Skip to main content
Vraag

Alle smart devices in huis werken niet meer

• October 7, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Sinds kort werken alle smart devices in huis niet meer. De eufy camera, de thermostaat, de Smart bridge voor de verlichting. Communicatie is slecht en de devices krijgen geen verbinding met het internet. Ik heb een KPN box 12. Ik heb een 2.4G netwerk ingericht, want ik meende ergens gelezen te hebben dat de KPN router nu 2.4g en 5g simultaan aanbied en veel smart devices in huis kunnen niet omgaan met dit aanbod. Het 2.4G netwerk staat aan en heeft een eigen SSID. 

Laptops, smartphones hebben een goede verbinding met het internet. Maar alle andere apparaten niet meer. Na 6 uur klooien eindelijk mijn printer kunnen koppelen aan het 2.4 netwerk. Want de kpn router gaf zelf geen ip adres aan sommige apparaten. 

Al meerdere keren apparaten opnieuw opgesteld en opnieuw opgestart. Het wifi netwerk voelt instabiel, er zijn veel storingen en verbindingen worden verbroken.

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2026

Als toevoeging aan dit probleem. Ik heb een superwifi punt van KPN. Ik heb het gevoel alsof alle communicatie van mijn smart devices niet doorgelaten wordt. De cloud-to-cloud verbindingen worden door de KPN router geblokeerd. Ik heb UpnP al aan staan op het 2.4G netwerk, maar dat heeft geen resultaten opgeleverd.

rvk01
Slimmerik
  • October 8, 2026

Kijk even waar de Firewall in de router op staat (onder beveiliging). Zet die dan even op Standaard om te kijken of dat het probleem oplost (Standaard is al het uitgaande verkeer toestaan).

Â