Skip to main content
Beantwoord

Youtube app op KPN tv-ontvanger loopt constant vast

• August 4, 2025
  • 72 reacties
  • 1071 keer bekeken

Toon eerste bericht

72 reacties

• Deelnemer
  • January 6, 2026

Ik ben het wel eens met de geplaatste opmerkingen door Remcok1. Voor veel problemen worden “tijdelijke” oplossingen geadviseerd terwijl een fundamentele aanpak van een probleem lijkt te ontbreken. Jammer en nogal teleurstellend voor een bedrijf als KPN.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 7, 2026

Duidelijk, dan ligt het in ieder geval niet aan je ontvanger ​@RemcoK1 (had wel gekund, vandaar dat ik het voor de zekerheid even na heb gevraagd!)

Wat betreft de problemen met YouTube, daar wordt aan gewerkt. We snappen heel goed dat het super irritant is, dus ik hoop dat het toch niet lang meer gaat duren voordat er iets voor gevonden is.

Dat je ook problemen hebt met Netflix, ondanks alle moeite die je er inmiddels in hebt gestoken, dat is ook niet zo fraai. Ik ga navraag doen of dit aan de YouTube problemen gelinkt kan zijn, of dat er toch iets anders zal spelen. Kom er op terug als ik wat wijzer ben!

• Deelnemer
  • January 8, 2026

Sorry hoor KPN, maar na 5 maanden nog geen oplossing hebben vind ik echt zeer triest. 

En maar nieuwe klanten blijven werven, maar zorgen dat alles goed werkt voor jullie huidige klanten lukt jullie niet.

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 8, 2026

Beste ​@Maja van KPN 

Als ik dit opzoek op internet krijg ik dit 

Streaming- en videoproblemen oplossen

https://support.google.com/youtube/answer/10232409?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

En dit

YouTube speelt alleen een advertentie af en stopt dan. De video wordt niet voortgezet. Dit gebeurt alleen op één computer. Wat moet ik doen?

https://www.reddit.com/r/youtube/comments/1b8hyp1/youtube_will_only_play_an_ad_then_stop_it_will/?tl=nl

Misschien hebben julie hier iets aan.

• Deelnemer
  • January 9, 2026

​@E. Smit dank, mogelijk kunnen sommige hierin een oplossing vinder, maar hier heb ik zelf niks aan.

De link van Support google staan oplossingen die ze standaard roepen bij problemen, zoals ik 3 dagen geleden al verteld heb. Afgelopen week nog een technisch persoon aan de lijn gehad van KPN voor het youtube/netflix probleem: enige nieuwe dat mij verteld is: Probeer eens (met de kabel) een andere poort van het modem om de tv ontvanger. Dit ga ik nog eens proberen, maar of dit nu de oplossing is…..

Wel zie ik dat het Reddit topic is al 2 jaar oud is. dus probleem is al veel langer bekend. zonder oplossing.

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 9, 2026

Beste ​@Maja van KPN , ​@RemcoK1 

Misschien even een feed backsturen naar youtube youtube.com/tv/feedback

• Deelnemer
  • January 9, 2026

Ligt niet aan Youtube, (anders zouden er wereldwijd problemen mee zijn, vermoed ik) maar aan de KPN ontvanger (software?)

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 9, 2026

Zou natuurlijk kunnen

Of Te weinig geheugen in de ontvanger.

Zoek het maar een op met chatgpt wat dit kan zijn

Volgens chatgpt

Dat is vervelend — dit komt helaas vrij vaak voor bij YouTube via een tv-ontvanger. Ik zal eerst de meest voorkomende oorzaken en oplossingen geven. Daarna stel ik een paar gerichte vragen om het specifieker te maken voor jullie situatie.
Veelvoorkomende oorzaken
Overbelaste of verouderde app
De YouTube-app op tv-ontvangers krijgt soms later updates dan op smartphones.
Te weinig geheugen in de ontvanger
Vooral als de ontvanger lang niet is herstart.
Problemen met internetverbinding
Wi-Fi instabiel of te traag → app loopt vast.
Software van de tv-ontvanger
Firmware is verouderd of bevat een bug.
YouTube zelf
Soms ligt het probleem bij YouTube, niet bij jullie apparaat.
Dingen die jullie meteen kunnen proberen
✔️ Volledige herstart
Trek de tv-ontvanger 30 seconden van de stroom (niet alleen standby).
Modem/router ook even herstarten.
✔️ YouTube app afsluiten
Sluit de app volledig af (niet alleen terug naar het menu).
Open hem opnieuw.
✔️ Cache / gegevens wissen (indien mogelijk)
Instellingen → Apps → YouTube → Cache wissen / gegevens wissen.
✔️ Software-update controleren
Zowel voor de tv-ontvanger als de YouTube-app.
✔️ Test bekabeld internet
Als jullie Wi-Fi gebruiken: probeer tijdelijk een netwerkkabel.
Vaak betere (structurele) oplossingen
🔹 YouTube kijken via een ander apparaat
Smart-TV app
Chromecast
Apple TV
Fire TV Stick
👉 Deze zijn meestal veel stabieler dan de app in een tv-ontvanger.
🔹 TV-ontvanger vervangen
Oudere modellen (bijv. oudere Ziggo/KPN/T-Mobile ontvangers) hebben hier structureel last van.
Om gericht verder te helpen, heb ik nog even dit nodig:
Welke tv-ontvanger gebruiken jullie?
(bijv. Ziggo Mediabox Next, KPN Arris, T-Mobile, etc.)
Is de ontvanger via Wi-Fi of netwerkkabel aangesloten?
Bevriest de app helemaal, of sluit hij zichzelf af?
Hebben andere apps (Netflix, NPO, Videoland) hier ook last van?
Dan kan ik heel concreet zeggen of dit een bekend probleem is van dat type ontvanger en wat de beste oplossing is 👍

• Deelnemer
  • January 9, 2026

Wij hebben alles al een geprobeerd qua wat je benoemd. Alles werkt tijdelijk.

