Skip to main content

ik heb een vraag.

ik kan mijn chromecast niet verbinden met de wifi van de experia 12 box.deze box heeft draadloze wifi en ik hoef dus geen account of wachtwoord te gebruiken.de chromecast laad wel maar geeft dan aan geen wifi verbinding via de googlehome app.heeft er iemand een oplossing.

Hoi @pm pelzer, welkom op ons forum! Het is me niet helemaal duidelijk waar je precies vastloopt, kun je dit toelichten? Dit hoort vrij simpel te werken zonder dat je te veel dingen aan hoeft te passen.


deze box heeft draadloze wifi en ik hoef dus geen account of wachtwoord te gebruiken.

Wat bedoelt u hier mee?


ik heb een vraag.

ik kan mijn chromecast niet verbinden met de wifi van de experia 12 box.deze box heeft draadloze wifi en ik hoef dus geen account of wachtwoord te gebruiken.de chromecast laad wel maar geeft dan aan geen wifi verbinding via de googlehome app.heeft er iemand een oplossing.

Ligt eraan welke uitvoering/versie v d chromecast je hebt. de eerste paar generaties moet je bij een nieuwe wifi netwerk (box12) eerst in googlehome app het oude wifi netwerk laten ‘vergeten’ en daarna moet je OP de chromecast een fysiek knopje indrukken om te resetten. daarna kun je de chromecast opnieuw instellen op de wifi van je kpn box12 volgens de aanwijzingen op tv scherm van de chromecast.  mijn ervaring is met een óudere’ chromecast device (zwart/grijs) . niet zo een nieuwe (witte) chromecast met googleTV.

chromecast heeft hiervoor uitleg op hun ondersteuningspaginas online. 

Heb je hier iets aan?

gr RR