Skip to main content
Sticky

Waarom zoek jij het telefoonnummer van onze klantenservice?

• October 14, 2025
  • 54 reacties
  • 8022 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

We zien dat veel klanten op zoek zijn naar het telefoonnummer van onze klantenservice. Om onze service nog beter af te stemmen, zijn we benieuwd naar jouw ervaring.

Poll: Zoek jij het telefoonnummer van onze klantenservice en waarom?

Laat ons weten wat de belangrijkste reden is dat je telefonisch contact met ons opneemt.

Meten is weten! Heb jij onlangs gezocht naar het telefoonnummer? Vertel het ons in de poll en eventueel in de reacties. Zo kunnen wij leren en onze service verbeteren.

We waarderen je input enorm, want zo kunnen we onze klantenservice nog beter maken! 

Wat is voor jou de belangrijkste reden om contact op te nemen met onze klantenservice?

54 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

Jammer dat maar 1 keuze mogelijk is. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • October 15, 2025

Gelukkig kan men in een reactie het één en ander toelichten en extra keuzes doorgeven 😉

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Gezelfcensuurd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

Keuze 2 en 3. Heb in de poll keuze 2 aangeklikt. Al is 't alleen maar om de tussenstand te kunnen zien 😉.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • October 17, 2025

Omdat de online tool om een nieuwe afstandsbediening aan te vragen bij mij al maanden niet werkte

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Toevallig moest ik vandeweek een keer een belletje plegen naar de helpdesk van XS4ALL, namen op met KPN… omdat er een probleem is met de plaats van het NTU (zie een ander draadje van mij), dat is echter een netwerk issue, de man van de KS, verbond mij vakkundig door… door een werkoverleg kon ik op dat moment niet verder worden geholpen. Dus het nummer hoef ik niet op te zoeken en was dus al bekend bij mij. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

Gelukkig weet ik het nummer uit mijn hoofd, want het is niet makkelijk (meer) te vinden (helaas)

Ik heb keuze 2 gekozen, maar 3 is het ook soms.

Hoewel ik de laatste jaren zoveel mogelijk via MIJNKPN of internet kan vinden en aanpassen.😉

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

Het nummer ken ik al sinds vroeger, in de jaren '90, toen ik in mijn jeugd uit interesse telefooncellen ging bekijken. 06-0402 was toen het informatienummer van de PTT, heb ik toen geleerd. En 06-0407 voor de storingsdienst. Soms belde ik wel eens een defecte telefooncel door. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen! Dit topic en de poll zijn echt bedoeld voor ons om van te leren: Wie contact met onze klantenservice zoekt, wat is daar de belangrijkste reden achter? Is dit voor jou van toepassing, vul je dan onze poll in? 😊

Wij begrijpen dat het goed bedoeld is, maar deel hier alsjeblieft niet een rechtstreeks telefoonnummer van onze klantenservice. Dan missen wij de kans om hier informatie over te verzamelen en lering uit te trekken. 

Als aanvulling daarop: Voor wie contact met onze klantenservice wil opnemen, maak gerust een belafspraak. Een van onze collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

mhans
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 20, 2025

Als ik bel voor een storing heb ik meestal meteen hulp nodig. Een chatbot of email kan dagen duren voor je antwoord heb. Intermenselijk contact met iemand die weet waar ze over praten blijft voorlopig nog #1 voor service verleners zoals KPN is.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

Ik vind het trouwens onduidelijk wat de openingstijden zijn als er iets niet goed gaat met KPN tv. Want wat is een storing die 24/7 gemeld kan worden, en wat niet?

(Ik heb geprobeerd de betreffende tekst op jullie site te vinden, maar dat is me niet gelukt. Want ja, zoeken op jullie site of dit forum werkt buitengewoon slecht.)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

De openingstijden van onze klantenservice zijn als volgt:

• Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur
  • Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur
  • Zondagen en feestdagen gesloten

Voor technische storingen kan je 24/7 contact opnemen met onze klantenservice. Maar nogmaals, ik wil hiermee niet een nieuwe discussie over de klantenservice starten. Dit topic is puur bedoeld om te achterhalen waarom mensen het telefoonnummer zoeken, om onze service te kunnen verbeteren!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

@Alexandra van KPN, je bevestigt met “voor technische storingen” de onduidelijkheid: als ik het telefoonnummer zoek voor een storing, dan is het ook met bovenstaande uitleg (voor mij) onduidelijk of ik 24/7 kan bellen als een tv-ontvanger geen beeld geeft. Of de gids het niet doet. Of als ik thuis geen WiFi heb. Want hoe weet ik wat de oorzaak is? In mijn beleving zijn zo’n beetje alle problemen “technische storingen”, in het netwerk of bij de klant thuis. Ofwel: als ik de contactgegevens gevonden heb, dan nog weet ik bij een storing niet wanneer ik kan bellen. 🤓

Wij begrijpen dat het goed bedoeld is, maar deel hier alsjeblieft niet een rechtstreeks telefoonnummer van onze klantenservice. Dan missen wij de kans om hier informatie over te verzamelen en lering uit te trekken.

