Sinterklaas kadootje:
Server textnews.kpn.nl gebruikt een niet betrouwbaar certificaat
Sinterklaas kadootje:
Server textnews.kpn.nl gebruikt een niet betrouwbaar certificaat
Ah, kennelijk is SABnzb zo vriendelijk geweest de poort te wijzigen met een update. De Poort terug naar 119 (SSL uitzetten) is de oplossing.
Da's géén oplossing, maar symptoombestrijding - waarbij je ook nog eens inboet aan veiligheid.
Ik zie overigens sinds enkele dagen hetzelfde probleem in Thunderbird; waarschijnlijk is het certificaat verlopen en zit er iemand bij KPN te slapen…
Dit is de informatie gelogd in Thunderbird > Developer Tools > Error Console:
error {
target: TCPSocket,
isTrusted: true,
name: "SecurityError",
errorCode: 2153390050, // 0x805A1FE2
srcElement: TCPSocket,
eventPhase: 0,
bubbles: false,
cancelable: false,
returnValue: true,
…
}
Hoe is de situatie op dit moment? Op basis van de informatie die ik heb zou het namelijk ondertussen hersteld moeten zijn!
Hoe is de situatie op dit moment? Op basis van de informatie die ik heb zou het namelijk ondertussen hersteld moeten zijn!
Ik zie nog steeds "Server news.kpn.nl uses an untrusted certificate”
Dus, nee, het probleem is nog niet opgelost.
Zodra ik reactie heb zal ik de informatie hier zo snel mogelijk delen!
Het nieuwe certificaat is geïnstalleerd en het zou weer gewoon moeten werken! :)
Hi Rutger, Ik heb hetzelfde probleem. SABnzb geeft nog steeds de melding: “Server news.kpnplanet.nl uses an untrusted certificate”
News.kpnplanet.nl is een andere hostname en mogelijk niet opgenomen in dit certificaat.
aangezien news.kpnplanet.nl en news,kpn.com naar dezelfde server verwijzen kun je in sabnzb ook de host even aanpassen naar news.kpn.com
Zojuist getest met Thunderbird en SABnzb.
Beide werken nu prima (uiteraard met news.kpn.com, niet het oude kpnplanet adres).
Hartelijk dank!
Rutger, dank voor je reactie. Ik heb je advies gevolgd, maar krijg de melding “Server address "news.kpn.com:563" is not valid.” en dus ook geen verbinding. Deze melding krijg ik overigens ook als ik SSL uitschakel en daarmee poort 119 actief is.
Wellicht dat
Ja, kan ik.
Het is news.kpn.nl, niet news.kpn.com.
(Sorry, dat .com had ik even te klakkeloos overgenomen van
Ha
Hier is een screenshot van mijn SABnzb instellingen.
(Ik was in eerste instantie vergeten het vinkje links te zetten; dan heb je alles geconfigureerd, maar niet geactiveerd.)
Overigens run ik SABnzb vanaf de NAS, niet vanaf een Windwos PC.
En voor de compleetheid, dit is de instelling die ik in Thunderbird heb:
Ik dacht eigenlijk dat het maximaal aantal connecties vroeger 3 was... ?
Ik dacht eigenlijk dat het maximaal aantal connecties vroeger 3 was... ?
Klopt.
(maar nu dus niet meer)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.