Skip to main content

Ik heb een vergelijkbare vraag.

Binnenkort krijg ik een nieuwe cv-ketel met een app-bediende thermostaat, die een apart, WPA2 beveiligd signaal op 2,4Ghz nodig heeft.

Analoog aan je b.g. instructies heb ik ingelogd via http://192.168.2.254, het 2,4Ghz netwerk H369A… hernoemd in Nefit Easy en op ‘Toepassen’ geklikt.

Probleem daarbij is dat direct daarna mijn internetaansluiting wordt verbroken, mijn standaardnetwerk H369A…. (5Ghz) niet meer wordt aangegeven en ik alleen nog op het 2,4 Ghz netwerk Nefit Easy kan inloggen om weer een internetverbinding op te bouwen.

Moet ik hieruit concluderen dat mijn Experiabox alleen op 2,4Ghz werkt en (nog) niet op 5Ghz? En zo ja, hoe krijg ik dan een apart (tweede?) 2,4Ghz signaal dat de smart-thermostaat kennelijk nodig schijnt te hebben?

 

P.S.:

In afwachting van een reactie heb ik voorlopig de naamswijziging van het 2,4Ghz netwerk weer ongedaan gemaakt en terug-hernoemd in H369A…


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt origineel topic]

Hallo @Nimuë , heb jij de Experia Box v10? De wifinaam H369…  suggereert dat.

Op welke pagina heb je de naam gewijzigd. Was dat Wifi → Advanced ? Alleen op die pagina kan je de 2.4GHz en 5GHz naam apart instellen. Daar kan je 2.4 en 5GHz ook apart aan/uit zetten. Mogelijk staat de 5GHz per ongeluk uit.


Je moet de naam van het WiFi netwerk in de Experiabox ook niet wijzigen. Dat is fout. Je moet het toestel verbinden met het netwerk "Nefit Easy". Dat netwerk word niet uitgezonden door de Experiabox, en je moet ook niet de Experiabox zo instellen dat die dat netwerk uitzend. Dat netwerk word uitgezonden door de ketel. Dat doet die als die hangt. En werkt. Dan kan je je toestel daarmee verbinden. Vervolgens kan je op dat moment instellen wat de netwerknaam en wachtwoord van de Experiabox is. De ketel gaat vervolgens verbinden met de Experiabox, het netwerk "Nefit Easy" gaat uit de lucht en je toestel verbind je dan ook weer met de Experiabox. Eind goed, al goed.


@RBxx Ik weet niet of mijn Experiabox v10 is, maar het type is: ZXHN H369A. En ik heb de naamswijziging voor het 2.4Ghz netwerk inderdaad via de ADVANCED-pagina ingesteld.

 

@Nick83 Als ik het goed begrijp kan ik de smart-thermostaat dus pas koppelen als de ketel geplaatst en geïnstalleerd is?


Ja. Lijkt me wel. Waarom zou je het ook eerder doen? Heb je hem al wel in huis dan?


@Nick83 

Nee, ik heb 'm nog niet in huis. Gisteren is pas de offerte opgemaakt en werd mij medegedeeld dat voor de thermostaat een apart signaal op 2.4Ghz nodig was. Dus als voorbereiding KPN gebeld, die me verwees naar het topic 

Dus ik dacht dat meteen maar vast aan te passen, met als gevolg dat mijn pc, printer en tv eruit lagen en ik geen verbinding meer had. Nou ja, dan wacht ik wel tot de levering daar is.


Hallo,

Ik moet voor een elektrische kachel een verbinding hebben voor 2.4ghz. Hoe kan ik dit aanpassen?

Hier zie ik al het een en ander voorbij komen met een linkje. Maar ik heb nog nooit ingelogd na mijn weten maar zonder wachtwoord doet die het niet. 
 

Wie kan mij helpen?


Ik moet voor een elektrische kachel een verbinding hebben voor 2.4ghz. Hoe kan ik dit aanpassen?

2.4GHz wifi is sowieso al actief op jouw Experia/KPN Box en dus zou jij niets moeten hoeven aanpassen.

Lukt het je niet om die elkektrische kachel op wifi aan te sluiten?

Welke Experia/KPN Box heb je?


