Skip to main content
Beantwoord

YouTube app op KPN tv-ontvanger loopt constant vast

• August 4, 2025
  • 109 reacties
  • 2317 keer bekeken

Toon eerste bericht

109 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

We zijn nu 8 maanden verder, en het probleem ban vastlopen van youtube heb ik niet meer geconstateerd.

Heel erg fijn ​@ToDe, dank voor je update!

Kan ik ook hulp krijgen van ​@Arjan van KPN ??

Het is eerder zo dat ​@Brownie71 ons helpt ​@Nathalie67, mede dankzij de input die van van Brownie ontvangen, kunnen we dit onderzoeken. Het onderzoek is in volle gang en ik hoop dat we er nu snel een oplossing voor zullen hebben! Als dat het geval is, dan delen we dat hier 🙂

Forum|alt.badge.img

Ik heb ook dat probleem…

Ben je youtube aan het kijken en gebeurt het regelematig. dat de youtube app vast loopt omdat het scherm dan gewoon zwart blijft en de app dus “hangt”. Soms stop ik m dan geforceerd en soms herstart ik de tv+ box, maar dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn. Ik heb dat probleem op beide DIW boxen. Dit vind ik erg vervelend. Is er een oplossing voor? 

• Topper
  • July 28, 2026

Ik heb gisterenavond via een DM gesprek tussen mij en moderator Arjan van KPN, deze melding gedaan nadat het gisterenavond weer speelde. Als we dit soort issues aankaarten, dan moeten we proberen tijdstip en context duidelijk te vermelden. 

Datum: Maandag 27 Juli
Tijdstip: 22:25-22:28
App: Amazon Primevideo
Betreft film: Ik wilde aflevering 7 afspelen van Band of Brothers.
Issue: Spinning icon, film ging niet afspelen
Foutmelding: 'Er ging iets mis Probeer het later opnieuw'

Daarna op OK geklikt om 22:33 en weer dezelfde aflevering gestart en weer hetzelfde probleem. Daarna een andere film geselecteerd: Bricklayer. Trailer begint gewoon met spelen, film opstarten toont 1 ondertitel regel, geen geluid en weer een spinning icon met zwart beeld.
Daarna Primevideo afgesloten, weer opgestart en dezelfde problemen....
Daarna app afgesloten, en via het instellingen menu van de kpn decoder, de Primevideo app (versie 6.24.3+V16.0.0.12-allAbis) onder apps gedwongen gestopt.Daarns weer hetzelfde probleem!

Terwijl de internet connectie hier bij zowel de wifi en Ethernet goed werken voor andere apparaten, toch maar besloten om de hele kpn decoder te herstarten!
Daarna om 22:41 de hele kpn decoder herstart.
Daarna werkte alles weer naar behoren en kon ik in Primevideo gewoon weer een film kijk, in dit geval weer aflevering 7 van Band of Brothers.

• Topper
  • July 28, 2026

Onderhand speelt dit probleem zich al 3 jaar af als ik een beetje rondzoek op internet ook. Blijkbaar complex(maar andere providers hebben er geen last van?) of er gebeurd niks. En dat laatste gevoel heb ik een beetje dat er weinig/niks mee gedaan wordt… 

Afgelopen week weer eens een 2 uur via youtube wat bekenen en natuurlijk kwam dit probleem weer...

• Topper
  • July 28, 2026

Onderhand speelt dit probleem zich al 3 jaar af als ik een beetje rondzoek op internet ook. Blijkbaar complex(maar andere providers hebben er geen last van?) of er gebeurd niks. En dat laatste gevoel heb ik een beetje dat er weinig/niks mee gedaan wordt… 

Afgelopen week weer eens een 2 uur via youtube wat bekenen en natuurlijk kwam dit probleem weer...

Ik heb 2 jaar bij Ziggo gezeten, en dagelijks via de Youtube en Primevideo apps op de Ziggo Next Mini honderden zaken bekeken en nooit geen enkel probleem gehad!

• Topper
  • July 28, 2026

Het is gewoon bijna lachwekkend dat KPN dit probleem niet kan oplossen en dat na al die jaren klachten.

Misschien tijd om het onder de media aandacht te brengen, kijken of we dan wel serieus worden genomen.

Lang leve Ziggo🙌🏻

• Nieuwkomer
  • July 29, 2026

Bij het klikken op deze thread hoopte ik een oplossing te vinden, maar dit loopt dus al een tijdje bij meerdere mensen 😓 

Ik heb er zelf ook al zo'n twee jaar last van. Soms doet YouTube het heel even, maar veel vaker krijg ik een zwart scherm en duurt het laden van de video ontzettend lang. Netflix doet het bij mij wel naar behoren.

Ik blijf hopen op een oplossing, want het is echt heel frustrerend dit. 

• Topper
  • July 29, 2026

Dit issue is echt een showstopper voor veel potentiële klanten om over te stappen naar KPN, terwijl de rest in mijn ogen gewoon goed werkt.

De KPN TV+ app hebben wij ook geen opmerkingen over.

Dus ik hoop echt dat KPN meer duidelijkheid krijgt wat hier nu speelt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi allen, er ligt een grote update op stapel, waarmee we verbetering verwachten. Concreter dan dit kan ik er helaas niet over zijn, ik kan dus niet benoemen hoe lang het zal duren voordat de update die hier impact op heeft uitgerold zal worden!