Skip to main content

Kom net bij KPN, na vele jaren Ziggo. Heb alles aan de praat, behalve de muziek. Ben gewend om die te streamen vanuit iPad (e.d.) naar Apple Airport Express (AE) die een simpel audiokabeltje heeft naar de versterker.
Streamen is een wifi-gebeuren, er loopt geen internetkabel van de KPN box naar de AE.
Wat ik al geprobeerd heb, is:

• in de KPN box dingen aan- en uitzetten: uPnP, wps en multimedia.

• de AE terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hoe ik hem daarna weer moet opstarten, weet ik maar al te goed, want de AE heeft door de jaren heem met allerlei modems gewerkt. Maar ditmaal lukt het dus niet.

Wie heeft suggesties?
Kan dit met de AE, of ben ik genoodzaakt een ander doosje te kopen? (Zo ja, wat?)

Die Airport Express is natuurlijk wel een apparaat die al geruime tijd end-of-life is en wordt al jaren niet meer voorzien van updates.

De maximaal ondersteunde wifi standaard is 802.11n terwijl de V12 802.11ax ondersteunt.

Is er een mogelijkheid om die AE met een netwerkkabel aan te sluiten?

 


Ja, het is een oud beestje, maar kennelijk onverwoestbaar. En voor alleen muziek streamen lijkt het me niet zo riskant om verouderde wifi te hebben. En Ziggo (ik had hun nieuwste modem) vindt dat kennelijk ook geen punt.

Technisch gezien kan de AE idd met een  kabel aan de V12. Heb niet geprobeerd of dat werkt, want dat is in dit geval geen praktische oplossing.

Dank voor het meedenken