Daar ga ik me trouwens echt niet aan houden. Het nummer is zo slecht (of niet) te vinden, en ik ben alleen actief in het forum om andere gebruikers te helpen. Een pagina met een simpele, toekomstbestendige URL en duidelijke uitleg (niet ergens omlaag moeten scrollen of eerst moeten inloggen of door andere opties moet klikken) zou helpen. Zolang ik daar niet naar kan verwijzen, noem ik in het forum gewoon het telefoonnummer als dat zo uitkomt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 21, 2025

Hoi ​@Arjan van B , het noemen van het telefoonnummer in een ander topic is ook geen enkel probleem, dat doe ik ook regelmatig, maar ​@Alexandra van KPN bedoelt met “hier” dit topic. Hier gaat het om het verzamelen van informatie en daar lering uit te trekken. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 21, 2025

Precies wat RBxx zegt, het gaat erom dat dit topic bedoeld is om informatie op te halen. Daarom nogmaals het verzoek om het hier on-topic te houden over de redenen waarom iemand telefonisch contact met ons opzoekt. 
Maar ook bedankt voor deze input! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

​Een pagina met een simpele, toekomstbestendige URL en duidelijke uitleg (niet ergens omlaag moeten scrollen of eerst moeten inloggen of door andere opties moet klikken) zou helpen.

Ik hoop dat bovenstaande niet als off-topic gezien werd. Ik zie net bijvoorbeeld deze keurige extra uitleg van Noordzee:

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en ...

Ik vind het jammer/ingewikkeld dat die link die extra uitleg nodig heeft. Vooral omdat die optie voor terugbellen verdwijnt zodra je een van de opties bij “Waar gaat je vraag over?” aanklikt, dus het zou mij niet verbazen als veel mensen die terugbeloptie nooit kunnen vinden. (En voor toekomstige lezers die zo’n link in het forum volgen omdat ze contactgegevens zoeken: het is me qua opbouw van die link onduidelijk of die link toekomstbestendig is. Ik denk eigenlijk van niet.)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het klopt wel wat je zegt dat sommigen alsnog moeite hebben met een terugbelafspraak in te plannen. Daar kunnen we eventueel wel wat in verbeteren en nemen we in ieder geval mee naar de website beheerders. 

De URL is vast nog wel voor de komende jaren bruikbaar, maar als daar toch ooit verandering in komt, zijn wij de eersten die dan communiceren hoe je ons weer goed kunt bereiken. Daarnaast blijft het telefoonnummer van onze helpdesk wel goed vindbaar op de Community. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025

De URL is vast nog wel voor de komende jaren bruikbaar, maar als daar toch ooit verandering in komt, zijn wij de eersten die dan communiceren hoe je ons weer goed kunt bereiken.

En dan hebben alle oude forumposts een ongeldige URL. Oh well.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

We houden dat in de gaten ​@Arjan van B en zoals we aangeven mocht daar verandering in komen dan zullen we dat uiteraard communiceren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 23, 2025

In mijn geval heb ik alleen een aantal keren gebeld (terugbelafspraak) omdat mijn e-mailadres niet goed aan mijn KPN account was gekoppeld. Iemand had mij verkeerd verstaan en bovendien had ik de fout niet opgemerkt bij het terug uitspreken.

Maar welk nummer zou ik moeten bellen als er onverhoopt een echte uitval van diensten is gedurende de avond? Het staat vast wel ergens maar ik heb het nog nooit beleefd. Afgezien van, keurig per SMS, gemeld onderhoud.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Het standaard nummer is alleen voor storingen 24/7 bruikbaar. 

Voor alle overige zaken heeft ​@Alexandra van KPN de tijden hier al genoemd. ​@Tonne2025 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 24, 2025

Dank je ​@PeterG ,

Dan denk ik dat ik het wel weet. Laten we ervan uitgaan dat ik het nooit nodig zal hebben. 😀

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

Voor de groep mensen die geen internet, email en smartphone hebben is het onmogelijk iets te regelen.  Ik ben nu al een week bezig om voor mijn moeder een verhuizing te regelen omdat ze geen internet heeft. Vervolgens loop ik tegen allerhande privacy issues en conflicten aan. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dan kun je het beste even bellen met je moeder in de buurt. Als zij toestemming geeft dat jij het regelt, dan kun je als het goed is prima geholpen worden. Je kunt ook bijvoorbeeld jouw e-mailadres en telefoonnummer instellen als contactgegevens (via de helpdesk) zodat jij altijd op de hoogte bent. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Hoi ​@Berberah 

Zij heeft alleen nog een klassieke telefoon aansluiting? Belbasis of Belbudget dus.

Dan kan dit uitsluitend via het telefoonnummer van kpn geregeld tijdens de openingopeningstijden. Je moeder dient bij dit gesprek ook aanwezig te zijn als jij niet geregistreerd staat als bewindvoerder.

Ik neem aan dat je het nummer weet. Nou net in dit topic kunnen we dat niet vermelden.