Skip to main content
Beantwoord

Youtube app op KPN tv-ontvanger loopt constant vast

• August 4, 2025
  • 88 reacties
  • 1363 keer bekeken

Toon eerste bericht

88 reacties

• Deelnemer
  • February 4, 2026

@Maja van KPN  waarom kan KPN dit niet oplossen voor iedereen?

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 4, 2026

@Maja van KPN Ik ben dit een aantal weken gaan testen en kwam erachter dat dit voor mij de "oplossing" is.

De daadwerkelijke oplossing moet echt wel van KPN komen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 5, 2026

Het is nog niet gelukt om dit probleem op te lossen, dus alle feedback vanuit jullie met mogelijke oplossingen is welkom. Zodat we dat verder kunnen gaan onderzoeken en uiteindelijk wél met een oplossing kunnen komen 🙂

• Topper
  • February 5, 2026

Leuk dat idee op eigen risico en als een moderator dit ook zegt….Is het niet handig dat KPN deze oplossing gaat testen, onderzoeken en achterhalen waarom dit werkt en dit dan omzet naar Structurele oplossing voor iedereen. dan maar te roepen: probeer even en dan kijkenwij(KPN) verder…

Terugkomende op andere oplossingen die ik geprobeerd heb:

• TV op unicast zetten ging vrijwel direct de beelkwaliteit flink achteruit, beeld werd wazig, net alsof ik mijn bril niet op heb.
  • Kabel omgeprikt van poort 3 naar poort 2. Gisteren gedaan en nog geen netflix/youtube gekeken daarna. komt probleem weer meld ik dit weer hier.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 6, 2026

We zouden dit zelf inderdaad kunnen testen, als het probleem door ons te reproduceren viel ​@RemcoK1, en dat is niet het geval. Ondanks jullie meldingen hierover, lukt het ons dus niet om hetzelfde probleem tevoorschijn te toveren, waardoor het ook niet makkelijk is om de oorzaak te achterhalen. Vandaar dat alle input vanuit de klanten die dit probleem wél ervaren en zelfs oplossingen weten te vinden, erg welkom is.

• Topper
  • February 6, 2026

Ik heb ook de wijzigingen in de developer options doorgevoerd die ​@Ray_mond had vermeld. ​@Ray_mond kun jij over een paar dagen een update geven of dit issue nu verholpen is, ik doe dit ook over een weekje want ik heb hetzelfde probleem.

• Topper
  • February 10, 2026

bij mij werkt ook de kabel omprikken naar een andere poort op de modem niet. 3 verschillende geprobeerd en dit is niet de oplossing voor Netflix. (Youtube geen idee, gebruik het (bijna) niet meer via KPN box).

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 10, 2026

Jammer, maar top dat je het wel even geprobeerd hebt ​@RemcoK1!

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 15, 2026

Ik heb ook de wijzigingen in de developer options doorgevoerd die ​@Ray_mond had vermeld. ​@Ray_mond kun jij over een paar dagen een update geven of dit issue nu verholpen is, ik doe dit ook over een weekje want ik heb hetzelfde probleem.

Voor mij heeft dit geholpen. Helemaal geen vastlopen meer. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 16, 2026

Heel fijn ​@Ray_mond! Hoe gaat het bij jou nu ​@Brownie71?

• Deelnemer
  • February 16, 2026

Hi ​@Maja van KPN 

Mijn moeder van 87 jaar oud heeft dit probleem dagelijks bij het kijken naar youtube. De arme vrouw die slecht ter been is, moet dus elke keer met moeite opstaan om de stekker eruit te trekken even wachten en dan weer opstarten.

Dit kan toch zo niet maanden lang duren voordat KPN met alle technische kennis dit probleem voor alle abonnees kan oplossen. ​@Ray_mond heeft de oplossing bij jullie aangedragen en ​@Brownie71 heeft dat ook met succes toegepast. Kunnen jullie dit dan niet “snel” verhelpen? 

• Topper
  • February 16, 2026

Na de wijzigingen die ik heb doorgevoerd in de animation scale instellingen onder Developer Options heb ik geen vastlopers meer gehad in YouTube.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 17, 2026

Duidelijk ​@Brownie71, top dat dit bij jou ook daadwerkelijk voor verbetering zorgt 🙂

We lijken hiermee dus écht iets op het spoor te zijn en ik hoop dan ook dat dit snel verder onderzocht zal worden!