Skip to main content

Wij hebben de Eufy deurbel en videocamera opgehangen.

Beide werken uitstekend, connectie met de wifi is goed, homebase 1 staat bekabeld aangesloten op de modem. Tot zover geen probleem.

Echter wanneer mijn mobiele telefoon niet verbonden is met het thuis wifi netwerk (waar de Eufy devices ook in hangen) dan kan ik ze niet bereiken. 

Wat kan ik hier aan doen? 

 

Dat is een probleem met de Eufy app.

Die werkt zelfs niet met een VPN. Dit is een bekend probleem bij Eufy gebruikers en blijkbaar wordt het daar bij de ontwikkelaars ook niet opgepakt. Ligt dus niet aan je verbinding of aan KPN.


Hi Arjan,

 

Het betekent voor mij dat ik alleen de deurbel kan bekijken als ik thuis ben (op de wifi).

Dan heeft een videodeurbel toch geen zin, die koop je juist voor als je niet thuis bent.

Ik ken veel mensen die een Eufy hebben die dit probleem niet hebben. Ik zou toch verwachten dat dit op een manier op te lossen is?

 


Klopt, maar google er maar eens op. Veel problemen met die app. Wat ik begrijp is dat het wel zou moeten werken, maar dat het vaak toch niet goed gaat.

Kan je er wel over 4G/5G bij komen? Krijg je nog een foutmelding?


het probleem is juist dat ik er over 4 en 5g niet bij kan komen. De foutmelding is dat hij geen verbinding kan maken. 

 

Kan het zijn dat er poorten open moeten / rules aangepast moeten worden?

 

https://support.eufy.com/s/article/Unable-to-Watch-Live-View-When-Away-From-eufySecurity-Video-Devices

 

Eufy schrift er dus dit over. Ik heb die TCP poorten open gezet via mijnmodem.kpn maar de UDP poorten die ook open moeten begrijp ik niet.

Eufy schrijft 

  • Please make sure the router's TCP port 80, 443 and UDP port 0-65535 are open.

Moeten dan alle UDP poorten tot 65535 open? Hoe regel ik zoiets in?


Nee, je hoeft die poorten niet open te zetten. De omschrijving op hun website is wat onduidelijk.

Je moet verkeer over poort 80 en 443 naar buiten toe kunnen hebben. Dat zijn de standaard website poorten en die staan altijd open (naar buiten toe), tenzij je dat geblokkeerd hebt met bijv. ouderlijk toezicht.

Wat ze bedoelen in dat stukje is dat jouw apparatuur vrijelijk moet kunnen communiceren met de servers van Eufy (ze gebruiken volgens mij AWS voor de streams). Het zou wel een flinke inbreuk op je security zijn als je alle UDP poorten open zou moeten zetten...

 


heb je de mogelijkheid om een servertje te installeren, indien ja, installeer dan WireGuard,

dan is het met je mobiel alsof je thuis bent


Om de app goed werkend te installeren dien je dat thuis te doen terwijl je mobiel via wifi verbinding heeft met je thuis-internet @ClemensvanD .

Als de app dan op bovenstaande wijze geïnstalleerd is werkt deze ook buitenshuis via je mobiele netwerk.

Dat soort app's wordt in 99 van de 100 gevallen zo geïnstalleerd bij die apparaten.

 


heb je de mogelijkheid om een servertje te installeren, indien ja, installeer dan WireGuard,

dan is het met je mobiel alsof je thuis bent

 

Die mogelijkheid heb ik maar mijn het lukt mij niet om die te installeren. Ik heb de WireGuard app voor IoS gedownload? Hoe daarna verder? Hij vraagt dan allerlei info zoals addresses, wat vul ik daar in?

 


Nee, je hoeft die poorten niet open te zetten. De omschrijving op hun website is wat onduidelijk.

Je moet verkeer over poort 80 en 443 naar buiten toe kunnen hebben. Dat zijn de standaard website poorten en die staan altijd open (naar buiten toe), tenzij je dat geblokkeerd hebt met bijv. ouderlijk toezicht.

Wat ze bedoelen in dat stukje is dat jouw apparatuur vrijelijk moet kunnen communiceren met de servers van Eufy (ze gebruiken volgens mij AWS voor de streams). Het zou wel een flinke inbreuk op je security zijn als je alle UDP poorten open zou moeten zetten...

 

Thanks!

Ze spreken in dat artikel ook nog over dat de telefoon op IPv4 moet ipv IPv6 is dat op de Iphone te kiezen? Waar kan ik dat doen?


update:

Zojuist op de Iphone van mijn vrouw de app geinstalleerd en daar functioneert het wel goed.

Daar geeft hij gewoon de live view ook op 4g / 5g. Lijkt dus ergens in de settings van mijn Iphone / APN te zitten. 

Iemand een idee wat te doen om dit op te lossen?

Groet Clemens


Ik denk niet dat het in je APN zit, dan zou je met meer apps problemen moeten hebben.

Wellicht kan je de app eens in zijn geheel deinstalleren en ook opnieuw installeren op jouw telefoon.


Ik heb de app gedownload en opnieuw geinstalleerd.

Daardoor kan ik nu wel bij mijn buitencamera van Eufy komen, die staat op zichzelf en is niet verbonden met de Eufy Homebase.

 

De deurbel lukt helaas nog steeds niet, er is wel iets veranderd want ik krijg nu wel een foutmelding. Die is als volgt:

Unable to connect to video doorbell (P2P connection failure).

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?


Hoi @ClemensvanD, welkom op ons forum! 
Vanuit KPN heb ik hier helaas niet heel veel aan bij te dragen maar ik zie dat de community al een eind geholpen heeft.
Is het in de tussentijd nog gelukt alles werkend te krijgen?