Het lukt inderdaad niet om deze op wifi aan te sluiten. We hebben de Experia box v10a


Wat voor een problemen loop je tegenaan bij het verbinden van die elektrische kachel?

Moet je die wellicht m.b.v. een app op jouw telefoon cq tablet op die elektrische kachel configureren?

Zo ja, dan is de kans groot dat het wel lukt als die telefoon zelf op 2.4GHz aangesloten is.

Wat je dan zou kunnen proberen is met jouw telefoon buiten bereik van de 5GHz wifi te lopen en daar dan die configuratie probeert te doen.


Met mijn telefoon moet ik de kachel verbinden. Dit  moet via een 2.4 ghz aansluiting en de gewone zit op 5 ghz wat ik begrijp. 

Ik weet niet waar ik kan vinden dat mijn telefoon op 2.4 ghz staat. Weglopen om te verbinden heeft geen zin want moet wel in de buurt van de kachel staan. 

 


Met mijn telefoon moet ik de kachel verbinden. Dit  moet via een 2.4 ghz aansluiting en de gewone zit op 5 ghz wat ik begrijp. 

De kans is groot dat het dan inderdaad wel werkt.

 

Ik weet niet waar ik kan vinden dat mijn telefoon op 2.4 ghz staat. Weglopen om te verbinden heeft geen zin want moet wel in de buurt van de kachel staan. 

Dit kan je vast zien als je op de telefoon de "properties" van de wifi verbinding opvraagt.

 


Ben hier niet zo handig in. Waar kan ik dit vinden? 


@Martje H 

Welke kachel gaat het om.? 


Ben hier niet zo handig in. Waar kan ik dit vinden? 

Instellingen - WiFi


@Martje H

Welke kachel gaat het om.? 

Het gaat om de Eurom Alutherm 2500 Wifi


Bij welke stap in de handleiding gaat het fout?

 


@Martje H

Welke kachel gaat het om.? 

Het gaat om de Eurom Alutherm 2500 Wifi

Het gaat voor geen mogelijkheid werken als de telefoon op de 5GHz zit..

Ik heb dit gisteren even geprobeerd op mijn wifi dat de 2,4 en 5GHz op een naam zitten.

Ik ben dan voorstander om de 2.4 en de 5GHz gescheiden te hebben. (wat ik ook heb)

Om het wifi aanleer proces te activeren moet je een paar sec. de MOD knop ingedrukt houden.

Als volgt gaat het wifi teken snel knipperen.

Zorg dat je telefoon op de 2.4GHz zit.

Volg de stappen in de app negeer bluetooth dat heeft de kachel niet en voeg handmatig toe.

 

 

 


Bij welke stap in de handleiding gaat het fout?

 

Bij de eerste eigenlijk al, omdat ik niet weet hoe ik mijn telefoon op 2,4 ghz kan krijgen


@Martje H

Welke kachel gaat het om.? 

Het gaat om de Eurom Alutherm 2500 Wifi

Het gaat voor geen mogelijkheid werken als de telefoon op de 5GHz zit..

Ik heb dit gisteren even geprobeerd op mijn wifi dat de 2,4 en 5GHz op een naam zitten.

Ik ben dan voorstander om de 2.4 en de 5GHz gescheiden te hebben. (wat ik ook heb)

Om het wifi aanleer proces te activeren moet je een paar sec. de MOD knop ingedrukt houden.

Als volgt gaat het wifi teken snel knipperen.

Zorg dat je telefoon op de 2.4GHz zit.

Volg de stappen in de app negeer bluetooth dat heeft de kachel niet en voeg handmatig toe.

 

 

 

Ik weet precies hoe ik kan conecten maar heb geen idee hoe ik mijn telefoon op 2,4 ghz krijg. Dat is het probleem voor nu 


Bij de eerste eigenlijk al, omdat ik niet weet hoe ik mijn telefoon op 2,4 ghz kan krijgen

Maar in die eerste stap staat toch niet dat jouw telefoon met 2.4GHz wifi verbonden moet zijn?


@Martje H 

Hou MOD ingedrukt tot wifi knippert.

Loop zo ver mogelijk weg van jou v10a dat je nog 2 streepjes ontvangst met je telefoon hebt 

Vul hier jou inloggegevens van jou wifi in.

Volgend scherm 

Kachel verbonden + indrukken.

Ik hoop dat het nu werkt.