Skip to main content

Ik heb sinds 6 maanden een unlimited data simkaart KPN in een TP-Link Archer MR600 Wifi router. Deze functioneert super. Sinds een week een extra unlimited data simkaart KPN in een extra TP-link Archer MR600 geinstalleerd. Zo te zien doet de wifi-router het prima en brandt het lampje van de wifi en van de internettoegang. Maar zodra er wordt ingelogd met een laptop op de tweede router komt permanent de melding dat er geen internettoegang is. Beide configuraties zijn identiek dus dit is nogal eigenaardig… weet iemand of het wellicht te maken heeft met dat je 2 unlimited data Simcards op een en hetzelfde abonnement hebt en dat er daardoor op één van de kaartjes de internet toegang wordt geblokkeerd?

Hallo @Henk-Jan Blok zijn dat data only abonnementen met een 097 nummer?

 


Ha Jan D, het zijn geen data only kaartjes.


Hallo @Henk-Jan Blok dan mag je ze officieel niet gebruiken in die apparatuur. Heeft de provider niet gevraagd waar je die simkaarten voor nodig had?

Daar 06-nummers schaars zijn mogen deze alleen in apparatuur geplaatst worden waarmee je kunt bellen, mobiele telefoons dus. Alle apparatuur waarmee je niet kunt bellen mag alleen een 097-datakaart gebruiken.

 


Maak je dan gebruik van een dualsim Henk op één nummer? Dan zal inderdaad maar één van de twee simkaarten actief kunnen zijn vrees ik. Daarnaast is dit ook niet direct een constructie die vanuit KPN ondersteund kan worden vrees ik. 


Ha Remco, zijn 2 wifirouters met elk een eigen 06 simcard unlimited data. Op een familieabonnement.


Ha Remco, zijn 2 wifirouters met elk een eigen 06 simcard unlimited data. Op een familieabonnement.

Zoals je hebt kunnen lezen wordt deze constructie niet door KPN ondersteund om redenen die ik in een eerdere reactie heb beschreven.

Â