Skip to main content
Beantwoord

Apple Airport Extreme en KPN Box 12 werken niet samen: wifi valt steeds weg

• 4 januari 2023
  • 29 reacties
  • 1065 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 22 maart 2023

Mensen, mensen, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ik heb echt ALLES geprobeerd om KPN glasvezel (Box12 én Experia10) met mijn Apple Extremes te laten werken. Ook de switch zelf heb ik er op een bepaald moment tussenuit gehaald om te testen of het daar aan lag. Dus niet…...
Niets hielp. Daarom overgestapt op de (gratis aangeboden door KPN toen ik de moeilijkheden rapporteerde) wifi versterkers van KPN.
Mijn draadloze netwerk werkte vervolgens als een tierelier. Helaas (of welicht niet) heb ik hierna de Apple extremes de deur uit gedaan (netjes geld voor gevangen!). Het wordt de Apple gebruiker steeds moeilijker (technischer) gemaakt om hiervan gebruik te maken. Daar bovenop kwamen ook nog een facturatiefouten van KPN en een aantal vervelende telefoontjes met hun klantenservice.
Maar toen: belde Ziggo met een “terugkomaanbieding”. Giganet en helft van de prijs, met drie gratis TP links. Ik zal Ziggo hier niet boven KPN stellen, want ze (de aanbieders) hebben allemaal hun “fouten”. Aansluiting was een makkie, want de vorige aansluitingen lagen nog klaar (was al eerder bij de Ziggo). Nu draait er een mesh WiFi netwerk bij me thuis. Werkt prima. Enkel de bedraadde aansluiting haalt bij lange na de GB snelheden niet. Ga hier binnenkort met Ziggo over aan de praat.
Moraal vh verhaal: niet te moeilijk willen doen, en gewoon accepteren dat de Apple gebruiker tot een gediscrimeerde groep mensen behoort. Dit is een grote HELAAS, maar het is nu eenmaal niet anders.
Ik heb overigens de WiFi versterkers van de KPN netjes in de kast liggen voor volgend jaar Februari. Dan verwacht ik weer een mooie aanbieding van de KPN! Glasvezelaansluiting ligt er nu klaar voor!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 maart 2023

Ik heb ooit de overstap gemaakt naar Apple producten, en heb daar nooit spijt van gehad. 
Bij ons is belangrijk dat ik een stekker in het stopcontact steek, en dat het werkt. Eventueel met nog wat duidelijke installatiestappen. 

Wat ik begrijp uit het bovenstaande is het niet eenvoudig om dit te doen:
Ziggo modem eruit > KPN BOX er voor in de plaats > evt. nog wat simpele installatiestappen > en het thuisnetwerk werkt!

Ik zou - als ik het eenvoudig wil houden - naast de KPN BOX ook 4 extra KPN Superwifi punten en geschikte switches moeten aanschaffen. Ik denk dat dit mijn eindconclusie is.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 22 maart 2023

Bij overstappen op KPN glasvezelnet mag je deze versterkers best gratis aanvragen. Ik heb ze ook gekregen. Nee heb je, ja kan je altijd nog krijgen. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 april 2023
JHARIEM schreef:

Bij overstappen op KPN glasvezelnet mag je deze versterkers best gratis aanvragen. Ik heb ze ook gekregen. Nee heb je, ja kan je altijd nog krijgen. 

Ik heb meerdere keren gebeld, met diverse mensen gesproken, maar ondanks dat ik net naar KPN ben over gestapt, was het bij allemaal “u heeft al korting” dus u krijgt niet ook nog gratis wifi punten.

Wij als KPN bieden een oplossing, en uw eigen apparatuur werkt niet, dat is kortgezegd niet ons probleem. Een medewerker grapte zelfs; u kunt door de korting zelf wifi apparatuur aanschaffen… zot toch!