Skip to main content

Beste,

Ik heb een Google home systeem en ik wil nieuwe apparaten toevoegen alleen zit de router 'vol'.

Hoe kan ik er voor zorgen om extra capaciteit te krijgen? Zodat ik meerdere apparaten kan toevoegen?

Heb al gebeld met de klantenservice maar ik ben niet goed geholpen, kreeg wat linkjes waar ik het aan zou moeten passen maar daar word ik ook niet wijzer van. 

Alvast bedankt

Hoi @Extra capaciteit router, welkom!

Geweldig systeem, Google Home, ik ben er zelf ook groot fan van. Voor zover ik weet zit er geen maximum aan het aantal apparaten, maar ik lees dat je toch tegen zo iets aan loopt. Je hoeft hiervoor gewoonlijk niets in je modem aan te passen. Waar krijg je deze melding te zien, en welke foutmelding is het precies? Kan je er een screenshot van plaatsen hier in je topic? Alle informatie en details over bij welke handeling je dit te zien krijgt zijn welkom. Zo wordt het voor zowel mij als andere forumbezoekers makkelijker om je te helpen.


Hallo @Alexandra en @Extra capaciteit router , bij de support van Google home lees ik dat er een theoretisch maximum is van 256 per AP, maar door Google begrenst tot 64 devices per AP.

AP = Access Point


Hoeveel apparaten heeft u?


Hallo @Alexandra en @Extra capaciteit router , bij de support van Google home lees ik dat er een theoretisch maximum is van 256 per AP, maar door Google begrenst tot 64 devices per AP.

AP = Access Point

200 per DHCP ( op standaard instellingen ) Bij KPN experiaboxen.

Dit heeft niks met APs te maken tenzij deze ook weer DHCP hebben 

Maar kan zijn dat google zelf nog een limitie heeft is mij niet bekend..


Maar kan zijn dat google zelf nog een limitie heeft is mij niet bekend..

Hallo @LaurensZalm , wat ik eerder schreef, door Google begrensd op 64 devices per AP.

En een KPN-modem is in feite ook een access-point, door de combi van modem/router/switch.

 

 

 


Ik heb er nu denk ik 15 apparaten op zitten. Nog steeds niet de max zoals ik overal lees. Alleen krijg elke keer dat die wanneer ik mijn lampen probeer te verbinden hij hem niet pakt in mijn wifi. Verwijder ik een lamp oid dan lukt het wel weer (na een aantal pogingen). Maar ik heb ook gelezen dat er maar een beperkt aantal ip adressen op de router ingelogd kunnen worden dus ik begrijp niet dat hier dan word gezegd dat er geen max aan zit. Loop er een beetje vast mee😅.


Ook moet ik zeggen dat mijn wifi constant vast loopt en sinds dat ik glasvezel heb er problemen zijn met mijn internet, wellicht dat het probleem daar kan zitten?


Maar kan zijn dat google zelf nog een limitie heeft is mij niet bekend..

Hallo @LaurensZalm , wat ik eerder schreef, door Google begrensd op 64 devices per AP.

En een KPN-modem is in feite ook een access-point, door de combi van modem/router/switch.

 

 

 

klopt maar een SuperWiFi b.v is ook een AP maar geen DHCP ofwel krijg je niet meer apparaten door op het netwerk.

iedere ander Repeater is ook gewoon een AP maar geeft echt geen extra DHCP  dus 64 per AP is een rare uitdrukking.. 


Ik heb er nu denk ik 15 apparaten op zitten. Nog steeds niet de max zoals ik overal lees. Alleen krijg elke keer dat die wanneer ik mijn lampen probeer te verbinden hij hem niet pakt in mijn wifi. Verwijder ik een lamp oid dan lukt het wel weer (na een aantal pogingen). Maar ik heb ook gelezen dat er maar een beperkt aantal ip adressen op de router ingelogd kunnen worden dus ik begrijp niet dat hier dan word gezegd dat er geen max aan zit. Loop er een beetje vast mee😅.

Vele routers kan er maar één ingelogde IP zijn maar dit heeft niks hiermee te maken, mag hopen dat je lampen niet als admin hoeven "in te loggen" in je modem.

maar laten we even teruggaan naar de basis, Krijg je een foutmelding in de Google Home app ? Kan hier dan eens een printscreen hiervan hier neer zetten, uiteraard eventueele persoonlijke gegevens op achtergrond afschermen.