Skip to main content
Antwoord

Beloftes bij glasvezeloverstap niet nagekomen

• August 14, 2025
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Beste KPN,

Ik voel me behoorlijk misleid door hoe mijn overstap naar glasvezel is verlopen.

• Aan de deur heeft een KPN-medewerker mij een glasvezelabonnement verkocht. Daarbij zijn twee beloftes gedaan:

1. Dankzij de overstapservice zou ik geen dag zonder internet zitten.

2. KPN zou zorg dragen voor het doortrekken van de kabel vanuit mijn meterkast (in de trappenhal) naar binnen in de woning.

De werkelijkheid is helaas compleet anders:

• Op de dag dat mijn abonnement in zou gaan had ik helemaal geen internet.

• Pas na bijna een week kwam er een monteur, die niets kon doen omdat het probleem “op afstand” lag. Ook kon hij de kabel niet doortrekken, want de verbinding moest eerst hersteld worden.

• Nog een week later kwam er wéér een monteur, maar ook die mocht de kabel niet doortrekken. Er werd beloofd dat KPN mij zou bellen zodra het ticket gesloten was om dit alsnog in te plannen.

• Dat telefoontje kwam nooit. Toen ik zelf belde kreeg ik doodleuk te horen dat het doortrekken van de kabel “op eigen initiatief” is en extra kosten met zich meebrengt. Dit terwijl meerdere medewerkers juist hadden beloofd dat KPN dit zou regelen.

Tot overmaat van ramp hoor ik nu dat ik mijn abonnement niet kan opzeggen, omdat de herroepingsperiode voorbij zou zijn. Terwijl ik tot nu toe nog geen week een werkende internetverbinding heb gehad.

Had ik dit allemaal geweten, dan had ik nooit voor KPN gekozen.

Ik wil graag dat KPN deze situatie netjes oplost en de beloftes nakomt die bij het afsluiten van mijn abonnement gedaan zijn.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Zaa en welkom bij de KPN Community. Ook welkom bij KPN, al is je start niet bepaald soepel verlopen. 😅 Wat hierboven aangegeven wordt klopt; je hebt altijd 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je abonnement ingaat. Als die 14 dagen dus nog niet om zijn en je wilt echt opzeggen dan raad ik je aan om met ons te bellen via 0800-0402 en in te spreken dat je op wilt zeggen. Dan kom je vanzelf bij de goede afdeling uit en zij kunnen dit dan verder met je regelen. 

Mocht je het nog een kans willen geven, dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken. Je abonnement had nog niet in mogen gaan als de diensten nog niet werken. Daardoor had je oude abonnement ook nog niet opgezegd mogen worden, dat moet sowieso uitgezocht worden. Als je dit via een belafspraak aangeeft dan kan mijn collega dit ook doen. Vraag daarbij ook naar de mogelijkheden van een noodpakket, of gratis data op je mobiele abonnement (als deze bij KPN zit). Dan kan je op die manier in elk geval nog internetten tot we het opgelost hebben.

Excuses voor het ongemak. Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten. Mocht je nog vragen hebben, laat het hier gerust weten!

4 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

Tot overmaat van ramp hoor ik nu dat ik mijn abonnement niet kan opzeggen, omdat de herroepingsperiode voorbij zou zijn.

De herroepingsperiode start vanaf de datum van de activering. De medewerker van KPN verteld onwaarheid aan jou.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 14, 2025

In principe wordt dat ook gedaan door kpn. Is de verbinding al aktief maw branden de lampjes op het glasvezelkastje? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

In principe wordt dat ook gedaan door kpn. Is de verbinding al aktief maw branden de lampjes op het glasvezelkastje? 

Als je de deze quote leest, is jouw vraag overbodig. De verbinding is nog niet geactiveerd en de herroepingstermijn geldt nog steeds.

• Pas na bijna een week kwam er een monteur, die niets kon doen omdat het probleem “op afstand” lag. Ook kon hij de kabel niet doortrekken, want de verbinding moest eerst hersteld worden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 15, 2025

Hi ​@Zaa en welkom bij de KPN Community. Ook welkom bij KPN, al is je start niet bepaald soepel verlopen. 😅 Wat hierboven aangegeven wordt klopt; je hebt altijd 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je abonnement ingaat. Als die 14 dagen dus nog niet om zijn en je wilt echt opzeggen dan raad ik je aan om met ons te bellen via 0800-0402 en in te spreken dat je op wilt zeggen. Dan kom je vanzelf bij de goede afdeling uit en zij kunnen dit dan verder met je regelen. 

Mocht je het nog een kans willen geven, dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken. Je abonnement had nog niet in mogen gaan als de diensten nog niet werken. Daardoor had je oude abonnement ook nog niet opgezegd mogen worden, dat moet sowieso uitgezocht worden. Als je dit via een belafspraak aangeeft dan kan mijn collega dit ook doen. Vraag daarbij ook naar de mogelijkheden van een noodpakket, of gratis data op je mobiele abonnement (als deze bij KPN zit). Dan kan je op die manier in elk geval nog internetten tot we het opgelost hebben.

Excuses voor het ongemak. Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten. Mocht je nog vragen hebben, laat het hier gerust weten!