgelost.

En Spotify is toch niet aan je telefoonnummer gekoppeld?

Maar aan een eigen gebruikersnaam en uniek wachtwoord? 

Dit had ik idd in de kpn app gedaan, en spotify geeft nog steeds individual aan.

Maar idd (hopelijk) snel opgelost door Alex

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

@Ricow, nog een korte update van onze kant We zijn hier nog mee bezig maar we zijn je niet vergeten. Zoals beloofd meld ik me hier zodra ik iets weet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2026

Bedankt voor je bericht!

Ben nog steeds dagelijks aan het checken of er al iets veranderd is!