Skip to main content

Super WiFi werkt goed, maar…..valt met enige regelmaat uit. Ik schakel dan de betreffende disc uit en dan weer aan. Die stelt zich dan opnieuw in. 
1. waarom valt de disc uit?

  1. Is dit de goede strategie om de boel weer werkend te krijgen?
  2. waarom kan ik hierover niks vinden in handleidingen etc?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @QuickNic, welkom op het forum!
Dit is zeker een goede strategie om het (in ieder geval op korte termijn) op te lossen.
Het klinkt alsof het superwifipunt zijn verbinding met de rest kwijt is geraakt. Een permanentere oplossing zou zijn dit superwifipunt te verplaatsen naar een plek waar het bereik beter is. Een klein stukje zou al kunnen helpen maar dit blijft altijd een beetje experimenteren.
Wat gebeurt er met het lampje op je superwifipunt als de verbinding wegvalt?


Goedemiddag @QuickNic heb je het inmiddels goed werkend?


Als het WiFi punt uitvalt, is het lampje rood. Na eerst uitschakelen en dan weer inschakelen knippert het lampje groen, om na enige tijd stabiel groen te branden. Dat blijft dan geruime tijd (dagen) zo, totdat het verschijnsel zich weer voordoet. Ik heb 1 punt al verplaatst. Afstand tot hoofdpunt in meter kast is maximaal 12 meter


12 meter is nog best ver voor een draadloze verbinding. Als dit storend blijft gebeuren, zou je het wifipunt dan eens dichter bij het hoofdpunt willen zetten? (al is het om even te testen)


Ik heb 3 WiFi punten. 1 in de meter kast en 2 verspreid in huis. Onderlinge afstand niet groter dan 10 meter. Zou, volgens de instructie, geen probleem mogen zijn


Er zijn verschillende factoren en dingen die met je wifi kunnen storen, met 12 meter afstand is de kans groter dat er iets stoort met het signaal. Dat het lampje rood brandt is een indicatie dat de punten elkaar kwijt zijn geraakt. Anders dan het verplaatsen/bijdraaien is er weinig wat we hieraan kunnen doen vrees ik.


Heb hetzelfde probleem. Heeft niets met de afstand te maken want met ff aan en uitzetten is het weer perfect. Wifi signaal gemeten op die plek ook top. Maar random vallen ze om en om ineens op rood. Bij slechter bereik (wat ik op de bovenste verdieping heb) is het lampje soms amberkleurig. Dat is conform de beschrijving en zit m in de afstand. Echter dat random op rood vallen is een andere klacht.