Skip to main content

Onlangs hebben wij een babyfoon camera gekocht die alleen werkt op een 2,4GHz netwerk. Nu ben ik vrij snel tot de ontdekking gekomen dat dit nogal een opgave is om met een kpn netwerk te verbinden. Ik ben absoluut niet handig met dit soort dingen maar het is me tot zover gelukt, dankzij voorgaande topics op dit forum, om onze WiFi van de experiabox v9 te splitten en heb nu dus een extra netwerk gecreeerd op 2.4GHz.  Hij werkt, babyfoon kon ik verbinden, so far so good..

 

nu ontstaat het probleem steeds een paar uur later wanneer de verbinding met babyfoon ineens verbroken wordt en wij ook geen verbinding meer kunnen maken. Ik zie de netwerknaam nog steeds gewoon verschijnen met een sterk signaal maar krijg dan steeds “verbinden is niet mogelijk”

 

als ik alles reset en het netwerk weer opnieuw instel doet hij het weer maar elke keer na een paar uur, ontstaat dit probleem. 
 

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? 

De Experiabox v9 zend alleen maar 2,4 Ghz uit. Hij ondersteund geen 5 Ghz. Er valt dus ook niets te splitsen. 

Heeft u WiFi versterkers? 


Ok haha goed voorbeeld dus van dat ik hier niet heel veel van snap. 
 

ik heb idd een Experia wifi versterker. Maar gek genoeg is het netwerk wat ik gesplitst heb, wel het netwerk van de v9… de netwerknaam dan in ieder geval.. 

 


Ja... de Experia WiFi neemt de netwerknaam van de Experiabox v9 over en zend dat zelf uit. Vervolgens gaat WiFi op de Experiabox v9 uit. De Experiabox v9 zend dan dus geen WiFi meer uit. Dat doet de Experia WiFi. 

Op de Experia WiFi is het onmogelijk om het signaal te splitsen. Die zend 2,4 en 5 Ghz onder dezelfde naam uit.

Wel is het mogelijk om een Extra WiFi netwerk aan te maken. Hierbij is het mogelijk om deze alleen 2,4 ghte laten zijn. Heeft u dit gedaan?

In uw situatie houd u de rechterkant uitgeschakeld dus.


Ja dit is exact wat ik heb gedaan. Vervolgens kon ik daar mee verbinden, de babyfoon installeren op hetzelfde netwerk alleen na een aantal uren wordt de verbinding verbroken en kan ik niet meer opnieuw verbinden met dat netwerk.. 

 

dit lukt steeds alleen als ik alles weer opnieuw instel en installeer maar vervolgens ontstaat hetzelfde probleem na een paar uur dus ik vraag me af waarom die extra WiFi verbinding het dan niet meer doet… 


Hi @Alisa44! Blijft de Extra Wifi het wel doen en verbreekt alleen de verbinding? Of valt de Extra Wifi helemaal weg?


Hi @Alisa44! Blijft de Extra Wifi het wel doen en verbreekt alleen de verbinding? Of valt de Extra Wifi helemaal weg?

Hij verbreekt steeds s nachts de verbinding en ik kan dan niet meer verbinden. Hij blijft dus wel zichtbaar en heeft drie streepjes sterk signaal maar kan met geen enkel apparaat meer verbinden. Heb hem meerdere malen weer gereset, opnieuw extra netwerk aangemaakt opnieuw de babyfoon op het extra netwerk geïnstalleerd maar dan is het de volgende dag weer verbroken en kan dan wederom weer van voor af aan beginnen 


@Alisa44 wil je in dat geval je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan ga ik in onze systemen op onderzoek uit. 


@Alisa44 wil je in dat geval je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan ga ik in onze systemen op onderzoek uit. 

Gedaan ✔️ 


@Alisa44 ik zie in de systemen een aantal keer de verbinding wegvallen. De laatste keer is wel al 5 dagen geleden. Ook zie ik dat de verbinding is weggevallen in of na het modem. Dus niet vanuit ons netwerk of de wijkcentrale. Dit kan betekenen dat het in het modem zit. Maar ook dat iets in je thuisnetwerk dit doet.

Je geeft in je startbericht aan dat als je alles reset, je even geen problemen hebt. Wil je bevestigen dat je daarbij de volgende stappen hebt gedaan:

1: Haal de LAN kabel uit de Experia Wifi's. Laat deze wel aan het stroom.
2: Reset alle Experia Wifi versterkers met de reset toets achterop. Hou deze minimaal 10 seconden ingedrukt.
3: Haal je FTU minimaal 120 seconden van het stroom en doe deze daarna weer aan het stroom. Wacht hierna 10 minuten. 
4: Reset je Experia Box. Wacht hierna 15 minuten.
5: Sluit de eerste Experia Wifi weer aan. Wacht 10 minuten. Ook als de lampjes aangeven dat deze goed is opgestart. Als na 5 minuten deze een update doet, wacht tot deze is afgerond. Wacht hierna nog 10 minuten
6: Sluit nu de volgende Experia Wifi aan. Volg dezelfde stappen als bij stap 5.

Als het goed is dan is stap 7 dat gewoon alles het weer goed doet. Als je de wifi naam aan wilt passen, doe dit dan na stap 4. 

Mocht hierna toch de wifi weer op dezelfde manier wegvallen, laat dan specifiek weten wat je nog meer in je netwerk hebt. Denk hierbij aan welk merk en type de babyfoon is. En of je nog een switch of DVS in je netwerk hebt. 
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe kabel gestuurd voor tussen de FTU en je Experia Box. Kijk zelf nog of de kabel tussen de Experia Box en je Experia Wifi er goed uitzien. Of niet ergens een duidelijke knik zit.