Het probleem ligt echt bij KPN. Ik ben benieuwd in welke eeuw ze een oplossing hebben

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 9, 2026

Beste ​@Maja van KPN , ​@Mies97 , ​@Erik van KPN ,

Maar even wachten  wat er uit de hoge hoed van de kpn medewerkers komt ze zijn wel erg slim daar.

Denk niet dat dit een jaar duurt.

Maar geef ze even de tijd, met dit soort problemen, is niet zo maar opgelost.

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 9, 2026

Beste ​@RemcoK1 ,  ​@Mies97  , ​@Maja van KPN  , ​@Erik van KPN ,

Wat hebben jullie bij app versie  configuratie (youtube ) ?

Versie:

apparaat tv(platform_detail_atv),kpn/kpn diw7022/

• Deelnemer
  • January 9, 2026

Als dit al 2 jaar+(jouw reddit post) speelt geloof ik weinig dat het in 2026 opgelost is. Vanavond nog dit probleem gehad met netflix.

Benieuwd wanneer er een bericht komt waarin staat: nieuwe software om dit probleem op te lossen. Download nu via je kpn ontvanger of dat de update automatisch gedownload wordt en geïnstalleerd ergens in de nacht.

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 9, 2026

Beste ​@RemcoK1 , ​@Erwin van KPN , ​@Maja van KPN ,

Dat is ook vervelend dat netflix niet werk

Kwam op her form ook dit tegen 

Weet niet of dit het zelfde is.

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Soort gelijk. Maar ik zie ook al berichten die ouder zijn dan 2 jaar hierover, vindt het voor een groot bedrijf als KPN best schandalig dat ze dit niet structureel kunnen oplossen. Ik zie nergens een permanente oplossing, alleen tijdelijke.

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 10, 2026

Ik heb nog iets gevonden weet niet of dit ook werkt bij dit probleem

https://community.kpn.com/streaming-122/diw7022-youtube-en-netflix-haperen-sinds-een-tijdje-630777

Kijk maar bij de oplossing van yousef.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 12, 2026

Ik plak hier de betreffende oplossing, in de hoop dat dit bij jullie ook een verschil maakt:

Het probleem is volgens mij opgelost. Een medewerker van KPN attendeerde mij op de instellingen van mijn Samsung TV. Hij adviseerde mij om multicast te wijzigen naar Unicast. De technische info laat ik achterwege. Sindsdien heb ik geen problemen meer met Youtube. Ik hoop dat deze info nuttig kan zijn voor andere KPN gebruikers met hetzelfde probleem. 

• Deelnemer
  • January 12, 2026

Zal ook dit eens proberen, maar niet iedereen is tevreden over het beeldkwaliteit bij unicast, hierdoor lijkt dit op het “probleem” verplaatsen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 12, 2026

Ik ben in eerste instantie vooral erg benieuwd of het een verschil maakt met de apps, zo ja dan geef ik dit direct door aan de partij die dit in onderzoek heeft. Als je de beeldkwaliteit echt tegen vind vallen, kan je altijd weer terug switchen naar multicast, maar dan hebben we het in ieder geval even uit kunnen sluiten!

• Deelnemer
  • January 16, 2026

Zelfde probleem met apps youtube en bbc nl+ en opstartproblemen/ vastlopen tv zenders.

Ben sowieso al niet te spreken over die mediabox. Veel te ingewikkeld, kleine letters, verkeerde combinatie achtergrond/ lettertype.

Ervaring leert dat 50% van de apparatuur die kpn levert snel rijp is voor de milieustraat. Chinese? bagger. En dan ook nog Android gebruiken.... KPN zou ik dan ook ten zeerste afraden.

• Nieuwkomer
  • January 17, 2026

Ik kijk veel youtube en heb dagelijks last van vastlopen. Enige remedie is alle stekkers eruit trekken en opnieuw opstarten. Ik vind het opvallend hoeveel mensen hier last van hebben en dat er geen oplossing voor gevonden kan worden.

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor jullie geduld. We willen je laten weten dat de problemen met de YouTube app momenteel nog steeds in onderzoek zijn. Omdat het hier om een externe dienst gaat en meerdere schakels in de keten betrokken zijn, kost het helaas tijd om tot duidelijke inzichten en eventuele vervolgstappen te komen. Zodra er concrete informatie of een structurele oplossing beschikbaar is, zullen we dat uiteraard delen.

Voor nu is er inhoudelijk nog geen update te melden, maar het onderwerp heeft onze aandacht en staat open. Bedankt voor je begrip.

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 22, 2026

Sinds een paar maanden weer internet en tv klant. En ook YT bij ons loopt regelmatig vast. En ik ben dus niet de enige. 

Mijn vrouw en ik kijken zeer veel YT en worden er gek van. Op onze Sony Bravia werkt YT zonder problemen en zo zou het dus ook moeten zijn met de KPN tv+ box. Helaas is dat niet zo.