Skip to main content

Goedemiddag, wifi op mijn laptop werkt prima, maar wil ik een camera laten verbinden met een app op de telefoon geeft deze aan dat er geen connectie met wifi mogelijk is en moet ik controleren of de wifi wel werkt. KPN geeft aan dat ik iets met mijn modem moet doen, vraag maar op het forum kreeg ik als antwoord.

Werkt de camera al en doet alleen de app het niet? Of moet de camera nog met WiFi verbonden worden?

Welke Experiabox heeft u? Heeft u versterkers? Zoja, welke? 


Camera werkt. Camera geeft aan “waiting for Wifi connecting ” App geeft aan: “connecting to camera failed, please ensure WIFI connection is working.

Experia Box V 10. Ik heb geen versterkers.


Als de camera zegt "waiting for Wifi connecting", dan heeft die dus nog geen verbinding. Je weet zeker dat je de goede netwerknaam geselecteerd heeft en daarbij het juiste wachtwoord heeft ingevuld?


Hoi @GOGEW, welkom op het forum!
Is het in de tussentijd nog gelukt je camera te verbinden met je WiFi?


Las op internet dat meer mensen problemen hebben met dze app en camera. Kijk naar een andere app of deze wel werkt.


Kun je de camera ook bekabeld aansluiten?


Ja, dat is mogelijk. 


@GOGEW heb je het nog werkend gekregen?


Nee, helaas. Merk ook sinds de laatste wijziging WiFi op bepaalde moment slecht werkt. Erg vervelend wanneer je midden in een vergadering zit.


Nee, helaas. Merk ook sinds de laatste wijziging WiFi op bepaalde moment slecht werkt. Erg vervelend wanneer je midden in een vergadering zit.

Thuiswerken met videosesies enzo kun je het best bekabeld doen. WiFi valt nu 1maal zo af en toe wel eens weg. Daar is vaak niets aan te doen.

Dat de camera niet werkt via WiFi zal waarschijnlijk liggen aan de bandstering functionaliteit van de versterkers. Deze zenden 2,4 en 5 GHz netwerk onder dezelfde naam uit en soms worden 2,4 GHz apparaten onterecht naar 6 GHz gedirigeerd. Lees ook:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/wps-inschakelen-op-v12-509801?postid=1083293#post1083293