Skip to main content
Vraag

Buitenlandse gasten niet kunnen verbinden met ons wifinetwerk

• May 6, 2026
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Heb een kpn V12 modem met kpn versterker. Alles is bekabeld aangesloten.  Buitenlandse gasten kunnen vaak niet verbinden met het netwerk terwijl ze het netwerk wel zien.

Wijzelf, met Nederlandse iphones en android telefoons kunnen wel op het netwerk. 

Wat gaat hier mis? 

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2026

Hebben ze misschien Samsung telefoons?

Bij sommige typen máák je wel verbinding maar wérkt het niet. M.n. de S23, S24 en S25 modellen. 

Dat komt door IPv6 in het kpn modem. Dat kun je uitzetten in het modem. Onder 'internet'.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Mart01, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al hulp hebt gekregen!

Is het met de tip van PeterG gelukt om het op te lossen? Ik ben benieuwd!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 8, 2026

Hallo ​@Mart01 

De toegestane wifi kanalen zijn niet in alle landen hetzelfde, dus misschien kunnen de toestellen van jouw buitenlandse gasten daarom geen verbinding maken.

Kan je bekijken welke kanalen bij jou zijn ingesteld? Waar komen jouw gasten vandaan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2026

Veelal Duits, Frans, Engels dus niet heel bijzonder. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 8, 2026

Ok, dan zal dat het probleem niet zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Is het nog gelukt met uitzetten IPv6 op je modem. Dat moest ik voor mijn telefoon wel doen. 

Ik zat laatst in een hotel maar heb gewoon lekker m'n eigen bundel. Dat is in de hele EU gewoon geregeld. Zelfs ook nog voor V.K.

• May 9, 2026

Beste ​@Mart01 , ik hoop wel dat je de gastwifi voor je gasten gebruikt en niet je eigen wifi.