Skip to main content

Wie kan mij, als relatieve leek, helpen bij het volgende: ik probeer een accesspoint te maken op de 1e verdieping omdat daar het wifi signaal zeer slecht is. In de huiskamer staat de ExperiaBox V12 en boven een Tp-link WR1043D die ik als accesspoint wil laten werken. Op de TP-link heb ik de bridge modus aangezet en DHCP uitgezet, zoals ik al eerder heb gelezen. Ondanks de nodige stappen die in eerdere fora zijn besproken gedaan te hebben, krijg ik het niet voor elkaar om het accesspoint te laten werken. Wie kan mij op een simpele manier uitleggen wat de stappen zijn om het wel te laten werken. Alvast bedankt 

Hallo @FritsBl heb je de TP-Link bekabeld aangesloten?

Zo ja, dan binnen de TP-Link voor de AP-mode kiezen.

Zo nee, dan binnen de TP-link voor de WDS-mode kiezen.

Voor een optimaal resultaat de TP-Link bekabeld aansluiten en instellen als AP i.p.v. als router.

 


Hallo Jan, de tp link is bekabeld aangesloten aan een WiFi powerline adapter omdat ik het geheel draadloos wil.


En daar gaat het waarschijnlijk mis. Data versturen via het electriciteitsnetwerk is tegenwoordig heel lastig vandaar dat er veel problemen met de powerlines worden gemeld. Stop met die dingen en kies voor kwaliteit.  Data verstuur je via een utp kabel.


Hallo Jan, de tp link is bekabeld aangesloten aan een WiFi powerline adapter omdat ik het geheel draadloos wil.

Hallo @FritsBl , je schrijft over een wifi powerline-adapter, dus je bedoelt een powerlineadapter die tevens wifi uitzendt?

 


@JanD Inderdaad. @Joep1965 We willen het graag draadloos ivm boren door plafond.


Hallo @FritsBl waarom wil je dan alsnog een AP, terwijl je al wifi hebt van de powerlines?

CC: @Joep1965